تور ارزان اروپا: بعید است اتحادیه اروپا و انگلیس درباره پروتکل ایرلند شمالی به نتیجه برسند

به گزارش سفر به کیش، وزیر خارجه ایرلند گفت: به نظر نمی رسد انگلیس و اتحادیه اروپا بتوانند تا انتها امسال درباره پروتکل ایرلند شمالی به نتیجه برسند.

تور ارزان اروپا: بعید است اتحادیه اروپا و انگلیس درباره پروتکل ایرلند شمالی به نتیجه برسند

با ما سفر کنید و با تور ارزان اروپا از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، سایمون کاونی، وزیر امور خارجه ایرلند در سخنانی گفت: بعید است انگلیس و اتحادیه اروپا تا سرانجام امسال تمامی مسائل پیرامون پروتکل ایرلند شمالی را حل و فصل نمایند.

وزیر امور خارجه ایرلند اضافه کرد: در این باره پیشرفت هایی در حال اجرا است اما شکاف های جدی بین دو طرف وجود دارد. درباره پروتکل ایرلند شمالی در چند هفته گذشته پیشرفتی وجود نداشته است، اما من فکر می کنم دو طرف درک عمیق تری از مواضع یکدیگر به دست آورده اند.

پروتکل ایرلند شمالی که در اکتبر سال 2020 به امضای نخست وزیر انگلیس رسید، بخشی از توافق نامه خروج انگلیس از اتحادیه اروپا موسوم به برگزیت است که بر اساس آن لندن به طور رسمی در 31 ژانویه 2020 از اتحادیه اروپا خارج شد.

بر اساس این پروتکل، نباید واردات کالا و خدمات از اتحادیه اروپا به ایرلند شمالی مشمول تعرفه های گمرکی انگلیس گردد و لندن ملزم به رعایت قوانین اتحادیه اروپا در زمینه تجارت کالا و خدمات است که تعرفه گمرکی صفر درصدی را برای واردات و صادرات کالا و خدمات در نظر گرفته است.

از طرفی ، مقامات انگلیس اصرار دارند که نمی توانند واردات کالا از اتحادیه اروپا به ایرلند شمالی را تحمل نمایند، زیرا این امر می تواند بر بازار داخلی انگلیس آسیب برساند. از سوی دیگر، لندن می خواهد بسیاری از کالا های خود را به ایرلند شمالی و بدون رعایت استاندارد های اروپایی ارسال کند، که عملاً به عنوان بخشی از بازار واحد اروپا، ملزم به اجرای قوانین گمرکی این اتحادیه و پیروی از قوانین آن درمورد استاندارد های محصول است.

انگلیس 16 شهریور ماه امسال گفته بود بار دیگر اجرای بازرسی های مرزی بر روی کالا های عبوری از مرز ایرلند شمالی را به تعویق می اندازد، اما اتحادیه اروپا در واکنش به آن گفت تعویق را نمی پذیرد و بر روی تمدید آن مجددا با انگلیس مذاکره نخواهد کرد اما پس از آن اعلام شد که انگلیس و اتحادیه اروپا وارد دور جدیدی از مذاکرات پسابرگزیت می شوند تا برای جلوگیری از جنگ تجاری احتمالی بین طرفین چاره ای بیندیشند.

چندی پیش، ماروس شوویچ، کمیسر اتحادیه اروپا از دیوید فراست، وزیر برگزیتِ انگلیس خواست تا موضع سیاسی خود نسبت به پروتکل ایرلند شمالی را تغییر داده و بپذیرد که نمی تواند تغییری در برگزیت (خروج انگلیس از اتحادیه اروپا) بوجود بیاورد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 11 بهمن 1400 بروزرسانی: 11 بهمن 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1936

به "تور ارزان اروپا: بعید است اتحادیه اروپا و انگلیس درباره پروتکل ایرلند شمالی به نتیجه برسند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان اروپا: بعید است اتحادیه اروپا و انگلیس درباره پروتکل ایرلند شمالی به نتیجه برسند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید