10 فعالیت تفریحی در رم برای بچه ها و خانواده ها

به گزارش سفر به کیش، رم، یکی از شهرهای دیدنی اروپا، مقصد خوبی برای همه اعضای خانواده است. اگر خانوادگی به رم سفر می کنید، این تفریحات را از دست ندهید.

10 فعالیت تفریحی در رم برای بچه ها و خانواده ها

رم شهری رویایی و دیدنی برای گردشگران است. برای همه افراد با سلیقه های مختلف، جاذبه ای دارد که توجهشان را جلب کند. پرسه زدن در خیابان های سنگ فرش شده، آب نماها و چشمه های دیدنی و تاریخی، کلیساهای قدیمی و بناهای دیدنی باستانی در رم بسیار راحت است.

در رم، غیر از جاذبه های معمول و همیشگی که اسم آن ها را می توانید در بیشتر سایت ها و کتاب های گردشگری پیدا کنید، جاذبه ها و تفریحات دیگری هم وجود دارد که معمولا مورد توجه گردشگران قرار می گیرد؛ به خصوص برای بچه ها و برای خانواده هایی که همراه با بچه ها سفر می نمایند. از شرکت در کلاس های آموزش پخت پیتزای اصیل رمی گرفته تا تشویق کردن گلادیاتور مورد علاقه، فعالیت های تفریحی جذاب و هیجان انگیزی در رم پیش بینی شده است تا خانواده ها در کنار هم از اوقات خوشی که در این شهر زیبا دارند، لذت ببرند.

رم یک مقصد گردشگری عالی برای علاقه مندان به فرهنگ، تاریخ، هنر، مد، معماری، تفریحات جذاب و غذاهای لذیذ است. اگر دوست دارید سفری فراموش نشدنی و بی دغدغه به رم داشته باشید، با یاری خبرنگاران می توانید بهترین تور ایتالیا را جست و جو کنید. تورها از معتبرترین آژانس های گردشگری ارائه می شوند و با توجه به شرایطی که در نظر دارید، می توانید بهترین تور را جست و جو و خریداری کنید.

در ادامه با ده تفریح جذاب خانوادگی در رم آشنا می شوید که در طول سفر خود می توانید برای لذت بردن از آن ها برنامه ریزی کنید.

1. جلاتو، دسر شگفت انگیز ایتالیایی

در خیابان های رم فروشگاه های زیادی را خواهید دید که کار اصلی آن ها، سرو کردن جلاتو است. جلاتو با بیش از 150 طعم مختلف هر روز در این فروشگاه ها تهیه می شود. برای همه اعضای خانواده، طعمی دارد که مورد پسند باشد. انواع کلاسیک و اصیل این دسر با طعم های وانیلی، شکلاتی، توت فرنگی، لیمویی، پسته و تیرامیسو تهیه می شود ولی هر فروشگاهی ممکن است مدل خاصی از این دسر لذیذ را سرو کند. مثلا جلاتو با طعم کنجد و عسل یا جلاتو با طعم انجیر و فندق.

می توانید جلاتویی با شش اسکوپ متنوع سفارش دهید و طعم های مختلف آن را امتحان کنید. بیشتر بستنی فروشی های رم سابقه ای طولانی دارند. تعداد زیاد گردشگران و اهالی شهر در اطراف این مغازه ها، نشان دهنده محبوبیت این دسر لذیذ در ایتالیا و در سراسر جهان است.

جلاتو را در واقع می توان بستنی ایتالیایی نامید. البته با بستنی های معمول و رایج تفاوت دارد. دارای چربی کم تری است و تنوع طعم های آن بی نظیر است.

2. بازدید از کلیسای سیستین (بدون ایستادن در صف)

بازدید از کلیسای سیستین یکی از فرصت هایی است که در سفر به ایتالیا نباید از دست بدهید. حتی کوچک ترها هم از دیدن رنگ های زیبا و داستان هایی که به وسیله نقاشی در سقف این کلیسا بیان می شود، لذت می برند. این نقاشی ها بین سال های 1508 تا 1512 توسط میکل آنژ کشیده شده است.

این کلیسا محل برگزاری همایش انتخاب پاپ جدید است که پس از مرگ، استعفا یا برکناری پاپ برای انتخاب پاپ جدید با شرکت تمامی کاردینال های کلیساهای کاتولیک برگزار می شود. به همین دلیل این کلیسا در کل جهان از اهمیت خاصی برخوردار است. مسافران ایتالیا معمولا فرصت بازدید از آن را از دست نمی دهند. آفرینش آدم نقاشی معروفی از میکل آنژ است که روی سقف نمازخانه سیستین دیده می شود.

با وجود همه جذابیتی که این کلیسا دارد، هیچ کس دوست ندارد ساعت ها در صف های طولانی برای ورود به کلیسا بماند. این انتظار ممکن است ساعت ها طول بکشد و سیل جمعیت مانع از این می شود که به خوبی بتوانید زیبایی های کلیسا را ببینید. بهترین و البته شاید تنها راه بازدید از این کلیسا این است که از قبل، تورهای بازدید از آن را رزرو کنید. برگزارنماینده های تور تورهای فراوانی برای بازدید از این مجموعه در ساعات خلوت و زودتر از ورود دیگر گردشگران برگزار می نمایند. این تورها از ساعت 7 و نیم صبح آغاز می شوند.

در سایت های Get Your Guide و Rome Tickets International می توانید این تورها را آنلاین خریداری کنید. قیمت این تورها از نفری 60 یورو آغاز می شود.

3. سفر به گذشته با آسانسور زمان رم

اگر قبلا در خصوص سفر به دل تاریخ با استفاده از ماشین زمان رویاپردازی نموده اید، این آسانسور زمان، فرصت مناسبی برای این تجربه خاص است. برای اینکه ببینید زندگی در دوران روم به چه شکلی جریان داشت؛ در زمان طلایی امپراتوری آگوستوس. در این تجربه سینمایی و چندحسی جذاب، بچه ها به خوبی با تاریخ رم آشنا می شوند. علاوه بر تماشای صحنه های طراحی شده، ویژگی های دیگری مثل حرکت جایگاه ها، ایجاد دود و بخار و وزش باد خنک بر جذابیت صحنه ها می افزاید.

در این تجربه متفاوت بچه ها در خصوص اینکه رم چطور به اینجا رسید و مردم در دوره های مختلف تاریخی چطور زندگی می کردند، اطلاعات خوبی به دست می آورند. این فیلم کمتر از 45 دقیقه طول می کشد و می تواند استراحتی خوب در بین تماشای جاذبه های تاریخی متعدد باشد.

بلیت این مجموعه 12 یورو برای بزرگسالان و 9 یورو برای بچه ها و زیر 18 ساله ها است.

4. خرید به سبک رومی ها در بازار کمپو دی فیوری

در دوران قرون وسطی، این میدان مستطیل شکل، در مرکز شهر رم، یک علفزار بزرگ بود. هر روز صبح، کمپو پی فیوری به معنای مزرعه گل ها به زبان ایتالیایی، پر از فروشندگانی می شود که به کار گل فروشی مشغول هستند. می توانید دسته گل های تهیه شده توسط آن ها را با قیمت های مناسبی بخرید و برای خرید، تخفیف هم بگیرید.

غیر از گل، هر آنچه که برای یک پیک نیک احتیاج داشته باشید در این بازار پیدا می شود؛ از نان هایی که تازه پخته شده اند تا انواع پنیر، میوه های تازه و سبزیجات. فروشندگان این بازار روزانه محصولات متنوع خود را با قیمت های مناسبی عرضه می نمایند. تعداد کمی از فروشندگان محصولات دیگری مثل اسباب بازی و خرده ریز آشپزخانه هم دارند.

به بچه ها تان فرصتی بدهید تا در این بازار مثل رومیان، خرید نمایند و خرید کردن در یک بازارچه سنتی را در رم تجربه نمایند.

5. گلادیاتور شدن در مدرسه گلادیاتور رم برای بچه ها

مدرسه گلادیاتور در رم، یک جلسه آموزشی دو ساعته است که به بچه ها در خصوص تاریخچه و سرگذشت این جنگجویان مشهور آموزش می دهد. علاوه بر این، در این جلسه به بچه ها مهارت هایی یاد می دهند که حتی در سخت ترین میدان های نبرد بتوانند زنده بمانند!

این مدرسه توسط مجموع تاریخ رم اداره می شود و روشی عالی برای آشنایی با تاریخ رم است. یک موزه گلادیاتور هم در آن وجود دارد که در آن آثار و اشیای مرتبط با دوران تجارت گلادیاتورها نگهداری می شود.

بعد از آموزش های اولیه بچه ها می توانند مثل گلادیاتورها در میدان نبرد مهارت های رزمی خود را بسنجند. پایه و اساس شمشیر زنی و تکنینک های مبارزه نفر به نفر از جمله چیزهایی است که در خصوص آن یاد می گیرند.

قیمت های این مجموعه از 200 دلار برای دو نفر آغاز می شود و بچه ها به همراه والدین خود می توانند شرکت نمایند؛ ولی اگر تعداد بچه ها در یک گروه زیاد باشد، هزینه هر نفر کمتر می شود. در بیشتر روزها به طور معمول شش کلاس در روز برگزار می شود. کلاس ها ساعت 9 صبح آغاز می شوند.

امکان دسترسی به این مدرسه با اتوبوس از مرکز رم وجود دارد. با تاکسی و اوبر هم می توانید خودتان را به اینجا برسانید و هر راستا 20 یورو هزینه خواهد داشت.

6. تورهای شبانه بازدید از کلوسئوم

حالا که به یک گلادیاتور واقعی تبدیل شده اید، وقت آن رسیده که وارد کلوسئوم شوید. به جای اینکه در میان انبوه جمعیت گردشگران از این سازه تاریخی و زیبا دیدن کنید، می توانید یک تور شبانه رزرو کنید تا این ورزشگاه باستانی را در محیطی خلوت تر تماشا کنید. هیچ تجربه ای لذت بخش تر از این نیست که کلوسئوم را زیر نور ماه ببینید. بدون اینکه سیل جمعیت گردشگران مانع از بازدید شما شود.

کولوسئوم بزرگ ترین تماشاخانه در امپراتوری روم بوده است. این تماشاخانه ظرفیتی بین 50 هزار تا 80 هزار تماشاچی را داشته است. این مجموعه دارای 80 درب ورودی بوده است.

تورهای زیادی برای تماشای کلوسئوم زیر نور ماه برگزار می شود که شما را مستقیما به مرکز کلوسئوم می برد. این تورهای همراه با راهنما 2.5 ساعت طول می کشد و قیمت آن برای بزرگسالان 79 یورو، برای دانش آموزان و دانشجویان 15 تا 25 ساله 69 یورو، برای بچه های 4 تا 14 ساله 64 یورو و برای بچه های زیر سه سال 29 یورو است.

7. گشت و گذار عصرانه در پارک ویلا بورگزه

پارک ویلا بورگزه یک پارک بسیار بزرگ زیبا در مرکز شهر رم است. در این پارک می توانید یک پیک نیک عالی را با مقداری غذای ساده و اسنک برنامه ریزی کنید و ساعاتی را در فضای باز زیر سایه درختان لذت ببرید. بعضی غرفه ها و استندهای این پارک غذاهای ساده، اسنک و نوشیدنی خنک دارند. زمین های بازی در گوشه و کنار پارک وجود دارد و یک سینمای کوچک هم کامل نماینده امکانات این پارک برای یک تفریح خانوادگی است.

در این پارک می توانید از انجام بازی های تخته ای، کرایه دوچرخه و دوچرخه سواری لذت ببرید. چندین ایستگاه کرایه دوچرخه در پارک وجود دارد. بهترین راه برای دسترسی به این پارک به وسیله پله های اسپانیایی است. این پله ها به پارک منتهی می شود و به تپه ای می رسد که چشم انداز زیبایی از انتهای جنوبی پارک دارد. از این بالا می توانید چشم اندازهای زیبایی از شهر ابدی را ببینید و لذت ببرید.

پارک ویلا بورگزه مساحتی حدود 80 هکتار دارد و دومین پارک بزرگ شهر رم است. مجسمه فردوسی شاعر پرآوازه ایران نیز در میدان فردوسی این پارک قرار گرفته است.

8. گشت و گذار شبانه در میدان ناوونا

میدان ناوونا روی یک ورزشگاه قدیمی که متعلق به سال 86 میلادی بوده، ساخته شده است. میدان ناوونا یکی از زیباترین و بزرگ ترین میدان های رم است. این میدان سه فواره و آب نمای دیدنی دارد و ورود ماشین به آن ممنوع است و در واقع یک میدان پیاده رو است. هنگام غروب و ابتدای شب یعنی از ساعت 7 عصر به بعد، این میدان به محلی برای ده ها تفریح و سرگرمی رایگان و خانوادگی تبدیل می شود. نوازنده های خیابانی، دلقک ها، نرم تنان و آکروبات بازها در میدان نمایش های متنوع خود را اجرا می نمایند و کوشش می نمایند تا استعداد و هنر خود را به گردشگران و اهالی شهر نشان دهند.

تعدادی از هنرمندان در اینجا آثار خود را می فروشند. می توانید سفارش نقاشی پرتره یا کاریکاتور فوری به این هنرمندان بدهید که می تواند سوغاتی جذابی از سفر به رم باشد. به بچه ها چند سکه بدهید تا آن را در کلاه دلقک ها و هنرمندان خیابانی بریزند.

9. امتحان کردن قابلیت راستگویی خود در دهان حقیقت!

بوکا دلا وریتا یا دهان حقیقت، یک ماسک بزرگ از جنس مرمر است که در کلیسای سانتا ماریا این کوسمدین قرار داد. طبق افسانه ها، این ماسک دست کسی را که دروغ بگوید، گاز می گیرد. به همراه خانواده می توانید به این کلیسا سر بزنید، دست خود را در دهان حقیقت بگذارید تا راستگویی و دروغگویی شما نمایان شود. دهان حقیقت بیشتر به خاطر نمایش آن در فیلم تعطیلات رومی شناخته می شود .

علاوه بر این ماسک، خود بنای کلیسا هم بسیار دیدنی است و حتما برای بازدید از قسمت های مختلف آن برنامه ریزی کنید.

10. انداختن سکه در فواره تروی

سفر به رم بدون انداختن سکه در فواره مشهور تروی کامل نمی شود. قدمت این شاهکار معماری به قرن هفدهم میلاد برمی شود. این فواره به عنوان یکی از ارزشمندترین و خاص ترین فواره های جهان شاخته می شود. فواره تروی یکی از معروف ترین آب نماهای جهان است. حتما تصاویری از این فواره را در فیلم های مختلف دیده اید.

اهالی اعتقاد دارند که اگر با دست راست خود در حالی که روی شانه چپ قرار گرفته است، سکه ای را داخل فواره تروی بیندازید، مطمئنا در آینده دوباره به رم سفر خواهید کرد. این فواره 24 ساعت شبانه روز و هفت روز هفته باز است. بنابراین اگر بچه ها در سفر دچار جت لگ شدند، می توانید بیشتر از حالت معمولا بیدار بمانید و شب بعد از خلوت شدن فواره به نزدیک آن بروید و سکه ای را در فواره تروی بیندازید. می توانید صبح زود و موقع طلوع آفتاب را نیز برای این کار امتحان کنید. زمانی که شهر خلوت تر است. چیزی که برای شهر رم به ندرت اتفاق می افتد.

رم به عنوان بزرگ ترین شهر ایتالیا پر از تجربه های خاص و عالی است؛ بنابراین تعجبی ندارد که در این شهر فعالیت های تفریحی و فرهنگی فراوانی برای بچه ها از سنین مختلف وجود دارد. قبل از سفر در خصوص آن ها تحقیق کنید و اگر ضروری است، آن را رزرو کنید.

بدون شک از سفر به رم با بچه ها، لذت خواهید برد و با کوله باری از خاطرات خوش خانوادگی، به کشور خود باز می شد.

منبع: کجارو / thepointsguy.com
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 669

به "10 فعالیت تفریحی در رم برای بچه ها و خانواده ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 فعالیت تفریحی در رم برای بچه ها و خانواده ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید