سودان، حمیدتی به قطر رفت

به گزارش سفر به کیش، معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان در راس یک هیئت بلندپایه از مقامات این کشور راهی دوحه شد تا با مقامات قطری درباره تحولات منطقه ای و بین المللی تبادل نظر کند.

سودان، حمیدتی به قطر رفت

همراه ما باشید و با تور قطر از مروارید خلیج فارس دیدن کنید و زیبایی های شهر دوحه را در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه السودانی چاپ خارطوم، سرلشکر محمد حمدان دقلوه معروف به حمیدتی معاون رئیس شورای حاکمیتی سودان به منظور انجام یک ملاقات رسمی از قطر امروز راهی دوحه شد تا درباره روابط دوجانبه ، تحولات منطقه ای و بین المللی با مقامات قطری گفت وگو کند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

در این سفر عمرقمرالدین وزیرخارجه و سرلشکر جمال عبدالمجید مدیر سرویس اطلاعات و امنیت ملی سودان حمیدتی را همراهی می نمایند.

سفر هیئت مقامات بلندپایه سودانی به قطر در حالی صورت می گیرد که چندی قبل سفیر سودان در دوحه با ارسال نامه ای به وزارت خارجه قطر آشتی این کشور با عربستان را پیروزی دوحه خواند و به همین دلیل، به وزارت خارجه سودان فراخوانده شد.

وزارت خارجه سودان گفت: عبدالرحیم صدیق محمد در نامه خود مسائلی را مطرح نموده که این وزارتخانه درباره آنها موضعی نگرفته و در اتاق های دیپلماتیک بدانها پرداخته نشده است.

نشست سران شورای همکاری خلیج فارس دی ماه گذشته در عربستان برگزار گردید و پس از گذشت سه سال به تحریم هوایی، زمینی، مالی و مالی قطر انتها داده شد.

عربستان، امارات ، بحرین و مصر برای انتها دادن به تحریم قطر شروط 13گانه ای قرار دادند که دوحه هیچ یک از آنها را نپذیرفت. انتها کشورهای تحریم نماینده تحت فشارهای آمریکا مجبور شدند با قطر آشتی نمایند و به تحریم این کشور انتها دهند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1415

به "سودان، حمیدتی به قطر رفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان، حمیدتی به قطر رفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید