تشریح دستاورد های یک ساله دانشگاه آزاد خراسان رضوی ، ارتباط نزدیک دانشجویان و استادان با صنایع استان

به گزارش سفر به کیش، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی همزمان با سالروز تأسیس این دانشگاه آماری از دستاورد های پژوهشی واحد های مختلف دانشگاه آزاد در یک سال گذشته ارائه کرد.

تشریح دستاورد های یک ساله دانشگاه آزاد خراسان رضوی ، ارتباط نزدیک دانشجویان و استادان با صنایع استان

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، مسعود طاهری لاری، رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی همزمان با سالروز تأسیس دانشگاه آزاد به ارائه آماری از دستاورد های این دانشگاه در خراسان رضوی پرداخت.

طاهری لاری با بیان اینکه این دانشگاه در خراسان رضوی 11 واحد دانشگاهی فعال دارد، گفت: علاوه براین، بخشی از زیرساخت های آموزشی دانشگاه آزاد در استان شامل 6 مرکز دانشگاهی، 8 دانشکده مهارت و کارآفرینی می گردد.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی اضافه کرد: در حال حاضر 59 هزار دانشجو در واحد های دانشگاه آزاد خراسان رضوی مشغول تحصیل هستند و 2 هزار و 648 دانشجوی بین المللی در کنار آنان به تحصیل می پردازند.

وی با بیان اینکه این دانشگاه زیرساخت های پژوهشی و آموزشی در حوزه بهداشت و درمان دارد، گفت: 2 بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی، بیش از 355 آزمایشگاه، 143 کارگاه تخصصی، هشت مرکز تحقیقاتی و پژوهشکده و 6 مرکز رشد و سرای فناوری، از دیگر بخش های این دانشگاه است.

طاهری لاری بیان نمود: دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی در یک سال گذشته با بهینه سازی امر آموزش و پژوهش و همچنین تبلیغات و معرفی امکانات و خدمات موثر دانشگاه در راستای جذب دانشجو سهم بسزایی داشته به نحوی که در سال گذشته با رشد و افزایش 11 درصدی جذب دانشجو در سطح استان و 13 درصدی در واحد مشهد رتبه بالایی را در کشور به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد مشهد در ارزیابی رتبه بندی 26 گانه دانشگاه ها، رتبه یک را اخذ نموده، اظهار کرد: واحد مشهد با 487 عضو هیات علمی، 28500 نفر دانشجوی فعال، 557 نفر کارمند با نسبت 58 دانشجو به عضو هیات علمی و نسبت 51 دانشجو به کارمند مشغول فعالیت است.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی با اشاره به صندلی رفیع حوزه پژوهش و فناوری در این واحد دانشگاهی اضافه کرد: تاسیس سرای فناوری های هوشمند و سلامت از افتخارات این واحد محسوب می گردد. برگزاری کارگاه های تخصصی مرتبط، راه اندازی فضای اشتراک کاری، استقرار و راه اندازی آزمایشگاه تخصصی آنالیز حرکت انسان، برگزاری رویداد ایده برتر سلامت با مشارکت شتاب دهنده متاسل، پذیرش و استقرار قطعی سه شرکت و هسته فناور، دریافت 15 درخواست جدید استقرار، قرارداد مشارکت با 2 شتاب دهنده تخصصی سطح استان (فردوسی و متاسل) و اطلاع رسانی و تبلیغات هدفمند از جمله فعالیت های در خور تحسین این سراست.

وی با تاکید بر ضرورت دقت در فرایند فراوری علم خاطر نشان کرد: در سال 1399 سامانه پژوهشیار به صورت غیر حضوری پذیرای بیش از 1500 نفر دانشجوی مقطع کارشناسی ارشد و 160 نفردانشجوی مقطع دکتری تخصصی بود. آنالیز 220 مقاله علمی اعضای هیات علمی و ارزیابی 33 عنوان کتاب جهت چاپ از دیگر کار های این سال بود. کسب مرتبه علمی بین المللی توسط نشریه Iranian Journal of Earth Sciences، کسب مرتبه علمی الف توسط نشریه علوم جغرافیا، کسب مرتبه علمی ب توسط مجله انگلیسی Creative City Design و راه اندازی دبیرخانه مجلات از دیگر دستاورد های این واحد در سال 1399 می باشد.

طاهری لاری در خصوص ارتقاء سطح مرکز خدمات آزمایشگاهی اضافه کرد: آزمایشگاه شیمی آکرودیته رازی مجوز 17025 را از مرکز تائید صلاحیت ایران اخذ کرد و در هشتمین جشنواره فرهیختگان مورد تقدیر نهاده شد. همچنین آزمایشگاه شیمی مشهد به عضویت شبکه راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری پیوست و پارک استعداد یابی و مهارت پروری تاسیس شد.

وی به ساخت و استقرار دوربین حرارتی به منظور غربالگری در پایانه های شماره 2 و 3 پرواز های داخلی و خارجی در زمان شیوع ویروس کرونا، راه اندازی خط فراوری مایع و ژل ضدعفونی کننده دست، فراوری ماسک و شیلد، فراوری محفظه حمل ایزوله بیمار، دستگاه تنفس مصنوعی، تب سنج غیر تماسی مادون قرمز، کالیبراتور تب سنج، پروتز هیبریدی توانبخشی حرکت زانو، ساخت ربات توان بخش حرکت مچ پا، فراوری داروی کامبوجا و تاسیس مرکز تحقیقات هوشمندسازی شبکه برق با 5 زیر هسته اشاره نمود که از جمله فعالیت های درخشان مرکز خدمات آزمایشگاهی در سال گذشته است.

اخذ مجوز انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی واحد مشهد از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و راه اندازی مجدد واحد پژوهشی- آموزشی مشهد ذوب، فعال کردن 21 انجمن علمی دانشجویی، برگزاری 71 کارگاه آموزشی، برگزاری 5 همایش علمی و معین تکلیف 14 طرح پژوهشی، از جمله فعالیت های مجموعه باشگاه پژوهشگران در سال پیش بود.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی با رفیع بر شمردن صندلی دفتر ارتباط با صنعت در این واحد یادآور شد: این دفتر در کنار معرفی دانشجویان به مراکز مختلف برای گذراندن دوره کارآموزی پیروز به عقد 16 قرارداد طرح برون دانشگاهی با ارزش تقریبی 30 میلیارد ریال، عقد تفاهم نامه با مجموعه هایی از جمله سازمان آب و فاضلاب، ایران خودروی بینالود و شرکت نفت شمال شرق و تشکیل خوشه های تخصصی اساتید شده است.

کسب صندلی سطح یک در بین بیش از 130 مرکز رشد دانشگاه آزاد

طاهری لاری ارتقای کمی و کیفی مراکز رشد و واحد های فناور را استراتژی این واحد ذکر کرد و بیان کرد: کسب عنوان مرکز رشد سطح یک در بین بیش از 130 مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی، مشارکت در دبیرخانه هفته جهانی کارآفرینی استان، فعال شدن دفتر صندوق پژوهش و فناوری استان در مرکز رشد، اخذ تسهیلات از منابع صندوق برای واحد های استان، حضور فعال در جشنواره و نمایشگاه هفته پژوهش استان، رونمایی از 5 محصول مرکز رشد، تایید اولیه موافقت اصولی مرکز رشد از سوی وزارت بهداشت، افزایش درآمد مرکز، آنالیز 12 درخواست استقرار جدید و تغییر رویکرد مرکز از قرارداد های اجاره به قرارداد های سهم از جمله درخشش های مرکز رشد در سال 1399 هستند.

وی در خصوص فعالیت های حوزه علوم پزشکی اظهار کرد: در آذرماه سال 99 با حکم طهرانچی، رئیس دانشگاه، معاون علوم پزشکی به عنوان سرپرست واحد علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی معین شد که در این راستا، افتتاح حساب واحد علوم پزشکی، پیشنهاد تاپ چارت واحد علوم پزشکی، محاسبه هزینه ها و درآمد های واحد علوم پزشکی از شهریور 99، برون سپاری واحد تصویر برداری در بیمارستان آریا و انجام مقدمات آن برای بیمارستان 22 بهمن، تشکیل ستاد کرونا از تاریخ 3/12/98 و گزارش فعالیت های آن تا به امروز از اقدامات اجرا شده در راستای تفکیک واحد مستقل علوم پزشکی واحد مشهد است.

تفکیک گروه های پرستاری و مامایی از گروه پزشکی در قالب یک دانشکده مستقل، برنامه ریزی جهت اخذ مجوز و جذب دانشجوی تحصیلات تکمیلی پرستاری و مامایی، عقد تفاهم نامه همکاری با بیمارستان های 17 شهریور، فارابی، کامیاب، آریا، 22 بهمن و ابن سینا درقالب مکان های آموزشی جهت برگزاری دوره های کارآموزی دانشجویان از جمله اقدامات گروه پرستاری و مامایی در سال گذشته بود.

دانشکده پیراپزشکی نیز جهت تاسیس رشته پرتو شناسی و اتاق عمل، عقد قرارداد با بیمارستان های ارتش وتامین اجتاعی و بیمارستان های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی جهت کارآموزی دانشجویان گام های موثری در سال گذشته برداشته است.

رئیس دانشگاه آزاد خراسان رضوی در خصوص فعالیت های دانشکده پزشکی گفت: حدود 60 درصد اشغال کل تخت، برنامه ریزی برای ورود دانشجویان مقدمات بالینی، بر اساس طرح بلوک بندی، برگزاری تعداد 17 جلسه کمیته اخلاق، آنالیز تعداد 265 طرح وپروپوزال، صدور تعداد 209 کد برگزاری، 136 جلسه دفاع مجازی با همکاری حدود 100 استاد، همکاری مستمر در امر ضدعفونی محیط های اداری، آموزشی، پراتیک و آزمایشگاه ها در طول سال، از جمله اقدامات دانشکده پزشکی است.

بیمارستان آریا دانشگاه آزاد مشهد با کسب رتبه یک ارزشیابی از سوی وزارت بهداشت و آموزش پزشکی، خریداری تجهیزات سرمایه ای به مبلغ حدود شصت میلیارد ریال، برنامه ریزی جهت تامین بودجه برآوردی به مبلغ شصت میلیارد ریال مورد احتیاج جهت اجرای برنامه های عملیاتی (پروژه احداث اکسیژن ساز، پروژه احداث بخش نوزادان، پروژه احداث LDR و بازسازی زایشگاه، پروژه راه اندازی یک تخت دیالیز در بخش CCU، پروژه بروزرسانی واحد CSR و نصب دستگاه پلاسما، اقدامات ارزشمندی را در حوزه درمانی انجام داده است.

طاهری لاری با اشاره به خدمات ارزشمند بیمارستان 22 بهمن ادامه داد: همکاری با معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و ارائه خدمات به بیماران کرونایی به عنوان درمانگاه سطح 2 و پذیرش در بخشها، اخذ لوح تقدیر و تابلو مدافعان سلامت، قهرمان شهر من، کسب درجه یک ارزشیابی در اعتبار بخشی بیمارستان ها واجرای برنامه های آموزشی با فرایند آموزشی مناسب از دیگر اقدامات مهم بیمارستان 22 بهمن است.

ایجاد 64 رشته جدید در دانشگاه آزاد خراسان رضوی

طاهری لاری فعالیت های آموزشی این واحد را در سال 1399 مثبت ارزیابی کرد و با تشکر از فعالان این واحد در امر اخذ رتبه برتر جذب دانشجو گفت: اجرای آزمون جامع شرق کشور (سیستان و بلوچستان، خراسان ها) با موضوع این واحد، برگزاری کلا سهای مجازی عمده واحد های استان در سامانه مجازی طراحی شده در مرکز فناوری این واحد، افزایش رشته های جدید (64 رشته) در سطح استان، تاسیس رشته های جدید که مخاطبان زیادی دارد (از جمله طراحی لباس)، پیشنهاد رشته جدید مهندسی طلا و سنگ های قیمتی (در این رویکرد هدف آنالیز و طراحی رشته هایی است که در سطح آموزش عالی وجود نداشته باشد و قابلیت پیاده سازی رشته دانشگاهی را داشته باشد) از جمله فعالیت های عمده معاونت آموزشی در سال گذشته است.

مجتمع پردیس بین الملل دانشگاه آزاد خراسان در گلبهار

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مشهد با بیان اینکه در این دانشگاه کار های بزرگی اجرا شده و کار های بزرگی نیز انجام خواهد شد بر سرعت دهی و رشد شتابان در پردیس گلبهار تاکید نمود و اضافه کرد: حدود 4000 دانشجو در مجتمع بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی خراسان مشغول تحصیلند که البته افتخار ما کمی نیست افتخار ما هم کیفی است و هم کمی و عمدتاً کیفی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 3 تیر 1400 بروزرسانی: 3 تیر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1658

به "تشریح دستاورد های یک ساله دانشگاه آزاد خراسان رضوی ، ارتباط نزدیک دانشجویان و استادان با صنایع استان" امتیاز دهید

2 کاربر به "تشریح دستاورد های یک ساله دانشگاه آزاد خراسان رضوی ، ارتباط نزدیک دانشجویان و استادان با صنایع استان" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تشریح دستاورد های یک ساله دانشگاه آزاد خراسان رضوی ، ارتباط نزدیک دانشجویان و استادان با صنایع استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید