طرز تهیه بادمجان شکم پر؛ با نکات کلیدی برای خوشمزه تر شدن آن????

به گزارش سفر به کیش، بادمجان شکم پر یکی از خوشمزه ترین و پرطرفدارترین غذاهای بین المللی هست. در این دستور پخت، نکات طلایی و جالبی بهتون یاد می دیم تا از یک سری مواد ساده، غذایی بسیار خوشمزه تهیه کنید. بادمجان شکم پر، اولین بار به وسیله ژاپنی ها ابداع شده و در حال حاضر بیش از 50 نوع روش مختلف برای پخت اون وجود داره. ریشه این تفاوت ها به نحوه پر کردن بادمجان برمی شود. در بسیاری از دستورها وقتی بادمجون رو خالی می کنن، از همین تکه های جدا شده، خوراک اصلی رو تهیه می کنن و بعد درون بادمجان کباب شده قرار می دن. در بقیه موارد، از موادی غیر از بادمجان برای تهیه خوراک درون بادمجان استفاده می شه. توی این دستور هم ما از روش دوم استفاده می کنیم و بادمجون رو با گوشت چرخ نموده پر می کنیم. خب بریم سرغ یه دستور پخت هیجان انگیز از سایت آشپزی (deliciouseveryday).

طرز تهیه بادمجان شکم پر؛ با نکات کلیدی برای خوشمزه تر شدن آن????

قبلش باید بگیم که ایتالیایی ها اولین کسایی بودن که از پنیر پیتزا برای پر کردن داخل بادمجون استفاده کردن؛ یا به نوعی پیتزا بادمجون رو ابداع کردن. به علت طعم بسیار خوشمزه این روش، ما هم از پنیر پیتزا توی دستور امروزمون استفاده می کنیم.

خُب تا همین جا تقریبا براتون معین شده که بادمجون شکم پر چه جوری درست می شه؟ خیلی سادست شما باید بادمجون رو نصف کنید و درون اون رو خالی کنید. بعدش بادمجون رو کباب می کنید یا توی فر می ذارید و درونشون رو از موادی که جداگانه آماده شده پر می کنید. به همین سادگی می تونید بادمجون شکم پر درست کنید. بادمجان کباب شده، یا بادمجون کبابی از طعم های محبوب انواع ذائقه هاست. وقتی شما خوراک اصلی تون رو درون بادمجون کبابی قرار می دهید، مثل اینه که یک سس بادمجون رو با غذاتون میکس کردید. همین خاصیت بسیار مهمه که باعث شده این همه دستور پخت مختلف برای اون نوشته بشه؛ بریم سراغ غذامون.

با یه دستور خیلی راحت و ساده می خوایم به شما دوستای عزیز روش پخت بادمجان شکم پر رو آموزش بدیم. علاوه بر طعم دلپذیر، قطعا این فسقلی های تپلی، می تونن رنگ و لعاب ویژه ایی به سفرهاتون بدن. نکات طلایی که توی این دستور بهتون می گیم رعایت کنید تا شما هم به هواداران این غذای خوشمزه بپیوندید و اون رو مهمون سفره های رنگین تون کنید. با 5 نکته طلایی سرآشپز همراه باشید.

مواد مورد احتیاج جهت تهیه بادمجان شکم پر برای 4 نفر:

  • بادمجان شیرین و کوچک (یک کیلو)
  • گوشت چرخ نموده (150گرم)
  • پیاز میانه (یک عدد)
  • روغن، نمک، زردچوبه،آویشن، فلفل قرمز، به اندازه دلخواه
  • پنیر پیتزا (50گرم)
  • قارچ و نخودفرنگی (در صورت تمایل)

طرز تهیه بادمجان شکم پر:

این غذا تا حد زیادی سلیقه ایه. یعنی شما می تونید موادی که طعمشون رو دوست دارید به موارد داخل بادمجون اضافه یا کم کنید.

نخود فرنگی، گوجه فرنگی، فلفل دلمه، قارچ، ذرت، جعفری ساطوری شده مواد دل خواهی هستند که اگر دوست داشته باشید می تونید به مواد پایه بادمجان شکم پر اضافه کنید.

  • مرحله 1: بادمجون ها رو تمیز با آب سرد می شوریم و با سوگلی آشپزخونمون (تیز ترین چاقوی آشپزخونه) می ریم سراغشون. دقیقا از وسط بادمجون ها رو به دو نیمه مساوی قاچ می زنیم. با یاری همون چاقو یا یک قاشق شربت خوری (یا هر چیزی که راحترید) توی بادمجون هامون رو خالی می کنیم. بعد با یه برس و روغن روی سطح بادمجون هامون رو روغن می زنیم.

علت اضافه کردن روغن اینه که در اثر حرارت فر، قبل از پخته شدن کامل، بادمجون ها خشک و جمع نشن.

ما بافت نرم داخل بادمجون رو لازم داریم پس به دقت روغن رو روی سطح بادمجون بزنید.

  • مرحله 2: باید بادمجون ها رو توی فر بذاریم. دوستای عزیزم فرهای مختلف درجه حرارت ها و طبقات متفاوتی دارن و یک استاندارد همگانی برای اون ها وجود نداره. درسته توی دستور پخت ها همواره دما رو میگن ولی این دما تقریبیه. بادمجون هامون رو توی دمای 175 درجه، روی حالتی که هم از بالا، هم از پایین حرارت بهشون وارد شه، بین پانزده تا بیست دقیقه (با توجه به ابعاد بادمجون هامون) قرار می دیم تا به پخت مطلوب و مورد نظر ما برسن.
  • مرحله 3: توی بازه ای که بادمجون هامون می پذن برای صرفه جویی توی زمان، پیازها مون رو نگینی خرد می کنیم و توی روغن تفت می دیم. زردچوبه و فلفل (یا هر ادویه ای که دوست دارید) اضافه می کنیم و در حد چند ثانیه تفت می دیم تا بوی عطرشون فضای خونه رو بگیره. گوشت چرخ نموده رو به این مواد اضافه می کنیم، کمی صبر می کنیم تا رنگ گوشت حالت پختگی به خودش بگیره.
  • مرحله 4:حالا نوبت می رسه به رنگ آمیزی معجون خوشمزمون که از دو تا قاشق رب گوجه فرنگی یاری می گیریم، تا این مرحله پایه اصلی بادمجون های شکم پر آماده شده حالا هر چیزی رو که دوست دارید به دل خواه اضافه کنید.

ما امروز از قارچ و نخودفرنگی های بسته بندی شده توی فریزر یاری گرفتیم. مواد رو تفت می دیم و آماده می کنیم. الان مایه درون بادمجان هامون آماده شده.

  • مرحله 5:بادمجون ها رو بیرون میاریم و یک لایه نازک پنیر پیتزا توی اون ها می ریزیم. بعد با دقت و حوصله توی بادمجون ها رو با مواد گوشتیمون پر می کنیم و باز روی اون ها هم پنیر پیتزا می ریزیم. حالا بادمجون های شکم پرمون باید برن توی فر. اون ها رو چک کنید، توی این مرحله تا حدی باید بمونن که پنیر ها آب بشن (ما توی این مرحله 10 دقیقه حرارت بالای فر رو روشن کردیم)

اگر فر در دسترس ندارید :

می تونید از تستر یا حتی ماکروفر یاری بگیرید.

اگر هم دنبال پخت غذاهای دیگه با بادمجون هستید، دستور پخت کشک بادمجون با سیر و گردو رو از دست ندین!

نکات طلایی بادمجون شکم پر :

  • بادمجون هامون باید شیرین باشن تا تیزی طعم تلخشون مزه بدی به غذامون نده. وقتی می خواید خرید کنید حتما این نکته رو رعایت کنید چون خیلی مهمه.
  • حتما با روغن روی بادمجون هایی که شکمشون رو خالی کردیم کاور کنیم تا بافت نرم و شکل ظاهری بهتری پیدا کنن. برخی ها میگن بادمجون کبابی احتیاجی به روغن نداره. ولی تجربه ما میگه بدون زدن روغن، در بیشتر مواقع بادمجون به سینی می چسبه
  • اگر پوست بادمجون هاتون ضخیم هستن، به شکل راه راه پوست اون ها رو بگیرید. این از اون فوت کوزه گری هاست. روی پوست بادمجون رو یکی در میون بکنید.
  • قسمت سبز رنگ بالای بادمجون رو اصلا نبرید، چون هم شکل ظاهریشون به هم می ریزه و هم ممکنه اصطلاحا بادمجون هامون وا برن.
  • دقت کنید توی بادمجون هارو زیاد گود نکنید چون باعث میشه مواد یا پنیر پیتزا بیرون بریزن و بادمجون ها به سینی بچسبن.

امیدوارم از دستور کارآمد و خوشمزه ما لذت برده باشید.

راستی اگه شماهم جز طرفدارای پر و پا قرص بادمجونید، می تونید با یاری دستور العمل های پخت غذا با بادمجان، این ماده غذایی خوشمزه رو تو بیشتر توی سبد غذاییتون داشته باشید.

نوش جان !

منبع: اُکالا
انتشار: 27 دی 1400 بروزرسانی: 27 دی 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1920

به "طرز تهیه بادمجان شکم پر؛ با نکات کلیدی برای خوشمزه تر شدن آن????" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه بادمجان شکم پر؛ با نکات کلیدی برای خوشمزه تر شدن آن????"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید