سامسونگ تا به امروز این محصولات را به اندروید 12 آپدیت کرده است

به گزارش سفر به کیش، اندروید 12 همچنان در حال انتشار برای گوشی های سامسونگ است اما شرکت کره ای تا به امروز محصولات زیادی را به این سیستم عامل آپدیت کرده است. در این مطلب نگاهی خواهیم داشت به محصولات این شرکت که در حال حاضر به اندروید 12 مجهز شده اند و همچنین برنامه شرکت برای عرضه این به روزرسانی در روزهای آینده.

سامسونگ تا به امروز این محصولات را به اندروید 12 آپدیت کرده است

اندروید 12 در حال حاضر نوترین سیستم عامل گوگل به شمار میرود که با قابلیت های بسیار فراوانی از طریق این شرکت آمریکایی طراحی شد. در میان شرکت های تولیدکننده گوشی های اندرویدی اما سامسونگ سریع تر از همه این سیستم عامل را مطابق رابط کاربری خود یعنی One UI شخصی سازی و برای گوشی هایش ارسال کرد. در حال حاضر که حتی پرچم داران شرکت های رقیب این آپدیت را دریافت نکرده اند، گوشی های میان رده سامسونگ توانستند نسخه رسمی آن را دریافت کرده و بدون مشکل از آن استفاده کنند.

این طور که به نظر می رسد، طی روزها و هفته های آینده، دستگاه های بیشتری از برند گلکسی به اندروید 12 آپدیت خواهند شد که در این مطلب قصد داریم در کنار لیست گوشی هایی که این آپدیت را دریافت کرده اند، به این محصولات هم بپردازیم. این مطلب به بخش های زیر خلاصه می شود.

:

:

توجه داشته باشید به مرور زمان شاید این برنامه فعلی بنا به دلایلی دستخوش تغییراتی شود. با هر بار تغییر این مطلب هم به روزرسانی خواهد شد.

1. قابلیت های نو اندروید 12 در گوشی های سامسونگ

همان طور که گفته شد، اندروید 12 یکی از بهترین نسخه ها از سیستم عامل اندروید به شمار میرود که از لحاظ ظاهری باید آن را از جمله بزرگ ترین آپدیت های تاریخ اندروید به حساب آورد. البته بسیاری از تغییرات ظاهری اجرا شده در این سیستم عامل به همان گوشی های پیکسل محدود می شود و این شرکت های اندرویدی هستند که باید تصمیم بگیرند تا چه میزان می خواهند روی این سیستم عامل از لحاظ ظاهری تغییراتی ایجاد کنند. یکی از شرکت هایی که معمولا تغییرات ظاهری و قابلیت های نرم افزاری زیادی روی سیستم عامل اندروید اعمال می کند سامسونگ است که می توان رابط کاربری این شرکت یعنی One UI را غنی ترین رابط کاربری موجود به حساب بیاوریم.

درست مانند گوشی های پیکسل، اندروید 12 روی گوشی های سامسونگ هم از قابلیت های ظاهری جالبی نظیر ویجت هایی با گوشه های منحنی، تغییر زبان طراحی آیکون یک سری از اپلیکیشن ها، امکان تغییر رنگ دینامیکی که در کاهش یکنواختی رنگ ها تأثیر فوق العاده ای داشته برخوردار است. این قابلیت آخر با الگوبرداری از رنگ موجود در تصویر زمینه، رنگ سایر بخش های سیستم عامل را هم تغییر می دهد تا بدین ترتیب گوشی ظاهر یک دست و جالبی به خود بگیرد.

در سیستم عامل نو گوگل از لحاظ حریم خصوصی هم شاهد پیشرفت های بسیار زیادی بودیم چرا که طی این چند سال مسأله حریم خصوصی واقعا اهمیت زیادی بین کاربران پیدا کرده بود. به همین خاطر اکنون یک آیکون سبز رنگ در گوشه نمایشگر به صورت چشمک زن وجود دارد که به شما نشان می دهد چه اپلیکیشنی از دوربین یا میکروفون استفاده می کند. همچنین کاربران قادر خواهند بود به اپلیکیشن ها، به مکان تقریبی و نه دقیق خود دسترسی بدهند. علاوه بر این ها، پنلی در تنظیمات وجود دارد با نام Privacy Dashboard که نشان می دهد چه اپلیکیشن هایی به چه موارد حساسی دسترسی دارند.

البته تغییرات اجرا شده در One UI 4.0 به این ها خلاصه نمی شود اما می توان این ها را جز شاخص ترین و مهم ترین ها به حساب آورد. در مطلبی مجزا قطعا به بررسی این رابط کاربری و تأثیرات اندروید 12 روی آن خواهیم پرداخت.

2. محصولات سامسونگ که رسما به اندروید 12 آپدیت می شوند

پرسشی که وجود دارد این است که چه محصولاتی از سامسونگ قرار است این آپدیت را دریافت کنند؟ در حال حاضر می توان گفت تمام پرچم داران شرکت کره ای و حتی پرچم دارهای مقرون به صرفه هم آپدیت اندروید 12 را دریافت کرده اند. بنابراین لیست گوشی های آپدیت شده واقعا زیاد است و تقریبا می توانیم بگوییم هر محصولی که در دو سال اخیر راهی بازار شده در لیست گوشی های واجد شرایط برای دریافت اندروید 12 قرار گرفته است. با این حال در ادامه به طور دقیق تر به محصولاتی که قرار است این آپدیت را دریافت کنند اشاره خواهیم کرد.

  • سری گلکسی S

سری گلکسی S شامل پرچم داران سامسونگ می شوند. در سال 2019 شرکت کره ای از گوشی های سری گلکسی S10 با اندروید 9 رونمایی کرد و اگرچه قرار بود این گوشی ها مثل همیشه تا دو سال از لحاظ نرم افزاری به روزرسانی شوند، شرکت کره ای یک سال بعد گفت مدت زمان آپدیت نرم افزاری پرچم دارهایش را از سال 2019 به بعد به سه سال افزایش می دهد. اینطور شد که پرچم داران سری S10 هم جزء گوشی های واجد شرایط قرار گرفتند. البته این گوشی ها با دریافت آپدیت اندروید 12 به کار خود در این بخش سرانجام خواهند داد.

در سال 2021 بود که شرکت کره ای تصمیم گرفت آپدیت اندروید 12 را برای گوشی های سری گلکسی S20 منتشر کند. البته این آپدیت در حالت بتا قرار داشت اما در ماه ژانویه شامل عرضه نسخه رسمی آن برای این گوشی ها بودیم. همچنین در ماه دسامبر سال گذشته بود که نسخه بتای اندروید 12 برای سری گلکسی S10 هم منتشر شد تا کاربران این گوشی ها یکی دو ماه زودتر از موعد بتوانند سیستم عامل نو را تجربه کنند.

بعد از یک وقفه بسیار کوتاه در فرایند ارسال آپدیت، سامسونگ این فرایند را از سر گرفت و این بار بدون توقف، گوشی های خود را به اندروید 12 و رابط کاربری One UI 4.0 آپدیت کرد. کمی بعد، سری گلکسی S20 شامل S20 فن ادیشن و بعد از آن هم سری گلکسی S10 شامل S10 لایت، به سیستم عامل نو آپدیت شدند. در حالی که این گوشی ها قرار نبود تا ماه دوم سال 2022 به اندروید 12 آپدیت شوند اما سامسونگ سنت شکنی کرد و خیلی زود آپدیت نو را برای محصولاتش در دسترس قرار داد. تقریبا می توانیم بگوییم تمام پرچم داران سری گلکسی S تا ماه ژانویه 2022 آپدیت نو را دریافت کردند.

  • گلکسی S21: اندروید 12 در دسترس قرار گرفته است
  • گلکسی S21 پلاس: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی S21 اولترا: اندروید 12 در حال انتشار است
  • سری گلکسی S20: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی S20 فن ادیشن: اندروید 12 در دسترس قرار گرفته است
  • سری گلکسی S10: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی S10 لایت: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی نوت

سری گلکسی نوت هم دقیقا مطابق برنامه ریزی سری گلکسی S پیش می فرایند. اینکه دیگر قرار نیست شاهد گوشی های نوی از سری گلکسی نوت باشیم دلیل نمی شود شرکت کره ای فرایند انتشار آپدیت مدل های به جای مانده را متوقف کند. فقط اینکه تنوع مدل های این خانواده به میزان سری S نیست. یعنی فقط دو مدل از سری 10 شامل مدل استاندارد و پلاس و دو مدل از سری 20 شامل مدل استاندارد و اولترا قرار است این آپدیت را دریافت کنند. لازم به ذکر است این دومین آپدیت نرم افزاری گوشی های سری نوت 20 به شمار میرود و هنوز یک سال دیگر هم پشتیبانی نرم افزاری می شوند.

هر دو سری نوت 10 و نوت 20 در ماه دسامبر یا نهایتا ژانویه، آپدیت مورد نظر را دریافت کردند در حالی که در شرایط عادی در سال های قبل این فرایند باید از یک ماه دیگر شروع می شد. در حال حاضر شرایط انتشار آپدیت برای گوشی های این خانواده به شرح زیر است.

  • سری گلکسی نوت 20: اندروید 12 در دسترس قرار گرفته است
  • سری گلکسی نوت 10: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گوشی های تاشو

گوشی های تاشو در حال حاضر از جمله اصلی ترین گوشی های سامسونگ به حساب می آیند. این گوشی ها از نمایشگرهای تاشونده بهره می برند و در واقع باید از آن ها به عنوان فناوری نسل آینده یاد کرد. از آنجایی که اولین گوشی از این سری در سال 2019 رونمایی و راهی بازار شد و آخرین مدل هم سال گذشته در دسترس قرار گرفت، بنابراین باید بگوییم تمام گوشی های تاشوی شرکت کره ای برای دریافت اندروید 12 واجد شرایط هستند.

در ماه نوامبر سال گذشته بود که نسخه بتا برای زد فولد 3 و زد فلیپ 3 در دسترس قرار گرفت و اواخر سال گذشته هم دو مدل زد فولد 2 و زد فلیپ 5G (و مدل استاندارد) پیروز به دریافت نسخه بتا شدند. در ماه دسامبر بود که تمام گوشی های تاشوی سامسونگ (جز مدل اولیه) به نسخه رسمی اندروید 12 آپدیت شدند. البته در ابتدا این آپدیت فقط محدود به یک سری بازار خاص نظیر اروپا بود اما با شروع سال نو و دریافت این آپدیت از طریق گلکسی فولد اوریجینال، در تمامی منطقه ها شاهد انتشار این آپدیت برای گوشی های تاشوی شرکت کره ای بودیم. به صورت کلی گوشی های تاشوی سامسونگ در ماه ژانویه امسال به اندروید 12 آپدیت شدند.

  • گلکسی زد فولد 3: اندروید 12 در دسترس قرار گرفته است
  • گلکسی زد فولد 2: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی فولد: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی فولد 5G: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی W22 (نسخه چینی): اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی زد فلیپ 3: اندروید 12 در دسترس قرار گرفته است
  • گلکسی زد فلیپ 5G: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی زد فلیپ: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی A

می رسیم به گوشی های سری گلکسی A که میان رده های محبوب و اصلی شرکت کره ای به حساب می آیند. این گوشی ها در بین تمام میان رده های دیگر سامسونگ اهمیت بیشتری دارند و بازار عرضه آن ها هم گسترده تر است. به همین خاطر هم بود که وقتی سامسونگ گفت می خواهد گوشی های قدرتمند خود را به مدت سه سال به سیستم عامل نو به روزرسانی کند، نام گوشی های قدرتمند سری گلکسی A نیز در بین آن ها دیده می شد.

در حال حاضر تعداد گوشی های واجد شرایط از سری گلکسی A برای دریافت اندروید 12 واقعا بلند بالاست و شامل 15 گوشی مختلف می شود. از این بابت هم مطمئن هستیم چرا که خود سامسونگ به صورت رسمی نام آن ها را در لیست خود قرار داد. از جمله گوشی های این سری که به سرعت آپدیت اندروید 12 را دریافت کردند می توان به گلکسی A72 و A52 اشاره کرد که اوایل ماه ژانویه امسال در کشور روسیه به اندروید نو آپدیت شدند. در همین ماه بود که گلکسی A52s هم در کشور کره آپدیت یادشده را دریافت کرد. اواسط ماه گذشته، گلکسی A42 5G در کشور لهستان هم به جمع محصولات مجهز به اندروید 12 پیوست اما در حال حاضر گوشی های زیادی هستند که باید آن را دریافت کنند. در زیر نام تعدادی از این محصولات را شاهد هستیم.

  • گلکسی A82 5G
  • گلکسی A72: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی A52: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی A52 5G: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی A52s 5G: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی A42 5G: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی A32 5G
  • گلکسی A71 5G
  • گلکسی A51 5G
  • گلکسی A71
  • گلکسی A51
  • گلکسی A21
  • گلکسی A12
  • گلکسی A02s
  • گلکسی A01
  • گلکسی A11

این لیست قطعا طی روزهای آینده بیشتر هم می شود چرا که گوشی های واجد شرایط شرکت کره ای برای دریافت اندروید 12 در خانواده گلکسی A بسیار بیشتر از چیزی است که در اینجا مشاهده می کنید. به صورت کلی اگر گوشی شما با اندروید 10 راهی بازار شد، قطعا آپدیت یادشده را دریافت می کند اما اگر با اندروید 9 راهی بازار شد، قطعا خبری از عرضه اندروید 12 برای آن نخواهد بود.

  • تبلت های گلکسی تب

می رسیم به تبلت های سامسونگ که تعداد آن ها طی چند سال اخیر افزایش پیدا کرده است. در دنیای اندروید تبلت ها خیلی اهمیت زیادی ندارند چرا که حاکم بلامنازع این بخش اپل با آیپد های قدرتمندش است. بنابراین خیلی سخت است بخواهیم شرکتی را بیابیم که در زمینه به روزرسانی نرم افزاری محصولاتش عملکرد خوبی دارد. اما سامسونگ یکی از آن شرکت های خوبی است که به تبلت هایش اهمیت می دهد و قرار هم هست هشت مدل از آن ها را به اندروید نو به روزرسانی کند.

اواخر ماه دسامبر 2021 بود که سامسونگ اندروید 12 را برای گلکسی تب S7 و S7 پلاس در برخی از منطقه ها عرضه کرد. در ماه ژانویه بود که این آپدیت برای برخی از مدل های این سری در کشور آمریکا نیز در دسترس قرار گرفت اما به صورت کلی فرایند انتشار آپدیت برای این تبلت ها یک ماه زودتر از آنچه که انتظار داشتیم شروع شد.

  • گلکسی تب S7: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی تب S7 پلاس: اندروید 12 در حال انتشار است
  • گلکسی تب S7 فن ادیشن 5G
  • گلکسی تب S6 لایت
  • گلکسی تب S6
  • گلکسی تب اکتیو 3
  • گلکسی تب A7 (2020)
  • گلکسی تب A7 لایت

3. چه زمانی محصولات سامسونگ به اندروید 12 آپدیت می شوند؟

کمی بعد از اینکه شرکت کره ای تصمیم گرفت آپدیت اندروید 12 را برای پرچم داران سری گلکسی S21 عرضه کند، به صورت رسمی زمان عرضه این آپدیت برای گوشی های دیگر را هم گفت. در حال حاضر گوشی های تاشوی سری 3 شرکت در اولویت هستند چرا که تا به امروز نسخه های بتای زیادی برای این گوشی ها منتشر شد و به نظر می رسد دیگر کاربران باید نسخه نو را هم دریافت کنند. هرچند در برخی از منطقه ها این آپدیت برای گوشی های تاشو منتشر شده است.

بعد از گوشی های تاشو، سری گلکسی S20 و نوت 20 و بعد از آن ها پرچم داران سری S و نوت 10 آپدیت یادشده را به صورت کامل دریافت می کنند. وقتی این فرایند به اتمام برسد، فرایند انتشار آپدیت برای گوشی های میان رده و اقتصادی نیز شروع می شود. گوشی های میان رده هم عموما به ترتیب سال عرضه به اندروید نو آپدیت می شوند. بنابراین باید انتظار داشته باشیم گلکسی A72 و A52 و مدل های مختلف آن خیلی زودتر از همه اندروید 12 را دریافت کنند در حالی که برای مدل های دیگر شاید تا آگوست امسال هم این آپدیت در دسترس قرار نگیرد.

4. برنامه ریزی رسمی سامسونگ برای عرضه آپدیت اندروید 12

  • دسامبر 2021

  • تمام مدل های سری گلکسی S21 این آپدیت را کاملا دریافت کردند.
  • گلکسی زد فولد 3 و زد فلیپ 3 این آپدیت را کاملا دریافت کردند.
  • ژانویه 2022

  • گلکسی زد فولد 2 (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و به اتمام رسیده است).
  • گلکسی زد فلیپ (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و به اتمام رسیده است).
  • گلکسی زد فلیپ 5G (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و به اتمام رسیده است).
  • گلکسی S20 پلاس، اولترا و فن ادیشن (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و به اتمام رسیده است).
  • گلکسی نوت 20 و نوت 20 اولترا (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و به اتمام رسیده است).
  • گلکسی نوت 10، نوت 10 پلاس و نوت 10 پلاس 5G (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و به اتمام رسیده است).
  • گلکسی فولد (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و به اتمام رسیده است).
  • فوریه 2022

  • گلکسی A52 5G (فرایند انتشار از ژانویه امسال شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی S20 (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی S10 5G (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی S10 (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی S10e (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی S10 پلاس (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی S10 لایت (فرایند انتشار از ژانویه امسال شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی تب S7 (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی تب S7 پلاس (فرایند انتشار از دسامبر سال گذشته شروع شد و در این ماه به سرانجام می رسد).
  • گلکسی تب S7 پلاس 5G
  • مارس 2022

گلکسی تب S7 فن ادیشن

  • آوریل 2022

  • گلکسی A51 5G
  • گلکسی A51
  • گلکسی A71 5G
  • گلکسی A71
  • گلکسی تب S7 فن ادیشن 5G
  • گلکسی تب S6 لایت
  • می 2022

  • گلکسی تب S6
  • گلکسی تب اکتیو 3
  • گلکسی تب (A7 (2020
  • گلکسی A42 5G
  • گلکسی A32 5G
  • ژوئن 2022

  • گلکسی تب A7 لایت
  • گلکسی XCover پرو
  • گلکسی A21 (جولای)
  • گلکسی A12 (جولای)
  • آگوست 2022

  • گلکسی A02s
  • گلکسی A01
  • گلکسی A11

5. خبرهای بیشتر در رابطه با سامسونگ

سامسونگ در حال حاضر قرار است از گوشی های سری گلکسی S22 و تبلت های سری گلکسی تب S8 رونمایی کند. این محصولات به عنوان سیستم عامل پیش فرض خود از اندروید 12 بهره می برند و اگر سیاست سامسونگ در قبال آپدیت نرم افزاری گوشی هایش تغییری نکند باید تا سه سال دیگر هم شاهد پشتیبانی از آن ها باشیم. این یعنی سری S22 و تب S8 با دریافت اندروید 15 به کار خود سرانجام خواهند داد.

از جمله قابلیت های خوب گوشی های سری S22 می توان به دوربین قدرتمند، پشتیبانی از قلم و همچنین درگاهی برای قرارگیری آن (مدل اولترا)، طراحی زیبا و منحصربه فرد (مدل اولترا)، پشتیبانی از شارژر 45 واتی (مدل اولترا و پلاس) و بسیاری موارد دیگر اشاره کرد که بیان تک تک آن ها از حوصله متن خارج است. این گوشی ها 20 بهمن ماه رسما رونمایی می شوند و در آن تاریخ می توانیم به صورت کاملا رسمی از تمام قابلیت ها و مشخصات آن ها باخبر شویم.

منبع: 9to5Google

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2028

به "سامسونگ تا به امروز این محصولات را به اندروید 12 آپدیت کرده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ تا به امروز این محصولات را به اندروید 12 آپدیت کرده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید