نظامیان آمریکایی در کشور های همسایه افغانستان مستقر می شوند

به گزارش سفر به کیش، خبرگزاری خبرنگاران- هدف پنتاگون از استقرار نیروهای نظامی آمریکا، جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به پایگاه تروریست ها است.

نظامیان آمریکایی در کشور های همسایه افغانستان مستقر می شوند

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره، روزنامه نیویورک تایمز از هماهنگی بین وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) و سرویس های اطلاعاتی این کشور با متحدان غربی برای استقرار نیروی نظامی در کشور های همسایه افغانستان اطلاع داد و اضافه نمود: هدف پنتاگون از این اقدام، جلوگیری از تبدیل شدن دوباره افغانستان به پایگاه تروریست ها است. پنتاگون در این راستا استقرار نیروی نظامی در تاجیکستان، قزاقستان یا ازبکستان را با هدف جلوگیری از ایجاد خلأ امنیتی در منطقه آنالیز می نماید.

پس از آنکه جو بایدن رئیس جمهور آمریکا گفت تا حدود پنج ماه دیگر کل نیروهایش را از افغانستان خارج خواهد نمود، ناتو نیز اعلام نموده که همزمان با آمریکا نیروهایش را از افغانستان خارج می نماید. جو بایدن گفت: آمریکا دیگر در عملیات های نظامی افغانستان شرکت نخواهد نمود؛ ولی به انجام امور دیپلماتیک و بشردوستانه و یاری به دولت این کشور ادامه خواهد داد.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز در واکنش به خبر خروج نظامیان این کشور از افغانستان گفت: تصمیم دولت بایدن برای خروج از افغانستان تحول مهمی است و از آن استقبال می گردد. کار ما در اینجا عمل به خواسته های مردم آمریکا است. امنیت مالی آن ها برای امنیت کشور ما حیاتی است. رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اضافه نمود: این هفته، دولت بایدن جدول زمانی را برای خروج ایمن و راهبردی نیرو های آمریکا از افغانستان گفت، ایمنی نیرو های نظامی و امنیت مردم آمریکا باید اولویت ما باشد.

نیروهای ائتلاف بین المللی به سرکردگی آمریکا در سال 2001 میلادی به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان حمله کردند؛ اما پس از 2 دهه اشغالگری و تجاوز نتیجه ای جز افزایش ناامنی و خشونت در این کشور بر جای نمانده است.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 22 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 22 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1592

به "نظامیان آمریکایی در کشور های همسایه افغانستان مستقر می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظامیان آمریکایی در کشور های همسایه افغانستان مستقر می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید