پامپئو: به مذاکره با عراق درباره ساختار حضور نظامی ادامه می دهیم

به گزارش سفر به کیش، وزیر خارجه آمریکا اظهار کرد، کشورش به مذاکره با عراق درباره ساختار مناسب حضور نظامی در این کشور ادامه خواهد داد. پامپئو در عین حال در حال رایزنی برای توسعه حضور ناتو در عراق است.

پامپئو: به مذاکره با عراق درباره ساختار حضور نظامی ادامه می دهیم

به گزارش خبرنگاران، به نقل از سایت شبکه روسیا الیوم، مایک پامپئو، وزیر خارجه آمریکا در ارزیابی بیانیه عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق که در پی تماس تلفنی بین دو مقام منتشر شده و درآن آمده بود، عبدالمهدی خواهان اعزام نمایندگانی از جانب آمریکا به عراق جهت تدوین سازوکار اجرای مصوبه مجلس عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی شده، گفت، اظهارات در این باره به طور صحیح منتقل نشده است.

پامپئو ادامه داد: شادمان می شویم به مذاکره با عراقی ها درباره ساختار مناسب حضور نظامی آمریکا ادامه دهیم.

وی تاکید نمود: واشنگتن قصد ادامه این ماموریت را دارد.

در این زمینه وزارت خارجه آمریکا گفت، پامپئو با همتای کانادایی خود تماس تلفنی برقرار نموده و با او به آنالیز آنچه آن را اقدامات خصمانه مداوم و بی ثبات کننده در عراق خوانده و نیز به آنالیز گام های تقابل با ایران به خصوص به وسیله تقویت قدرت ناتو در عراق و تقسیم مناسب وظایف رایزنی نموده است.

پامپئو به خبرنگاران گفت، هیئتی از ائتلاف ناتو روز آدینه درباره آنالیز آینده ماموریت در عراق و طرح تقسیم وظایف در منطقه در واشنگتن حضور یافته است.

دیوید شنکر، معاون وزیر خارجه آمریکا نیز گفت: آمریکا در راس جنگ با داعش قرار گرفته است و سخت خواهد بود ائتلاف آمریکایی در جنگ علیه داعش بدون آمریکا باشد.

این مقام آمریکا در کنفرانس خبری در امارات گفت: آمریکا هرگز هیچ پیش شرطی را از سوی ایران برای ورود به مذاکرات نخواهد پذیرفت.

پیشتر وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای در روز آدینه اعلام نموده بود، هیچ هیئت آمریکایی در عراق هرگز به آنالیز خروج نیروهای آمریکایی نخواهد پرداخت.

مورگان اورتاگوس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تاکید نموده بود، احتیاج به مذاکره بین دولت عراق و آمریکا در زمینه امنیت، مشارکت مالی و مالی و دیپلماتیک وجود دارد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 10 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 699

به "پامپئو: به مذاکره با عراق درباره ساختار حضور نظامی ادامه می دهیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پامپئو: به مذاکره با عراق درباره ساختار حضور نظامی ادامه می دهیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید