گمرک:820 هزار دوز واکسن آسترازنکا از ایران خارج شد

به گزارش سفر به کیش، طبق اعلام سخنگوی گمرک ایران 820 هزار دوز واکسن آسترازنکا وارداتی از لهستان که قرار بود مرجوع گردد، روز گذشته از ایران خارج و به مبدا عودت داده شد.

گمرک:820 هزار دوز واکسن آسترازنکا از ایران خارج شد

به گزارش ایسنا، سید روح اله لطیفی در رابطه با جریان برگشت واکسن های اهدایی لهستان بیان کرد که در پی درخواست وزیر بهداشت از گمرک ایران جهت هماهنگی برای عودت محموله 820 هزار دوزی واکسن، روز گذشته همزمان با 14 اسفند ماه این محموله با کوتاژ 3909441 از ایران به مقصد لهستان عودت داده شده است.

وی در خصوص اینکه برگشت محموله به صورت مرجوعی و یا بازصادرات بوده است، شرح داد: با توجه به اینکه محموله واکسن تشریفات حمل یکسره را طی نموده و وارد ایران شده بود باید فرآیند باز صادرات را طی می کرد و مشمول مرجوعی نمی شد، ولی از سویی با توجه به اینکه مشمول موارد تشویقی صادرات نیز نباشد، به نوعی اقدام شد که نمی توان گفت مرجوع شده بلکه فرایند بازصادرات را به نحوی طی و عودت داده شده است.

لازم به ذکر است که اول اسفند ماه سال جاری طی مکاتبه وزیر بهداشت با رئیس کل گمرک ایران اعلام شد که 820 هزار دوز واکسن اهدایی لهستان علی رغم هماهنگی قبلی و مستندات دریافتی از منابع غیر مجاز بوده است و طی مذاکرات انجام شده با طرف لهستانی قرار شده که واکسن ها برگشت داده گردد، از این رو از گمرک خواسته شد که هماهنگی های لازم جهت برگشت محموله واکسن انجام گردد.

این محموله واکسن آسترازنکا بود و گفته می شد به علت اینکه منبع ساخت آن آمریکا بوده و این واردات غیر مجاز است، برگشت خورده است.

منبع: فرارو
انتشار: 19 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 19 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2031

به "گمرک:820 هزار دوز واکسن آسترازنکا از ایران خارج شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گمرک:820 هزار دوز واکسن آسترازنکا از ایران خارج شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید