همه چیز درباره آلاچیق های خانگی

به گزارش سفر به کیش، آلاچیق در خانه های ویلایی و حیاط دار علاوه بر زیبایی محوطه ساختمان، محیطی بسیار مجذوب کننده و دلنشین برای دورهمی های خانوادگی و محبت آمیز ایجاد می نماید. آلاچیق خانگی برای افراد خانواده، فضایی برای استراحت و نشستن و نوشیدن چای فراهم می نماید؛ بنابراین در طراحی و اجرای آن بهتر است، نیازها و علایق خودتان را مد نظر قرار دهید. آلاچیق خانگی این امکان را به شما می دهد تا به دور از هرج و مرج زندگی روزمره در کنار حیاطی سرسبز، همراه با دوستان و آشنایان فضایی برای تبادل نظر داشته باشید.

همه چیز درباره آلاچیق های خانگی

آیا قصد دارید فضایی برای دورهمی های خانوادگی در حیاط خانه خود داشته باشید؟ آلاچیق خانگی برترین گزینه است. ما در این مقاله کوشش نموده ایم، شما را با انواع ایده های طراحی، سبک ها و متریال های طراحی و اجرای آلاچیق خانگی آشنا کنیم. در ادامه مطالب، ابتدا شما را برای انتخاب محل طراحی و اجرای آلاچیق خانگی هدایت می کنیم.

سوالات متداول:

آلاچیق ها از چه مصالحی ساخته می شوند؟

برای ساخت آلاچیق از چوب، فلز، آلومینیوم و سنگ استفاده می گردد.

برای طراحی آلاچیق از چه کفپوشی استفاده کنیم؟

سیمان، بتن، موزائیک، چمن مصنوعی و سنگ ریزه ها از موارد پرکاربرد برای کف آلاچیق محسوب می شوند.

برای تزئینات آلاچیق خانگی از چه لوازمی استفاده کنیم؟

اکسسوری های فراوانی برای تزئین فضای آلاچیق وجود دارد مانند انواع نورپردازی ها با شمع و ریسه های نوری و فلاور باکس ها که از موارد بسیار پرکاربرد محسوب می شوند.

از چه سبک هایی برای طراحی آلاچیق استفاده کنیم؟

1-سبک کلاسیک 2-سبک مدرن 3-سبک سنتی

در طراحی آلاچیق به سبک سنتی از چه مصالح استفاده کنیم؟

از مصالح بومی و در دسترس بهره ببرید. نوع آب و هوای منطقه در طراحی آلاچیق سنتی بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال مصالح پوشال، چوب، سفال و سنگ بیشتر در منطقه ها شمالی برای طراحی آلاچیق خانگی سنتی استفاده می شوند.

محل اجرای آلاچیق خانگی

اگر به طراحی و اجرای فضایی برای نشستن و استراحت در محیط خانه خود هستید، ما آلاچیق خانگی را پیشنهاد می کنیم. برای طراحی آلاچیق مدل ها و سبک های متنوعی وجود دارد. انواع آلاچیق خانگی با ابعاد و میزان های متنوع را می توان در محوطه سازی باغ طراحی نمود. بنابراین، برای طراحی آلاچیق خانگی باید نوع کاربرد، محل اجرا، مدل و سلیقه افراد خانه را مد نظر قرار دهید. یکی از مواردی که می توان برای تزیین حیاط خانه، طراحی و بازسازی حیاط و فضای باز منزل در نظر گرفت، طراحی آلاچیق می باشد.

برای طراحی محوطه ساختمان های مسکونی، فضای اجرای آلاچیق خانگی را به گونه ای در نظر می گیرند، که از دید ناظرین پنهان باشد. اما برای طراحی آلاچیق ها در فضای پارک ها، مجتمع های تفریحی و فرهنگی کاملا برخلاف این موضوع اجرا می گردد. زیرا ضروری است، کاملا قابل دید و نوع دسترسی به آن ها آسان باشد. بنابراین، برای پنهان کردن آلاچیق خانگی از دید ناظرین، شما می توانید از ایده های متنوعی بهره ببرید. به عنوان مثال؛ گیاهان رونده برای پوشش جداره های آلاچیق ها بسیار مناسب هستند.

طراحی آلاچیق خانگی چه کاربرد و مزایایی دارد؟

امروزه وجود آلاچیق و سایبان ها در محوطه و محیط ساختمان، یک مزیت برای افراد خانه و ساختمان محسوب می گردد. با وجود مشغله های ذهنی در طول روز، احتیاج است افراد در ساعات پایانی شب فضایی را برای استراحت و دورهمی های خانوادگی انتخاب نمایند، سایبان و آلاچیق خانگی برای استفاده در چنین شرایطی از موارد بسیار پرکاربرد محسوب می شوند. از مزایای اصلی طراحی آلاچیق در محیط خانه می توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • تجربه شیرین آشپزی در محیط باز و ارتباط با فضای سرسبز باغ
  • فضایی برای استراحت، گپ و گفت و نوشیدن چای به همراه خانواده و دوستان
  • محیط سایه انداز مناسب برای دورهمی و غذاخوردن در روز های تابستان
  • استفاده از مصالح بومی و در دسترس، برای طراحی و اجرای آلاچیق
  • محیطی مناسب برای رشد انواع گیاهان رونده در جداره ها و سقف آلاچیق
  • فضایی برای نصب تاب و گذراندن اوقات فراغت بچه ها
  • از آیتم های تاثیرگذار در افزایش مجذوب کنندهیت محوطه و نمای ساختمان

انواع متریال های طراحی و ساخت آلاچیق خانگی

آلاچیق های خانگی در انواع مختلف با متریال های متفاوت طراحی می شوند. بنابراین، با توجه به نوع سرباز و سرپوشیده بودن آلاچیق ها، شما می توانید متریال مورد استفاده برای اجرای آن را انتخاب کنید. در انتخاب طرح و مدل آلاچیق های خانگی، متریال های نقش معین نماینده ای دارند. ما در ادامه طرح های آلاچیق خانگی را با متریال های پرکاربرد به همراه تصاویرشان در اختیار شما قرار داده ایم تا متناسب با طرح مورد نظرتان، متریال مناسبی را انتخاب کنید.

طراحی آلاچیق چوبی

چوب به عنوان یک متریال موافق با طبیعت، متریال بسیار مناسبی برای طراحی آلاچیق به شمار می آید. علاوه بر انتخاب نوع متریال، رنگ ها نقش مهمی در تعریف فضای آلاچیق دارند. چوب به صورت خام و بدون پرداخت در کنار گیاهان و گل های رنگارنگ، چشم انداز مجذوب کنندهی را به وجود می آورد. چوب ترموود به عنوان یک متریال چوبی مقاوم در طراحی محوطه بسیار پرکاربرد است. اگر قصد دارید فضای محوطه خانه خود را به سبک مدرن یا سنتی طراحی کنید، متریال چوب برای طراحی فضاهای آلاچیق و نشیمن خصوصی در پاسیو کوچک بسیار مناسب است.

مقاله فضای نشیمن خصوصی در باغ را برای مطالعه بیشتر در زمینه طراحی محوطه پیشنهاد می کنیم.

سایبان و آلاچیق فلزی

فلز یکی دیگر از متریال های پرکاربرد طراحی آلاچیق خانگی است. با متریال فلز می توان طرح های متنوع و منحصر به فردی را برای محوطه ساختمان ایجاد کرد. فلز در طراحی آلاچیق ها امکان استفاده از طرح های پیچیده و فرفورژه را در طراحی سقف و دیواره ها را به ما می دهد. طراحی سقف های فلزی با طرح های سنتی و مشبک در آلاچیق های خانگی، سایه های مجذوب کنندهی را ایجاد می نماید. بعلاوه، فضایی مجذوب کننده برای رشد گیاهان رونده فراهم می نماید. سایبان و آلاچیق فلزی در طراحی فضای پاسیو و روف گاردن بسیار پرکاربرد است. در طراحی آلاچیق های فلزی معمولا از رنگ تیره استفاده می گردد، که برای طراحی فضا به سبک مدرن بسیار مناسب است. نورپردازی آلاچیق فلزی در روف گاردن، فضایی بسیار زیبا و مجذوب کننده را ایجاد می نماید.

توصیه می کنیم مقاله نورپردازی روف گاردن همراه با جدیدترین روش ها را مطالعه کنید.

آلاچیق آلومینیومی

آلومینیوم در طراحی آلاچیق، به علت وزن کم در مقایسه با متریال های دیگر بسیار پرکاربرد است. مقاومت و دوام از مزیت های اصلی متریال آلومینیوم محسوب می گردد. ترکیب شیشه و آلومینیوم برای طراحی فضای آلاچیق خانگی بسیار مناسب است. در صورتی که مایل هستید، از آلاچیق های بسته بهره ببرید؛ متریال آلومینیوم برای طراحی گزینه مناسبی است.

طراحی آلاچیق خانگی با سنگ

در بعضی نمونه های طراحی شده آلاچیق های خانگی از سنگ برای طراحی دیواره ها و پایه ستون های آلاچیق استفاده می گردد. سنگ به علت مقاومت در برابر شرایط آب و هوایی متنوع، یک متریال پرکاربرد و در دسترس برای طراحی آلاچیق سنگی خانگی محسوب می گردد. اگر به طراحی باربیکیو و کافی بار خانگی در فضای باز علاقمندید؛ دیوار سنگی در آلاچیق خانگی به عنوان فضایی برای اجرای باربیکیو بسیار مجذوب کننده است.

انواع مدل آلاچیق خانگی از لحاظ میزان

مدل های متنوعی برای طراحی آلاچیق در حیاط سازی مدرن و سنتی وجود دارد. نکته بسیار مهم که باید در طراحی آلاچیق خانگی در نظر بگیرید، این است که طراحی آلاچیق در مقایسه با طراحی پرگولا کاملا فرق دارد.

شما می توانید متناسب با میزان حیاط خانه تان از آلاچیق بهره ببرید ؛ حتی اگر حیاط کوچکی دارید استفاده از یک آلاچیق مناسب منعی ندارد و حیاط را زیباتر خواهد نمود.

آلاچیق خانگی بزرگ

آلاچیق های خانگی بزرگ برای طراحی محوطه های وسیع و بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. در چنین طرح هایی معمولا فضای آلاچیق به چند بخش با کاربری متفاوت تقسیم می گردد. شما می توانید بخشی از فضا را برای قرار دادن میز و صندلی تاشو ناهارخوری طراحی کنید.

هم چنین با قرار دادن باربیکیو در بخشی از فضا، می توانید تجربه یک آشپزی مجذوب کننده را در محیط باز داشته باشید ویا با قرار دادن آبنما به همراه گل و گیاهان تزئینی در بخشی از فضای آلاچیق بزرگ، فضایی مجذوب کننده برای نشستن و استراحت طراحی کنید. مطالعه مقاله آبنما باغ و هر آنچه درباره آن ضروری است بدانید را از دست ندهید.

آلاچیق کوچک خانگی

بسیاری از افراد با داشتن حیاط کوچک خانه، فضای محوطه را از طراحی و اجرای آلاچیق های کوچک خانگی دریغ می نمایند. در صورتی که برای حیاط ها و محوطه های کوچک، می توان از آلاچیق با ابعاد کوچک استفاده کرد. آلاچیق های کوچک خانگی با طراحی شومینه و مبلمان های سنتی فضایی بسیار دنج را برای شما فراهم می نمایند. یکی از موارد بسیار پرکاربرد آلاچیق های کوچک، طراحی در فضای پاسیو می باشد.

شما می توانید از متریال ها و طرح های متفاوت برای طراحی آلاچیق خانه خود بهره ببرید. انتخاب طرح و متریال مورد استفاده برای طراحی آلاچیق به سبک دکوراسیون محیط مرتبط است. به عنوان مثال؛ فضای پشت بام یا روف گاردن یکی از فضاهای پرکاربرد برای آلاچیق های کوچک است. در طراحی آلاچیق در پشت بام باید به طرح دکوراسیون روف گاردن توجه کنید.

آلاچیق پیش ساخته و انواع آن

شاید شما هم جزو افرادی باشید که هوادار استفاده از سازه های چوبی در حیاط اند و از سمتی دوست دارند طراحی حیاط را مرتب عوض نمایند. آلاچیق پیش ساخته یک انتخاب ایده آل برای این دسته از افراد است. آلاچیق های پیش ساخته از قبل ساخته می شوند و می توان آن را به مکان های مختلف حمل کرد. اگر نمای آلاچیق در قسمتی از حیاط خسته نماینده شده است، با کمی جابه جایی یک تغییر بزرگ در حیاط ایجاد می گردد. حتی بعضی از انواع آلاچیق پیش ساخته را می توان به مسافرت برد و در بیرون خانه نیز از آن ها استفاده کرد. استفاده از سه نوع آلاچیق پیش ساخته، بسیار رایج است:

  • آلاچیق پیش ساخته فلزی

بدنه و سقف آلاچیق فلزی به طور کامل پوشیده از فلز است. نوعی از آن نیز وجود دارد که با ترکیبی از چوب و فلز ساخته شده است. این شکل از آلاچیق ها برای مسافرت مناسب نیستند؛ چرا که وزن سنگینی دارند و جابه جایی آن در مکان های دور و دراز بسیار سخت است. از رایج ترین کاربردهای این آلاچیق می توان به استفاده در حیاط خانه های ویلایی، رستوران ، کافه و پارک اشاره نمود.

  • آلاچیق پیش ساخته چوبی

این آلاچیق که از جنس چوب است، عموما وزن بسیار کمتری نسبت به آلاچیق فلزی دارد. با این حال از آلاچیق چوبی پیش ساخته نیز، نمی توان در مسافرت استفاده کرد و جابه جایی آن مشکل است. تنوع آلاچیق های چوبی زیاد است و در انواع رنگ ها و مدل ها یافت می گردد. از این آلاچیق ها نیز مانند آلاچیق فلزی، در حیاط منازل، پارک ، کافه و رستوران استفاده می گردد.

  • آلاچیق پیش ساخته مسافرتی

اگر به احتیاج به آلاچیق پیش ساخته، به قصد سفر دارید از نوع مسافرتی آن بهره ببرید. این نوع از آلاچیق شکل بسیار ساده ای دارد. سقف آن از پارچه مخصوص و محکمی ساخته شده و بر چندین پایه فلزی پایدار می گردد. آلاچیق پیش ساخته مسافرتی مناسب استفاده در هر آب و هوایی است. فرقی نمی نماید که در هوای بارانی از آن استفاده می کنید یا در منطقه ای بیابانی برای جلوگیری از نور آفتاب به زیر آن پناه برد ید.

آلاچیق حیاطی و انواع آن

آلاچیق های حیاطی رایج ترین مدل هایی هستند که زیبایی حیاط را دوچندان می نمایند و انواع مختلفی دارند:

  • آلاچیق پرگولا

آلاچیق پرگولا با انواع آلاچیقی که ما با آن آشنا هستیم، فرق بسیار زیادی دارد. بعضی آن را نوعی آلاچیق می خوانند و بعضی در این مورد تردید دارند و تفاوت نظرهایی وجود دارد. پرگولا معمولا سقف نیمه باز دارد که با استفاده از ستون های چوبی و طرح های مشبک تزئین شده است. سقف آن از عبور نور و باران جلوگیری نمی نماید و بیشتر به منظور زیبایی حیاط استفاده می گردد؛ اما بعضی از افراد با نصب شیشه بر سقف پرگولا، آن را در هوای بارانی نیز قابل استفاده می نمایند. پرگولا از جنس چوب است؛ اما نمونه های فلزی آن نیز وجود دارد.

  • آلاچیق با آشپزخانه

این نوع از آلاچیق ها به تازگی مد شده و هواداران زیادی پیدا نموده اند. با انواع آجر، فر و اجاق گاز مخصوص، یک فضای آشپزخانه مانند در گوشه ای از آلاچیق ساخته می گردد. آشپزی در محیط باز و پختن یک عصرانه لذیذ در آن، لذت دورهمی های محبت آمیز را دوچندان می نماید.

  • آلاچیق شیشه ای

آلاچیق شیشه ای یکی از زیباترین و مناسب ترین انواع آلاچیق حیاطی است. برای ساخت این آلاچیق ها از شیشه مقاوم و فلز های باکیفیت استفاده می گردد. تنها ایرادی که آلاچیق شیشه ای می تواند داشته باشد این است که تمیز کردن آن کمی سخت تر از انواع دیگر آلاچیق است.

  • آلاچیق متصل

در ساخت آلاچیق متصل، از دیوار خانه یاری گرفته و آلاچیق را به دیوار وصل می نمایند. این نوع از آلاچیق ها برای خانه هایی مناسب اند که حیاط کوچکی دارند. برای نصب آلاچیق در فضای کوچک، باید به شکل بهینه از فضای آن استفاده کرد که در نصب آلاچیق متصل این اتفاق می افتد.

  • آلاچیق ساده

آلاچیق ساده، آلاچیقی بدون مدل و طرح است. از گذشته تا کنون آلاچیق ساده جزو پرهوادارترین انواع آلاچیق حیاطی بوده و با هر نوع سلیقه و سبکی همخوانی دارد. آلاچیق ساده، معمولا قیمت پایینی دارد و یک انتخاب مالی نیز محسوب می گردد.

انواع طراحی آلاچیق های خانگی بزرگ و کوچک

طراحی سایبان و الاچیق خانگی با شیشه

در بسیاری از موارد، متریال شیشه به عنوان پوشش سقف و جداره های آلاچیق به کار می رود. آلاچیق شیشه ای در مدل های مختلفی طراحی می گردد. آلاچیق شیشه ای در مدل های تاشو، باز و بسته شونده وجود دارد که امروزه در بسیاری از موارد برای محیط های متنوع ساختمان طراحی می گردد. سقف شیشه ای در آلاچیق ها قابلیت جمع شدن را دارد، بنابراین یکی از موارد استفاده از آن در فضاهای کوچک خانه مانند تراس گاردن است.

پیشنهاد می کنیم مقاله همه چیز درباره بلوک شیشه ای و کاربردهای آن را مطالعه فرمایید.

پارچه در طراحی آلاچیق

برای طراحی دیواره های آلاچیق ها می توانید از پارچه و حریر بهره ببرید. این کار علاوه بر ایجاد حریم خصوصی در فضای آلاچیق، فضایی بسیار زیبا و مجذوب کننده را برای حیاط خانه شما ایجاد می نماید. در روزهای آفتابی، پارچه ها و حریرها برای سایه اندازی در فضای آلاچیق ها بسیار مناسب هستند. پارچه ها به یاری میله ها و گیره ها در دیواره آلاچیق، این امکان را به شما می دهند تا به راحتی جمع شوند.

حصیر در طراحی سایبان و آلاچیق

حصیر برای طراحی آلاچیق، یک متریال سنتی و بومی محسوب می گردد. شما می توانید از حصیر در طراحی سقف، دیواره ها و از میز و صندلی حصیری در دیزاین آلاچیق خانگی بهره ببرید. در منطقه ها گرمسیر، حصیر برای طراحی آلاچیق بسیار پرکاربرد است. زیرا به علت حفظ رطوبت در بافت خود، قابلیت خنک کردن محیط آلاچیق را دارد و برای طراحی فضاهای سنتی، یک متریال بسیار مناسب است.

پیشنهاد می کنیم مقاله آنالیز جامع کاربردها و استفاده از حصیر در دکوراسیون را مطالعه فرمایید.

پوشال در طراحی سقف آلاچیق

پوشال به عنوان یک متریال بومی در منطقه ها شمالی و جنوبی کشور برای طراحی سقف آلاچیق بسیار پرکاربرد است. شما می توانید از پوشال به عنوان پوشش سقف های گنبدی و شیبدار بهره ببرید. طراحی آلاچیق های سنتی با سقف پوشالی و استفاده از گل و گیاهان در فضای آن، یک ایده مجذوب کننده و دنج برای حیاط خانه شما است.

طراحی سقف آلاچیق با سفال

شما می توانید سقف آلاچیق خانه خود را سفالی طراحی کنید. سفال اغلب در منطقه های که دارای بارندگی بیشتر بوده به عنوان پوشش سقف استفاده می گردد. استفاده از سفال در طرح آلاچیق های چند ضلعی با سقف شیبدار بسیار مجذوب کننده است.

طراحی سقف مشبک آلاچیق چوبی

شما می توانید از طرح های مشبک چوبی برای طراحی سقف آلاچیق خانه خود بهره ببرید. این سقف ها باعث ایجاد سایه های متنوع در طول روز می شوند و برای قرار دادن باکس های گل و یا آویزان کردن آن ها بسیار مناسب هستند.

کفپوش برای طراحی آلاچیق های بزرگ و کوچک

کفپوش های متنوعی برای طراحی فضای سایبان و آلاچیق وجود دارند. سیمان، بتن، موزائیک، چمن مصنوعی و سنگ ریزه ها از موارد پرکاربرد محسوب می شوند. آلاچیق ها و سایبان های خانگی به علت قرارگیری در فضای باز بهتر است از مواد و مصالح مرغوب ساخته شوند. انتخاب کفپوش مناسب، یکی از آیتم های اصلی طراحی آلاچیق محسوب می گردد.

هزینه طراحی و اجرای آلاچیق خانگی

برای برآورد هزینه طراحی و اجرای آلاچیق های خانگی باید به بعضی موارد توجه کنید. نوع متریال مورد استفاده، طرح آلاچیق، مبلمان ها، نورپردازی، کف سازی و بسیاری از موارد دیگر در برآورد هزینه طراحی و اجرای آلاچیق ها تاثیرگذارند. البته آلاچیق های متنوعی به صورت پیش ساخته در بازار عرضه می شوند؛ که شما می توانید در کمترین زمان آن را در محوطه خانه خود نصب و به صورت مستقیم هزینه را پرداخت نمایید.

ابعاد و میزان آلاچیق خانگی

ابعاد و میزان آلاچیق و سایبان، بسته به علاقه و احتیاج شما معین می گردد. برای معین ابعاد و میزان باید ابتدا معین کنید که چه مکانی را برای اجرای آلاچیق در محیط خانه در نظر گرفته اید؛ سپس متناسب با فضا و طرح مورد نظرتان، آلاچیق را اجرا کنید. حداقل ارتفاع آلاچیق را 250 سانتی متر و فضا برای رفت و آمد هر شخص را حداقل 120 سانتی متر در نظر بگیرید.

برای تزئینات آلاچیق خانگی از چه لوازمی استفاده کنیم؟

برای تزئین فضای آلاچیق خانگی شما می توانید از انواع گیاهان و گل ها بهره ببرید. گیاهان رونده با گل های رنگارنگ زیبایی فضای آلاچیق خانه شما را دوچندان می نمایند. بعلاوه رنگ های مجذوب کننده در مبلمان ها نقش مهمی در ایجاد مجذوب کنندهیت فضا دارند. البته اکسسوری های فراوانی برای طراحی فضای آلاچیق وجود دارد مانند انواع نورپردازی ها با شمع و ریسه های نوری و فلاور باکس ها که از موارد بسیار پرکاربرد محسوب می شوند.

سبک های طراحی آلاچیق خانگی

آلاچیق کلاسیک

برای طراحی آلاچیق کلاسیک معمولا از متریال سنگ استفاده می گردد. نوع سقف این نوع از آلاچیق ها به صورت گنبدی است. زیرا ستون ، گنبد و طاق از معینه های سبک کلاسیک محسوب می شوند. این سبک بسیار تجملاتی جلوه می دهد، به همین علت متریال گچ و سنگ راحت ترین متریال برای ارائه جزئیات در این سبک هستند. برای طراحی محوطه به سبک کلاسیک، می توانید در کنار آلاچیق های کلاسیک از آب نماهای سنگی پرداخت شده بهره ببرید.

آلاچیق مدرن

بعضی از افراد علاقمند هستند، فضای حیاط خانه خود را به سبک مدرن طراحی نمایند. سبک مدرن به عنوان یک سبک مینیمال شناخته شده است. در واقع محوطه خانه به سبک مدرن، کاملا ساده و شیک طراحی می گردد. برای طراحی آلاچیق مدرن خانگی احتیاج است یکسری موارد را در نظر بگیرید. یکی از موارد بسیار مهم در معین مکان اجرای آلاچیق، محوطه استخر در حیاط خانه است. مدل های طراحی ساده استخر مانند مربع و مستطیل برای طراحی آلاچیق مدرن کاملا مناسب می باشد. در واقع اجرای طرح ساده و دنج آلاچیق در کنار استخر با طراحی منظم کاملا موافق و هماهنگ است.

پیشنهاد می کنیم مقاله کامل ترین مرجع برای طراحی استخر را مطالعه کنید.

آلاچیق سنتی

در طراحی آلاچیق سنتی بیشتر از مصالح بومی و در دسترس استفاده می گردد. نوع آب و هوای منطقه در طراحی آلاچیق سنتی بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال مصالح پوشال، چوب، سفال و سنگ بیشتر در منطقه ها شمالی برای طراحی آلاچیق سنتی خانگی استفاده می شوند. در واقع بیشتر مصالح خام و بدون پرداخت و هماهنگی با محیط و آب و هوا، برای طراحی آلاچیق سنتی به کار می روند.

پیشنهاد می کنیم مقاله هر آنچه که باید در خصوص سبک دکوراسیون داخلی سنتی بدانید را مطالعه فرمایید.

سخن پایانی

با توجه به مطالبی که در این مقاله اشاره شد، انتخاب طرح مناسب آلاچیق برای محیط خانه، بخشی از طراحی محوطه محسوب می گردد. ما در این مقاله کوشش کردیم با معرفی انواع طرح ها، سبک ها و متریال ها برای انتخاب آلاچیق مناسب محوطه خانه، شما را هدایت کنیم. هدف ما طراحی فضایی متناسب با علایق شماست.

10 نمونه آلاچیق خانگی

منبع: معمارنو
انتشار: 24 آبان 1401 بروزرسانی: 24 آبان 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2158

به "همه چیز درباره آلاچیق های خانگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همه چیز درباره آلاچیق های خانگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید