رئیس کمیسیون اروپا: حفظ برجام سخت تر شده است

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از العالم، اورزلا فون در لایِن رئیس جدید کمیسیون اروپا، در گفت وگو با روزنامه لا رپوبلیکا درباره توافق هسته ای با ایران اظهار نظر نموده است.

رئیس کمیسیون اروپا: حفظ برجام سخت تر شده است

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

فوون در لاین در این مصاحبه مفصل به پرسش روزنامه ایتالیایی رپوبلیکا در این مورد که فکر می کنید می گردد توافق اتمی با ایران را نجات داد؟ با اشاره به اینکه نجات برجام سخت تر و سخت تر شده است مدعی شد: برای نجاتش ایران هم ضروری است به آن پایبند بماند، چیزی که در یک خطر فزاینده قرار گرفته است.

وی در این مصاحبه گفته سه رؤیا برای پنج سال ریاستش بر کمیسیون اروپایی در سر دارد: توافق سبز برای حفاظت از محیط زیست، خروج از بن بست ناشی از سیاست های مربوط به مهاجرت، و افزایش قدرت واحد پول اروپایی.

رئیس جدید کمیسیون اروپا قرار است اوایل سال میلادی 2020 با دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا ملاقات کند. او می گوید خردمندانه این است که در ملاقات پیش رو نه فقط بر سر مسائل مورد اختلاف که بر سر روابط نزدیک و مسائل مورد توافق دو طرف هم صحبت گردد.

هشتم ماه مه سال گذشته، دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا اعلام نمود که از برجام خارج می گردد و نه فقط تحریم های قبلی را باز می گرداند بلکه تحریم های جدید علیه تهران را نیز اعمال خواهد نمود و به دنبال آن تحریم های واشنگتن علیه ایران احیا و تشدید شدند. آمریکا کوشش می نماید دیگر کشورها نیز ایران را تحریم نمایند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت ماه سال جاری در نخستین سالگرد خروج یکجانبه آمریکا از توافق هسته ای، اعلام نمود در پاسخ به بازگشت تحریم های آمریکا و عدم تحقق وعده های کشورهای باقی مانده در توافق برای جبران آثار منفی این تحریم ها، به مرور تعهد خود را به توافق هسته ای کاهش می دهد. تهران تا به حال چهار بار تعهدات برجامی خود را کاهش داده است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 14 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 626

به "رئیس کمیسیون اروپا: حفظ برجام سخت تر شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس کمیسیون اروپا: حفظ برجام سخت تر شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید