طرز تهیه مرغ پرتقالی????، نو و خوشمزه

به گزارش سفر به کیش، مرغ پرتقالی یکی از تازهترین و تکرار نشدنی ترین طعم های است که پیشنهاد می کنیم حتماً یک بار آن را امتحان کنید. ترکیب مرغ سرخ شده و پرتقال یک میکس عالی است که در عین طروات، طعمی دل چسب را مهمان سفره شما می نماید. از آن حا که پخت مرغ یکی از برنامه های روتین کدبانوهای عزیز است، پیشنهاد می کنم روش پخت مرغ پرتقالی را حتماً فرا گیرید و به عنوان یکی از روش های منحصربه فرد پخت مرغ از آن بهره ببرید. میکسی از یک غذای تازه که گزینه ای بسیار مناسب برای میزبانی شما در اثر مهمانی ها خواهد بود.در قسمت آشپزی از خبرنگاران بلاگ با ما همراه شوید.

طرز تهیه مرغ پرتقالی????، نو و خوشمزه

فواید استفاده از پرتقال در پخت غذا:

پرتقال یکی از پرطرف دارترین میوه های زمستانی است که اغلب برای درمان سرماخوردگی این میوه را پیشنهاد می نمایند. جالب است بدانید که یکی از برترین روش های جلوگیری از سرطان معده، مصرف پرتقال است.

آماده سازی و تهیه این غذا به قدری ساده و راحت است که با سپری کردن چند مرحله بسیار آسان به نتیجه مطلوب و بسیار خوشمزه ای خواهید رسید.

برای تهیه این غذای خوشمزه شما از هر قسمت از مرغ که تمایل داشته باشید می توانید بهره ببرید. حتی فیله های بدون استخوان مرغ. پیشنهاد ما برای تهیه چلو مرغ پرتقالی، استفاده از پرتقال و آب پرتقال طبیعی است؛ استفاده از آب میوه های صنعتی را در این غذا توصیه نمی کنیم.

چون علاوه بر بحث سلامتی، طعمی که پرتقال طبیعی به غذا می دهد بسیار بهتر از استفاده از نمونه صنعتی آن است. پس در فصلی که پرتقال به وفور در بازار موجود است شما نیز از گونه طبیعی آن بهره ببرید. مدت زمان تقریبی آماده سازی حدوداً یک ساعت است. اندازه مواد اعلام شده مناسب برای 4 نفر است.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سبزی پلو با ماهی؛ با معطرترین سبزی ها????(مخصوص شب عید)

مواد مورد احتیاج جهت تهیه مرغ پرتقالی:

مرغچهار تکه
پرتقال میانهسه عدد
برنجچهار پیمانه
زعفران دم نمودهبه اندازه لازم
نمک، فلفل قرمز، زردچوبه، برگ بوبه اندازه لازم
روغنبه اندازه لازم
خلال پسته و زرشکبه اندازه لازم

طرز پخت مرغ پرتقالی:

  • در اولین مرحله به سراغ طعم دار کردن مرغ ها بروید. نمک، فلفل قرمز، زردچوبه و زعفران دم نموده را به تکه های مرغ بزنید. بایاری دست به خوبی مرغ ها را ماساژ دهید تا تمامی قسمت های مرغ طعم و رنگ بگیرد. در این قسمت حوصله به خرج دهید چون نقش مهمی در طعم نهایی غذای امروز خواهد داشت.
  • تکه های مرغ طعم دار شده را در ظرف سربسته ای به همراه برگ بو، به مدت بیست تا سی دقیقه در یخچال قرار دهید تا طعم مواد به خوبی به جسم مرغ ها برود. تکه های مرغ کاملاً باید پس از گذشتن زمان اعلام شده رنگ و بوی خوبی به خود گرفته باشند.
  • درون تابه مناسبی به اندازه لازم روغن سرخ کردنی یا روغن کنجد بریزید و زمان دهید تا روغن گرم گردد. حالا تکه های مرغ طم دار شده را درون روغن سرخ کنید تا مرغ طلایی رنگ گردد. مرغ های سرخ شده را کنار بگذارید تا به سراغ مرحلهٔ بعدی رویم.
  • در دومین مرحله پیاز را رنده کنید. در این مرحله از میکسر هم می توانید یاری بگیرد. پیاز را کمی تفت دهید تا سبک و طلایی گردد. تکه های مرغ را روی پیازها بچینید و حرارت را کم کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 6 نوع غذا با مرغ؛ کاربردی و لذیذ ????

  • در سومین مرحله به سراغ تهیه آب پرتقال بروید. هسته های پرتقال را کاملاً خارج کنید و پرتقال ها را در میکسر کاملاً پوره کنید.

    پوره پرتقال را به مخلوط مرغ اضافه کنید و با حرارت کم حدوداً سی دقیقه زمان دهید تا مرغ ها به خوبی بپزند.

  • ده دقیقه آخر پخت مرغ اندازهی از زعفران دم نموده و در صورت احتیاج نمک به سس مرغ پرتقالیتان اضافه کنید، تا رنگ و رویی مجلسی تر به غذا دهد.

    نکته: همان لحظه ای که احتیاج است پرتقال ها را به مرغ اضافه کنید آب آن ها را بگیرید. چون آب پرتقال تلخ می گردد و طعم خوبی به خود نمی گیرد.

نکات مهم در تهیه مرغ پرتقالی:

  • بهتر است پرتقال ها در میکسر یا مخلوط کن پوره شوند. در این حالت فیله های پرتقال هم پوره می گردد و هنگام اضافه کردن به مرغ سس غلیظ تری به شما می دهد.
  • اگر تمایل دارید که سس مرغ پرتقالی شما رقیق و اصطلاحاً صاف باشد. می توانید به یاری آب میوگیری های دستی یا آب مرکبات گیری، فقط آب پرتقال را بگیرید.
  • بعد از پخت با یاری خلال پسته و زرشک یا همان فیله های پرتقال می توانید غذا را تزیین و سرو کنید.

    به همین راحتی و با سپری کردن مراحلی چنین راحت، شما غذای فوق العاده خوشمزه و مجلسی خواهید داشت.

    امیدواریم که از دستور پخت امروز ما کمال استفاده را برده باشید.

    منابع: samaneh zare / modernhoney

منبع: اُکالا
انتشار: 2 دی 1400 بروزرسانی: 2 دی 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1892

به "طرز تهیه مرغ پرتقالی????، نو و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه مرغ پرتقالی????، نو و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید