23 درصد کارخانه های کوچک و متوسط در رکود هستند

به گزارش سفر به کیش، مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی گفت: 23 درصد از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با رکود روبرو اند که بخشی از مسائل آنها به فرآیند فراوری و بازسازی و نوسازی باز می شود.

23 درصد کارخانه های کوچک و متوسط در رکود هستند

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن یعنی چی با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، محسن صالحی نیا گفت: هم اکنون، 70 هزار واحد فراوریی کوچک و متوسط در کشور فعال هستند که از این تعداد، 45 هزار واحد فراوریی صنعتی و معدنی در شهرک های صنعتی مستقرند.

وی گفت: تا سرانجام امسال تعداد واحدهای احیا شده در کشور به 2 هزار واحد خواهد رسید. 23 درصد از واحدهای صنعتی کوچک و متوسط با رکود روبرو اند که بخشی از مسائل آنها به فرآیند فراوری و بازسازی و نوسازی باز می گردد و بخش دیگر هم به علت کمبود نقدینگی و مسائل ناشی از تحریم است.

به گفته مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی نه تنها احیای واحدها در برنامه های این سازمان است بلکه حفظ واحدهای فعال و افزایش ظرفیت فراوری نیز از برنامه های این سازمان است.

وی با بیان اینکه 15 درصد از واحدهای فراوریی کشور با ظرفیت 30 تا 40 درصد کار می نمایند، گفت: این واحدها باید به ظرفیت حداقل 50 درصد برسند و به همین دلیل اقدامات سازمان صنایع کوچک برای این پایش و یاری به این واحدها مستمر است.

صالحی نیا به اقدامات کارگروه برطرف موانع فراوری و نقش عمده ای که در فعال سازی واحدهای فراوریی دارند، اشاره نمود و اضافه کرد: یکی از انتقاداتی که به مصوبات این کارگروه وارد می گردد این است که بانک ها به آن توجه ندارند و به همین دلیل امسال در متن قانون مربوط به این کارگروه درج شد که 5 خبره بانکی با معرفی استانداران در کارگروه وارد شوند تا نقطه اتصال بین بانک ها و کارگروه برطرف موانع فراوری شوند.

مدیر عامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی به سرانجام یافتن توانمندسازی صدمین خوشه صنعتی کشور اشاره نمود و اضافه کرد: تا سال 1404 باید 400 خوشه صنعتی را به این مرحله برسانیم و هم اکنون این خوشه ها با مطالعه و نوع محصول در اقصی نقاط کشور شناسایی شده است.

وی در باره توسعه صنایع پایین دستی و ناحیه های صنعتی کشور گفت: فرایند به رشدی در ناحیه ها و شهرک های صنعتی کشور وجود دارد و عملیات 37 هزار واحد فراوریی دیگر نیز در دست اجرا است.

براساس آمارها در مجموع حدود 84 هزار واحد صنعتی در کشور وجود که 93 درصد از آنها را صنایع کوچک تشکیل می دهند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 12 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 702

به "23 درصد کارخانه های کوچک و متوسط در رکود هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "23 درصد کارخانه های کوچک و متوسط در رکود هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید