ارزانترین مقاصد گردشگری دنیا

به گزارش سفر به کیش، خوشبختانه نانِ برخی از کشورهای جهان از صنعت گردشگری در می آید و اگر راه جهانگرد ها بسته گردد باید دسته جمعی غسل میت بگیرند و رو به قبله بخوابند. به همین دلیل مجبورند ناز گردشگران را بکشند.

ارزانترین مقاصد گردشگری دنیا

به گزارش خبرنگاران به نقل از بامیلو؛ اگر کماکان کِرم سفر کردن دارید، 12 کشور کم خرج بهتان معرفی می کنیم تا بتوانید با روزی کمتر از 50 دلار در این کشورها، لُردی بگشت و بخورید و تفریح کنید. بخوانید و برای بچه محل های تان تعریف کنید:

فیجی

اگر نقشه را باز کنید و یک وجب آن طرف تر از استرالیا و نیوزلند را نگاه کنید مجموعه جزایری به چشم تان می خورد به نام فیجی که قند را در دل هر توریستی آب می نماید.عکس های فیجی را که در اینترنت ببینید فکر می کنید صد سال سیاه هم وسع تان به زیارت چنین جایی نخواهد رسید. البته که در این مجمع الجزایر مکان های لوکس مثل ریگ ریخته است.

قیمت برخی از هتل های فیجی شبی 1000 دلار است که حتی فشار خون برخی از پسر حاجی ها را هم بالا می برد، اما اگر جوینده باشید مهمانخانه ها و اقامت گاه هایی در این جا می یابید که شبی 25 دلار اجاره شان است. حمل و نقل درون جزیره خیلی ارزان است و لب ساحل که برای سوار کردن تان حتی یک ماچ هم نمی گیرند.

ولخرجی کردن در این منطقه اصلاً هنر نمی خواهد، اما اگر هدف تان این است که در سواحل بکر اقیانوس آرام آب تنی کنید، لباس غواصی بپوشید و دست عطوفت بر سر کوسه های گاوی اقیانوس آرام بکشید، غذاهای دریایی خوشمزه بخورید، بدن تان را زیر آفتاب دلچسب ساحل برنزه کنید و با محلی های شان رفیق شوید و عکس بگیرید بسم الله.

کامبوج

جنوب شرق آسیا کلاً خوراک سفرهای ارزان است و از این نظر کامبوج یکی از برترین کشورهای این منطقه به شمار میرود. هر چیزی که فکرش را بکنید در این کشور ارزان است. می توانید یک اتاق خصوصی مجهز به سیستم تهویه هوا برای خود اجاره کنید با فقط 20 دلار. غذای محلی شان فقط 2 دلار است و غذای فرنگی شان 7 دلار. برای خرج کردن 50 دلار باید بارها و بارها دست تان را در جیب تان وارد کنید تا حدی که ممکن است بر اساس تکرار زیاد این کار مفصل کتف تان هرز گردد.

کامبوج با برخورداری از مردمی مهربان، سواحلی زیبا، خرابه هایی باستانی و جنگل هایی دراندشت یکی از محبوب ترین نقاط توریستی روی کره زمین است. کامبوج جان می دهد برای یک کوله پشتی و یک قمقمه آب و یک آدم اهل پیاده روی. فقط یادتان نرود که پشه کُش با خودتان ببرید.

پرتغال

اگر دوست دارید جنوب اروپا را ببینید و خیلی پول ندهید چرا ایتالیا؟ بروید پرتغال. پرتغال گزینه ایده آلی خواهد بود. این کشور در شبه جزیره ایبریا و در همسایگی اسپانیا واقع شده است و توریست خورَش ملس است.

لیسبون مرکز پرتغال شهری زیبا و تماشای است. کوچه سنگفرش های باریک و بناهای قدیمی و زیبایش را که سیاحت کردید سوار تراموا شوید و بروید لب دریا. بزرگترین اکواریوم آب شور و پل معلق در اروپا در اینجا واقع شده است.

بعلاوه ماهی کبابی لیسبون را هیچ جایی گیر نخواهید آورد. بعد از غذا، به نام دسر، قهوه و شیرینی بزنید و به موسیقی Fado گوش دهید. حتی اگر یک دفه قاط زدید و دل تان خواست لارج بازی در بیاورید و در هتل های 5 ستاره لیسبون اتاق رزرو کنید باز هم هزینه کمتری نسبت به سایر کشورهای این منطقه پرداخت خواهید کرد.

لازم به ذکر است کریستیانو رونالدو بازیکن مشهور فوتبال که روزگاری در تیم فوتبال اسپورتینگ لیسبون توپ می زد، صاحب برخی از همین هتل هاست.

پرو

لنگر کشتی را از سواحل پرتغال می کشیم و اقیانوس اطلس را رد می کنیم تا به آمریکای لاتین برسیم. پرو کشوری است که با قوم اینکا شناخته می گردد. اما اگر توریست هستید چیزهای بسیار بیشتری از میراث اینکاها در آن جا خواهید یافت. می توانید در رودخانه آمازون قایق رانی کنید، پا لُخت روی شن های سفید ساحل مانکورا بدوید، با شترهای لاما عکس یادگاری بگیرید و بناهای به جا مانده از زمان اینکاها را سیاحت کنید.

هزینه پر کردن شکم، 5 دلار هم نمی گردد. می توانید با شبی 25 دلار در هتل های توریستی اتاق اجاره کنید و با 30 دلار از هر جایی به هر جای دیگری در این کشور مسافرت کنید.

مردم این کشور جزو باحال ترین و خوش مشرب ترین مردم آمریکای لاتین به تعداد می آیند و اگر این راه دور و دراز را تا آن جا رفتید حتماٌ از خجالت تان در می آیند.

جایزه برای حرفه ای ها: اگر به Cuzco بروید، می توانید تور توریستی شهر افسانه ای ماچوپیچو و معبد آفتاب را با 50درصد تخفیف بدست بیاورید.

چین

برای توریستها چین یعنی اصل جنس. از مارکو پولو که توریستتر نداریم. خود همین مارکوپولو هم خرابِ چین و جاده ابریشم بود و اگر ریشش گروی ایتالیا نبود، حتماً یک زن چینی می گرفت و همان جا می ماند.

چین قبلاً خیلی ارزان تر بود، اما همین الان هم جزو کشورهایی است که خیلی خرج گردن توریست نمی گذارد. به خصوص شهرستان هایش. در چین با کمتر از 20 دلار می توانید روزانه اتاق اجاره کنید، بین 2 تا 5 دلار پول هر وعده شام و نهار بدهید و با کمتر از یک دلار از سیستم حمل و نقل شهری چین بهره ببرید. از کوه و جنگل و دریا و بیابان چیزی نیست که در چین پیدا نگردد.

بناهای تاریخی اش هم نیازی به معرفی ندارند. می توانید سری به مقبره کنفسیوس بزنید و علاوه بر این که فاتحه ای نثارش کنید ازتماشا جلال و جبروت آن محظوظ شوید. خود چینی ها هم برخلاف چیزی که چُو افتاده آدم های عُنُقی نیستند و توریستان را اذیت نمی نمایند. از قدیم هم گفته اند اگر ثریا در چین باشد مردمی از سرزمین پارس در پی او هستند.

کره جنوبی

از آن کشورهایی است که به قیافه اش نمی خورد جای ارزانی باشد اما هست. کره جنوبی از بابت ارزان بودن تقریباً با کشورهای جنوب شرق آسیا برابری می نماید اما درعین حال کشوری است بسیار مدرن تر. هر 1113 وون کره جنوبی معادل 1 دلار امریکا است و معمولاً چیزهایی که توریست ها بخواهند بخرند بیشتر از چند هزار وون خرج برنمی دارد.

یک کباب باربکیو کامل با نوشیدنی و همه مخلفات در کره جنوبی 8 دلار تمام می گردد. هزینه اینترنت در این کشور چنان ارزان است که گداها و بی خانمان های سئول شب ها یک باجه اینترنت اجاره می نمایند و در آن می خوابند. معلوم نیست به چه علتی نام این کشور خیلی در زمره کشورهای ارزان قیمت به گوش نمی رسد.

جدا از بحث اقتصادی، کره کشوری است با طبیعتی خیره نماینده و تمدنی نسبتاً کهن. فرهنگ کره ای ها هم برای ما ناشناخته نیست و انقدر سریال کره ای دیده ایم که خودمان یک پا کره ای هستیم. البته کره ای ها هم تا حدودی با فرهنگ ما آشنا هستند و اگر در کره از خوشی زیاد دِق کردید نگران مرنام شب هفت تان نباشید چون کره مساجد با شکوهی دارد. راستی تیم ملی فوتبال شان هم که چپ و راست به تیم ملی ما می بازد و می توانید حسابی برای شان کری بخوانید.

هندوستان

در این چند ساله ارزش روپیه هندوستان پایین آمده و اگر قبلاً با هر دلار می توانستید 39 روپیه بگیرد اکنون می توانید 60 روپیه دشت کنید. یعنی نزدیک به 50درصد روپیه بیشتری داخل جیب تان می رود. اگر می خواهید بدانید هند چقدر ارزان است تصور کنید که در هند هستید. صبح که از خواب بلند شدید پول های تان را داخل جیب تان بگذارید.

حتی اگر جیب تان سوراخ باشد و همین طور که راه می روید پول ها از پاچه تان به کف کوچه بریزد، آخر شب که تلو تلو خوران به سمت هتل برمی گشت، هنوز به میزان پول یک چایی و سیگار ته جیب تان به جای مانده است. مگر این که در هتل 5 ستاره سکنی گزیده باشید و هر روز یک گله فیل دربست کرایه کنید.

فقط به علت وسعت هندوستان اگر بخواهید سرتاسر هند را ببینید هزینه رفت و آمد تان زیاد می گردد. برای این که هزینه رفت و آمدتان کمتر گردد می توانید بجای این که سوار تاکسی شوید، سوار آن ماشین های سه چرخه شوید که بهشان می گویند ریکشا. اما حتی اگر هندوستان جای گران قیمتی هم بود ارزشش را داشت که برای تماشا تاج محل و سواحل گوا و ملکه مارها و شنیدن لهجه هندی ها کوله بار خود را ببندید و راهی شوید.

بلغارستان (یا اوکراین یا رومانی یا گرجستان یا ارمنستان …)

خلاصه بلوک شرق اروپا. ارزان ترین منطقه کل اروپا همان کشورهای کمونیستی سابق هستند. در این کشورها هر کسی 40 دلار در جیبش باشد نامش پادشاه است. مثلاً اوکراین که جای نسبتاً خوبی محسوب می گردد هزینه هر شب اتاق اجاره کردنش 8 دلار است (البته تازگی ها اوضاعش بدجوری شیر تو شیر شده است).

اگر در ایروانِ ارمنستان بخواهید با تاکسی از مرکز شهر به اطراف شهر بروید 1 دلار هزینه تان است. در بلغارستان یک نوشابه رژیمی 1.5 لیتری قیمتش یک دلار است و هر جایی از این کشورها بروید می توانید با چند دلار ناقابل به میزان خرس بخورید. شاید این کشورها از خیلی جهات در حد کشورهای غرب اروپا نباشند، اما قدم زدن در کوچه سنگفرش های این کشورها که مزین به تیرچراغ برق های فانوسی است، لحظات خاطره انگیزی را برای هر توریستی برجای می گذارد.

خوبی این کشورها این است که خلوت اند. اگر در رُم بخواهید کنار کولوزیوم بایستید و فیگور اسپارتاکوس بگیرید و عکس بیندازید رهگذران دائم از جلوی دوربین تان رد می شوند و کفرتان را در می آورند، اما در کشورهای بلوک شرق برای پیدا کردن کسی که بخواهد از شما عکس بگیرد باید در روزنامه آگهی بدهید.

یونان

حتی قبل از بحران اقتصادی اروپا که یونان را در آمپاس قرار داد، این کشور جزو اروپایی های ارزان بود. الان که دیگر خیلی بهتر از قبل هم شده است. ساندویچ جیروس اصل یونان دور و بر 3 دلار است، یک وعده کباب بره 10 دلار، انواع نوشیدنی ها زیر 3 دلار و اجاره یک اتاق زیر 30 دلار است. اگر بخواهند کلاه سرتان بگذارند و زیاد ازتان اجاره بگیرند 55 دلار! به هر حال الان اوضاع اقتصادی شان چندان خوب نشده که بخواهند توریست ها را خیلی اذیت نمایند.

طفلک یونان با فرهنگ غنی و معماری های چشم نواز و سواحل زیبای مدیترانه و دریای سیاه و دریای اژه بدجوری به خنسی خورده است.

خدا را خوش نمی آید. اگر اهل سفر هستید، بروید آنجا هم خودتان تفریح کنید و هم به نوه ، نتیجه های افلاطون و سقراط نوایی برسانید.

گواتمالا (یا نیکاراگوئا یا ال سالوادور یا …)

باور کنید از این فله ای معرفی کردن کشورها منظور بدی نداریم. فقط شبیه همدیگر هستند.

اگر دوست دارید در خرابه های باستانی سیگار بکشید، با عیال تان داخل جنگل وحشی چادر بزنید، موج سواری کنید و غذاهای خوشمزه بخورید، آن هم در حالی که توریست های ژاپنی از منزل تان در حین سرپا گرفتن بچه کنار درخت، عکس نگرفته باشند و روی جلد مجله زن روز ژاپن چاپ ننموده باشند، انتخاب های زیادی ندارید.

می توانید به کشورهای کوچک آمریکای مرکزی یعنی گواتمالا یا ال سالوادور یا هندوراس و یا نیکاراگوئا تشریف فرما شوید. در این کشورها هتلش شبی 15 دلار از شما می گیرد و شام و نهارش وعده ای 3 دلار است. با همین 3 دلار می توانید سوار اتوبوس شوید و دور تا دور کشور بچرخید و تخمه بشکنید. اگر در این چند کشور خوراکی و تنقلاتی پیدا کردید که بالای 1 دلار بود مطمئن باشید که شب غذای سنگین خورده اید و خواب بد دیده اید.

البته این کشورها به خاطر آمار بالای جرم و جنایت شان کمی خطری هستند. ممکن است در حین این که بیرون کافه بر روی جایگاه نشسته اید و دارید رانی خود را برای بیرون آمدن آخرین تکه آناناسش تکان می دهید، ناگهان دو تا وانت یکی در سمت چپ و دیگری در سمت راست شما چنان ترمزی بکشند که صدای قیژ ترمزش باعث گردد درجا فاق شلواتان جِر بخورد. بعد دو گروه آدم گولاخ که نام شان هرمانوس است و تا وسط پیشانی شان را خالکوبی نموده اند از وانت ها می پرند پایین و همدیگر را به رگبار مسلسل ها …

رگبار مسلسل ها … رگبار مسلسل ها… می بندند. این وسط شمای از همه جا بی خبر را هم با خودشان به سردخانه پزشکی قانونی می کشانند. البته آش به این شوری هم نیست و اگر نصفه شب در محله های جرم خیز این کشورها دنبال اجناس خلاف قانون نباشید شناسنامه تان به این زودی ها باطل نمی گردد.

اندونزی (در اصل، بالی)

بالی یک جایی است که حتی برای ساکنین منهتن هم زیادی خارجکی است اما از طرف دیگر دستان کاسب هایش برخلاف جاهای مشابه، چندان چسبناک نیست. در مجاورت بالی منطقه ها دیگری به نام های کوتا، سمینیاک و اوبود وجود دارد که قیمت هتل هایش سرسام آور است، رستوران هایش ارث پدرشان را از شما می خواهند و سواحل کثیفش پر از خارجی های مست و پاتیلی است که همه شان بوی ادرار می دهند و عربده می کشند.

یک وقت خر نشوید که وقت و پول تان را در این منطقه ها خز و خیل به باد فنا بدهید. به بهشت بالی بروید و از فضای تمیز و زیبای آن جا لذت ببرید و شبی 15 الی 20 دلار اجاره اتاق بدهید و با 2 دلار شام بخورید و هر چیز دیگری که دل تان خواست را با نهایتاً 10 دلار بدست آورید. به دور از هیاهو و شلوغی، راحت از منظره ها شالی زارهای برنج، سواحل شن سیاه و سفید، کوه های آتشفشانی، کوچه بازار بالی و جنگل های پر دار و درخت آن فیض ببرید. برخی وقت ها شنا کردن خلاف جهت آب نه تنها احمقانه نیست بلکه خیلی هم هوشمندانه است.

تایلند

هر چند که نام تایلند خیلی بد درفته است اما در پاتایا و بانکوک نه تنها کسی از پیروان ابوبکر بغدادی نیست که سرشما را مثل ته خیار بِکند، بلکه کسبه اش انقدر باانصاف هستند که به صورت استعاری هم گوش تان را نمی برند. تایلند ارزان ترین کشور برای توریستی است. هتل هایش برای همه جور قشر آدم اتاق دارند. ارزان ترین اتاقی که در هتل های تایلند می توانید گیر بیاورید دارای تخت خواب، پنکه و حمام و دستشویی مشترک است و شبی 6 تا 10 دلار اجاره اش است. اگر حشره خور باشید با 5 دلار هم می توانید شکم خود را سیر کنید و پشت بندش با سر کشیدن یک نوشابه 1 دلاری، سوسک هایی که خوردید را بشویید و بفرستید پایین.

تورهای توریستی معمولی هم دور و بر 15 دلار خرج دارد. حتی آن جزیره های خوشگلی که در بروشورهای تبلیغاتی دیده اید را هم می توانید سر و تهش را با همین مبالغ هَم بیاورید. هوای گرم، غذاهای دریایی متنوع، تفریحات و تفریح های جور واجور در کنار مردم خونگرم و خنده روی تایلند باعث می گردد که چیزی برای خوش گذراندن کم و کسر نداشته باشید. سواحل و جنگل های تایلند به حدی زیباست که فک تان می افتد. مخلص کلام این که اگر هیچ کدام از کشورهای بالا را نرفتید، تایلند را حتماً بروید. به بدنامی اش می ارزد.

در انتها توصیه می کنیم خیلی یک جا نمانید. اگر خشتک تان 2 تا شد، به جای این که حرمسرا راه بیندازید یا برای خودتان بادی گارد استخدام کنید و ماشین تان را اسپرت کنید یا به هر طریق دیگری پول تان را صاف داخل مستراح بریزید، سفر کنید و جهان را ببینید تا وقتی پیر شدید بهتان نگویند پیرهاف هافو. بگویند پیرجهان دیده. حتی اگر پول هتل ندارید، شده یک تکه کارتن یخچال پیدا کنید و شب ها داخل آن بخوابید اما تا می توانید جهان را بگشت.

نویسنده : میثم.

12 کلیسای معروف فرانسه

جاهای تماشای توکیو و جاذبه های توریستی ژاپن

15 علت برای تجربه یک مسافرت تنهایی

20 جاذبه توریستی برتر آسیا

منبع: آلامتو
انتشار: 17 مرداد 1400 بروزرسانی: 17 مرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1740

به "ارزانترین مقاصد گردشگری دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزانترین مقاصد گردشگری دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید