چرا گربه های خانگی را برای گردش بیرون نمی برند؟

به گزارش سفر به کیش، بسیاری از افرادی که گربه دارند بر این عقیده اند که بیرون بردن گربه کار عاقلانه ای نیست. اما برخی معتقدند که با این کار آزادی گربه ها را می گیریم. کدام یک درست می گویند؟

چرا گربه های خانگی را برای گردش بیرون نمی برند؟

وقتی انسان سرپرستی یک حیوان را قبول می کند، به این معنی است که باید تمام تلاش خود را برای برقراری رفاه و حفظ سلامت گربه به کار ببندد. بخشی از این مسئولیت شامل مصون نگه داشتن گربه از بیماری ها و ناملایمت ها است. اگر گربه دارید و فکر می کنید اینکه به او اجازه بیرون رفتن از خانه را بدهید یعنی به او آزادی بیشتری داده اید، دلایل زیر را بخوانید تا از این کار صرف نظر کنید.

1- برای بررسی دفعیات گربه و سلامت او

چند سال پیش گربه ای داشتم که خیلی زود مرد. گربه من هم درون خانه و هم بیرون از خانه قدم می زد. چرا مرد؟ چون ما در درون خانه جعبه خاکی برای او نداشتیم و به همین علت نمی توانستیم دفعیات او را ببینیم تا از مسئله ای که او به آن مبتلا بود با خبر شوید. امروز همه ما می دانیم برای اطمینان از سلامت گربه مان باید مدفوع و ادرار او را بررسی کنیم تا اگر گربه در هنگام دفع دچار درد، خونریزی یا هر علامت غیر طبیعی دیگری شد، بلافاصله آن را متوجه شویم.

2- گربه ای که در درون خانه نگهداری می شود از بسیاری بیماری ها در امان است

گربه ای که اجازه بیرون رفتن از خانه را دارد با بقیه گربه ها در تماس است. حتی یک تماس کوچک می تواند بیماری ها را از گربه ای به گربه دیگر منتقل کند.

همچنین، هنگامی که گربه در بیرون خانه است، ممکن است موشی شکار کند و بخورد و یا بدتر آن را به خانه آورد که در هر دوی این شرایط گربه می تواند به بیماری هایی خطرناک مبتلا شود.

3- گربه هایی که درون خانه هستند با ماشین تصادف نمی کنند

بر اساس گزارشات، بیشتر گربه هایی که به دامپزشکی مراجعه می کنند، به خاطر تصادف با ماشین مصدوم شده اند. حتی با احتیاط ترین رانندگان هم ممکن است با پریدن گربه ای جلوی ماشین شان هول شده و او را زیر بگیرند.

4- گربه هایی که در درون خانه هستند از خطرهای طبیعی و سگ ها دور هستند

گربه ها در زیر زنجیره غذایی قرار دارند و می توانند به وسیله بسیاری از حیوانات شکار و خورده شوند. اگر گربه خورده نشود هم باز خطرات دیگری او را تهدید می کند، مثلا ممکن است سگی که گربه شما برایش مانند یک اسباب بازی است او را دنبال کند و حتی ناخواسته او را بکشد. این غریضه طبیعی سگ ها است، آنها را برای انجام چنین کاری شماتت نکنید.

5- گربه هایی که در درون خانه نگهداری می شوند برای همسایه ها مزاحمت ایجاد نمی کنند

حتی مودب ترین گربه ها هم ممکن است به حیاط همسایه تان وارد شوند و باعث ایجاد مشاجره بین شما و همسایه تان شوند. مثلا ممکن است گربه شما باغچه همسایه تان را با دستشویی اشتباه بگیرد. این مشکل زمانی وخیم تر می شود که همسایه تان از گربه ها خوشش نیاید!

6- گربه هایی که درون خانه نگهداری می شوند با گربه های دیگر درگیر نمی شوند

گربه ها بسیار به قلمرو خود اهمیت می دهند و اگر گربه دیگری قصد تجاوز به قلمروشان را داشته باشد، تا پای جان از آن دفاع می کنند. در مواقعی این دعوا بر سر قلمرو می تواند صدمات جبران ناپذیری بر گربه تان وارد کند. حتی ممکن است در حین این دعواها بیماری از گربه های دیگر به گربه شما منتقل شود.

7- گربه هایی که درون خانه هستند از شر انسان های حیوان آزار به دورند

برای ما که حیوانات را دوست داریم، حتی فکر آسیب زدن به حیوانات عجیب و غریب است اما انسان هایی هستند که این کار برایشان مانند تفریح و بازی است. شاید این افراد اصلا از گربه خوششان نمی آید و به نوعی از آن متنفر هستند. این فرد حتی ممکن است گربه ها را بکشد!

8- گربه هایی که درون خانه هستند می توانند فعالیت های ورزشی زیادی انجام دهند

بر هیچ کس پوشیده نیست که گربه ها بازی را دوست دارند. گربه هایی که درون خانه هستند می توانند با وسایل مختلفی که دارند مانند اسباب بازی ها، نخ ها و وسایل دیگر بازی ها و ورزش های مختلفی انجام دهند. این فعالیت های درون خانه، از فرار کردن از دست سگ ها و دعوا با گربه های همسایه خیلی ایمن تر است!

9- گربه هایی که درون خانه نگهداری می شوند به دیگر حیوانات آسیب نمی زنند

بگذارید با هم رو راست باشیم، گربه ها در واقع شکارگر هستند و اگر به امان خدا در بیرون از خانه رها باشند ممکن است پرنده ها، خرگوش ها و دیگر حیوانات کوچک را تعقیب کرده و بخورند. بسیاری از ما ترجیح می دهیم شاهد صحنه خورده شدن پرنده ای به وسیله گربه مان نباشیم!

10- گربه هایی که درون خانه نگهداری می شوند گم نمی شوند

گربه تانن ممکن است در طی گشت وگذارهای روزانه و تعییین قلمرو اش گم شود و به وسیله دیگر دوست داران گربه ها پیدا شود. آمار نشان می دهد تنها 3 درصد از گربه هایی که گم می شوند دوباره به صاحب شان بر می گردند. پس بهتر است بیشتر مواظب گربه تان باشید.

منبع: فوت و فن / thespruce.com
انتشار: 19 مرداد 1401 بروزرسانی: 19 مرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2109

به "چرا گربه های خانگی را برای گردش بیرون نمی برند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا گربه های خانگی را برای گردش بیرون نمی برند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید