راهنمای بازدید از مناطق دیدنی مالدیو

به گزارش سفر به کیش، مالدیو مجمع الجزایری در اقیانوس هند است که به یکی از بهشت های طبیعی جهان تبدیل شده است. سواحل زیبا، آرامش محض، هتل های روی آب و شرایط خاص، آب و هوای مناسب و زیبای بی نظیر آن باعث شده تا سالانه میلیون ها نفر به این کشور سفر کنند. در این مطلب شما را مناطق دیدنی مالدیو بیشتر آشنا خواهیم کرد.

راهنمای بازدید از مناطق دیدنی مالدیو

مالدیو مجموعه ای از چندین جزیره در جنوب شرقی آسیا و قرار گرفته در اقیانوس هند است که حدود 500 هزار نفر جمعیت دارد و از سال 1965 از مستعمره انگلستان جدا شد و به کشوری مستقل تبدیل شد. مالدیو را می توان کوچک ترین کشور قاره آسیا نامید؛ دین رسمی این کشور اسلام است و کسی در مکان های عمومی اجازه ندارد ادیان دیگر را تبلیغ و یا پیروی کند. در گذشته دریا نوردان فراوان از کشورهای ایران، هند و عرب ها به این جزیره سفر کرده اند و گفته می شود شخصی روحانی به نام یوسف تبریزی که ایرانی بوده اولین بار اسلام را به این کشور آورده و مردم آن را مسلمان کرده است.

این مجمع الجزایر شامل بیش از 1000 جزیره کوچک و بزرگ مرجانی است که تنها 200 عدد از آن ها دارای اماکن مسکونی است و حدود 600 کیلومتر تا خشکی هندوستان فاصله دارد. اقتصاد این کشور نیز بر پایه ماهی گیری و کشاورزی است و البته عمده درآمد آن ها از صنعت جهانگرد است. مالدیو جزیره هایی را به طور اختصاصی برای جهانگردی مهیا کرده و از آنجا که طبیعت و دریای فوق العاده ای در این جزایر وجود دارد سالانه میلیون ها نفر از سراسر جهان برای گذراندن یک تعطیلات آرام بخش به مالدیو سفر می کنند.

آشنایی با مناطق دیدنی های مالدیو

مسجد جمعه (جامع): همانطور که گفتیم مردم مالدیو مسلمان هستند، بزرگ ترین مکانی که برای عبادت در آن جمع می شوند مسجد بزرگ جمعه است که حتی بزرگ ترین مسجد جنوب شرقی آسیا نیز محسوب می شود. ظرفیت این مسجد بیش از 5000 نفر است و در سال 1984 افتتاح شده است. این مسجد درست در پشت ساحل ماله و پارک Jumhooree واقع شده است.

بهترین جزیره های مالدیو

جزیره COMO Cocoa Island Resort: اینجا محبوب ترین جزیره از نگاه جهانگردانی است که به آن سفر کرده اند. بخصوص اینکه این جزیره را مناسب ترین مکان برای گذراندن ماه عسل می دانند. این جزیره کوچک دارای 33 ویلای زیبا است که طرح کلی آن از قایق های ماهیگیری مالدیوی گرفته شده است. این مکان بیشتر برای زوج های جوان ساخته شده و مناسب خانواده ها نیست. تمامی ویلاها دارای امکانات کافی و خدمات مناسبی هستند که اقامت شما را آسان می کنند. دریای پیش روی شما یکی از مناسب ترین محل ها برای غواصی در مالدیو است. سرویس دهی و امکاناتی که شما در این مجموعه دریافت می کنید در حد یک هتل 5 خبرنگاران است.

  • تخفیف ویژه خرید آنلاین از 972 دلار در هر شب
  • فوق العاده خرید آنلاین فصل، از 1045 دلار آمریکا در هر شب

جزیره Baros Resort Maldives: اینجا یک مجتمع لوکس 5 خبرنگاران است که دارای 30 ویلای کاملا مجهز و فول سرویس می باشد. همچنین 45 ویلای جزیره ای نیز در آن وجود دارد که همه امکانات رفاهی که می تواند شما را به ارامش دعوت کند در آن وجود دارد. 4 رستوران، 2 بار و کافه و خدمات ماساژ چیزی است که در این مکان می توانید به آن دسترسی داشته باشید. برای تفریح نیز شما می توانید از امکانات ورزش های آبی، غواصی و قایق سواری موجود در مجموعه استفاده کنید.

  • تخفیف ویژه خرید آنلاین فصل از 1480 دلار آمریکا در هر شب
  • فوق العاده خرید آنلاین فصل از 1596 دلار آمریکا در هر شب

جزیره Mirihi Island Resort: اگر شما می خواهید یک ماه عسل خوب و آرام بخش را سپری کنید و همچنین قصد دارید هزینه کمتری نسبت به دیگر جزایر مالدیو بپردازید، شاید اینجا مناسب ترین محل برایتان باشد. هرچند که این هزینه مناسب باعث نمی شود که از سطح خدماتی که به شما ارائه می دهند کاسته شود. در این مجموعه 4 خبرنگاران می توانید از 30 ویلای روی آب و 6 ویلای جزیره ای استفاده کنید. در اینجا شما می توانید از ورزش های آبی، غواصی و ماساژ لذت ببرید.

  • تخفیف ویژه خرید آنلاین از 683 دلار آمریکا در هر شب
  • فوق العاده خرید آنلاین فصل آنلاین از 709 دلار آمریکا در هر شب

جزیره Gili Lankanfushi Maldives: اگر نگوییم اینجا آرامش بخش ترین استراحتگاه در جهان است، می توان گفت که لااقل آرام بخش ترین مکانی است که در مالدیو می توانید تجربه کنید. اینجا 45 ویلای بزرگ روی آب وجود دارد که از جمله بزرگ ترین های جهان هستند. در این جزیره سبک خاصی از زندگی را تجربه خواهید کرد نه اخبار، نه کفش!! اینجا نقطه ای خاص در جهان است که شما را به عمق خودتان فرو می برد. رستوران، بار و کلیه امکانات این منطقه در حد یک هتل 5 خبرنگاران است و قیمت آن نیز کمی بالاست.

جزیره Veligandu Island Resort: در اینجا 64 ویلای روی آب وجود دارد که بیشتر آن ها داری تراس خصوصی و جکوزی در آن هستند، هزینه خدمات کمی بالا است اما هزینه غذا نسبت به سایر جزیره های مالدیو پایین تر است. امکانات این جزیره در حد هتل های 4 خبرنگاران است و محلی مناسب برای زوج های جوان است که می خواهند در کنار هم تعطیلات رؤیایی و آرامی را سپری کنند.

  • تخفیف ویژه خرید آنلاین از 600 دلار در هر شب
  • فوق العاده خرید آنلاین فصل آنلاین از 720 دلار در هر شب

جزیره Taj Exotica Resort & Spa, Maldives

اینجا یکی از مجموعه هتل های لوکس تاج متعلق به کشور هند است که در مالدیو ساخته شده است. این هتل 5 خبرنگاران دارای 55 ویلای روی آب است و هر کدام از آن ها دارای یک عرشه خصوصی هستند که در آن استخر و جکوزی وجود دارد. در هر اتاق امکاناتی چون وای فای، مینی بار، تخت های کینگ، حمام و تهیه مطبوع وجود دارد. شما می توانید از فرودگاه مالدیو به همراه قایق، خود را به این هتل برسانید.

  • فصل اختصاصی خرید ویژه آنلاین را از 843 دلار آمریکا در هر شب دریافت کنید
  • خرید فوق العاده آنلاین فصل آنلاین از 1031 دلار در هر شب

بازدید از مناطق دیدنی مالدیو؛ بهترین سواحل مالدیو

ساحل Hulhumale: اینجا یکی از بهترین سواحل مالدیو برای آفتاب دریافت است، وجود آبی تمیز و شفاف پیش روی شما و شن های سفید و نرم و داغ ساحل می تواند تجربه ای بینظیر از قدم زدن در کنار ساحل را برای شما فراهم سازد. یکی از ویژگی های این ساحل وجود چند هتل با قیمت مناسب در اطراف آن است که می توانید در آن ها مستقر شوید. فاصله این ساحل تا فرودگاه بین المللی مالدیو تنها 2 کیلومتر است. اینجا غواصی کردن یکی از لذت بخش ترین کارهایی است که به شما پیشنهاد می شود.

ساحل جزیره Veligandu: این ساحل در یک جزیره کوچک اما گران قیمت واقع شده است. اما نکته خوب این است که اینجا را می توان یکی از ارزان ترین سواحل مالدیو دانست که در عین حال امکانات مناسبی نیز در اطراف آن وجود دارد. سواحل این جزیره از جمله مکان های رمانتیک در مالدیو می باشد. دیدن طلوع و غروب آفتاب در این ساحل به شدت توصیه می شود همچنین وجود آب شفاف جزیره برای شما تجربه شنایی لذت بخش را فراهم می کند.

ساحل Reethi: در ساحل رتی می توانید به بهشت سلام کنید، هنگامی که ترکیبی از دریای زیبا، ماسه های سفید و درختان نخل درون جزیره را می بینید حتماً شگفت زده خواهید شد. در این ساحل می توانید اقامتی در حد کلاس جهانی داشته باشید که نظیر حس آرام بخش آن را در هیچ جا تجربه نخواهید کرد. انواع تفریحات آبی و ورزش های ساحلی در این ساحل برقرار است، همچنین مراکز ماساژ، حمام، آبگرم و غواصی نیز در ساحل به شما خدمات مطلوبی ارائه می کنند.

ساحل Nika: آفتاب، ماسه، آب درخشان و سکوت... هیچ چیز بهتر از ترکیب این ها برای گذراندن یک تعطیلات دو نفرِ نیست اگر می خواهید با همسر خود چند روز با آرامش و دور از زندگی شلوغ شهری را در مالدیو بگذرانید، ما ساحل نیکا را به شما پیشنهاد می کنیم. شما از فرودگاه تا ساحل فقط 30 دقیقه فاصله دارید.

Baros: این جزیره دارای چندین ساحل خصوصی است که می توانید خود را تنها در آن پیدا کنید..! بهترین مکانی است که می توانید با همسر خود به اینجا بیایید و کاملاً راحت باشید از ویژگی های ساحل باروز می توان به نزدیک بودن به فرودگاه، افق دید وسیع و زیبا، شن های سفید و آب درخشان آن نام برد. امکانات خوبی در اطراف آن وجود دارد از جمله رستوران ها، کافه، بار و غیره. شما می توانید در این ساحل ماهی گیری، قایق سواری و غواصی را در برنامه تفریحی خود قرار دهید.

ساحل 4 فصل: اگر اولین بار است که به مالدیو سفر می کنید، بهترین انتخاب شما می تواند ساحل 4 فصل مالدیو باشد. آب وهوای دائماً خوب این ساحل که در بخش شمالی کشور مالدیو قرار گرفته است یکی از ویژگی های مهم این ساحل به شمار می رود. طی نظر سنجی هایی که از جهانگرد ها به عمل آمده این ساحل جز 5 ساحل برتر کشور مالدیو انتخاب شده است.

ساحل Bioluminescent: اما عده ای از مردم هستند که ساحل را در شب دوست دارند، اگر شما از آن دسته هستید پس نگران نباشید زیرا مالدیو یکه گزینه فوق العاده را به شما ارائه خواهد داد. ساحلی منحصر به فرد که شب ها درخشان می شود و ترکیبی از صدا، نور آبی و ستارگان یک صحنه سورئال را پدید می آورد که در کمتر مکانی روی کره زمین قابل مشاهده است. شما می توانید با یک هواپیمایی دریایی به این ساحل برسید و یک فرود جالب را روی آب تجربه کنید. اقامتگاه های خوب و متعددی نیز در نزدیکی ساحل وجود دارد که امکاناتی چون سالن ماساژ، رستوران، بار، قایق سواری و غواصی را به شما ارائه می دهند.

بهترین زمان سفر به مالدیو

با توجه به شرایط جغرافیایی این کشور باید انتظار داشته باشیم که در بیشتر اوقات مالدیو گرم و خشک باشد. البته زمستان ها این منطقه در جریان آب و هوایی متفاوتی قرار می گیرد و بارش های فراوانی در آن رخ می دهد و همچنین دریا نیز به حالت نا آرامی در می آید. بهترین زمان سفر به مالدیو می تواند در فصل پاییز و یا بهار باشد تا هم هوا در آنجا مناسب باشد و هم با بارندگی ها روبرو نشوید.

ویزا و پرواز به مالدیو

کشور مالدیو در ایران سفارتخانه ندارد و متقابلاً ایران نیز در این کشور سفارتخانه ای ندارد، اما خبر خوب این است که ایرانیان برای سفر به مالدیو اصلاً نیازی به اخذ ویزا ندارند و می توانند تنها با داشتن یک گذرنامه معتبر راهی این کشور شوند. حالا اگر می خواهید به مالدیو سفر کنید باید با یکی از پروازهای زیر که به طور روزانه برقرار است اقدام نمایید:

  • هواپیمایی الاتحاد: از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در ابوظبی امارات به مالدیو پرواز می کند
  • هواپیمایی امارات: از مشهد و تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در دبی امارات به مالدیو پرواز می کند
  • هواپیمایی ترکیش: از تهران، مشهد، شیراز، تیریز، اصفهان و اهواز پرواز دارد و پس از یک توقف در استانبول به مالدیو پرواز می کند
  • هواپیمایی قطری: از تهران، مشهد و شیراز پرواز دارد و پس از یک توقف در دوحه قطر به مالدیو پرواز می کند
  • هواپیمایی ایرفلوت: از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف به مسکو به مالدیو پرواز می کند
  • هواپیمایی فلای دبی: از تهران، تبریز، مشهد، شیراز، همدان، لار، اهواز، بندرعباس و اصفهان پرواز دارد و پس از یک توقف در دبی امارات به مالدیو پرواز می کند
  • هواپیمایی عمان ایر: از تهران پرواز دارد و پس از یک توقف در مسقط عمان به مالدیو پرواز می کند

منبع: /theculturetrip / tring / travel

گروه جهانگردی خبرنگاران

منبع: setare.com
انتشار: 16 بهمن 1399 بروزرسانی: 16 بهمن 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1409

به "راهنمای بازدید از مناطق دیدنی مالدیو" امتیاز دهید

5 کاربر به "راهنمای بازدید از مناطق دیدنی مالدیو" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای بازدید از مناطق دیدنی مالدیو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید