دست رد اتحادیه اروپا به انگلیس

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران : نخست وزیر انگلیس عصر پنجشنبه پس از نشست با اعضای دولت نسبت به احتمال قوی خروج این کشور از اتحادیه اروپا بدون دست یابی به توافق تجارت آزاد هشدار داد.

دست رد اتحادیه اروپا به انگلیس

با ما سفر کنید و با تور اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایرنا، بوریس جانسون در گفت وگو با خبرنگاران گفت که پس از مرور مذاکرات دیروز او با رئیس کمیسیون اروپا، اعضای دولت با او هم عقیده شدند که توافق پیشنهادی اتحادیه منافع لندن را تامین نمی کند.

نخست وزیر انگلیس مدعی شد که لندن به شکل فوق العاده ای از خود در مذاکرات انعطاف نشان داده و کوشش نموده تا در تمام حوزه ها پیشرفت حاصل گردد. وی عنوان نمود که تا آخرین لحظه به کوشش برای دستیابی به توافق با اتحادیه اروپا ادامه خواهد داد و برای تحقق این امر حاضر است به پایتخت کشورهای اروپایی سفر کند.

او با این حال خاطر نشان کرد که احتمال تحقق برگزیت بدون توافق و راه حلی مانند رابطه استرالیا با اتحادیه اروپا بسیار زیاد است. جانسون اضافه کرد: زمان آن رسیده که مردم و شرکت های تجاری برای یکم ژانویه 2021 آماده باشند؛ چون در هر دو صورت تغییراتی در راه خواهد بود.

او درباره اختلاف نظر با اتحادیه اروپا شرح داد که طرف مقابل اصرار دارد انگلیس همچنان از قوانین اتحادیه پیروی کند. این در حالیست که به گفته نخست وزیر انگلیس این شیوه با اصل برگزیت و خاتمه رجحان قوانین اتحادیه اروپا در انگلیس سازگاری ندارد.

انگلیس 31 ژانویه 2020 (11 بهمن 1398) رسماً اتحادیه اروپا را پس از چهار دهه عضویت ترک کرد. این کشور تا خاتمه سال جاری تابع مقررات اتحادیه اروپاست بدون آنکه حق رأی داشته باشد. دو طرف در 10 ماه گذشته کوشش کردند تا برای دوران پسابرگزیت به یک توافق تجارت آزاد دست یابند اما تا به امروز این امر محقق نشده است.

انگلیس در حالی به دنبال رابطه تجاری مشابه استرالیا با اتحادیه اروپاست که این کشور توافقنامه تجارت آزاد جامع با اتحادیه اروپا ندارد. بخش زیادی از مبادلات تجاری بین اتحادیه اروپا و استرالیا بر اساس قوانین سازمان تجارت جهانی انجام می گردد.

نخست وزیر انگلیس و رئیس کمیسیون اروپا توافق نموده اند که تصمیم نهایی در این زمینه را به روز یکشنبه موکول نمایند. تا آن موقع مذاکره نمایندگان دو طرف به کوشش ها برای دستیابی به توافق تجارت آزاد ادامه خواهند داد.

هم زمان گزارش ها از بروکسل مقر برگزاری نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا حاکیست که آنها نیز امیدی به نتیجه مذاکرات برگزیت نداشته و بر لزوم آمادگی برای تحقق برگزیت بی توافق تاکید دارند.

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 5 بهمن 1399 بروزرسانی: 5 بهمن 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1383

به "دست رد اتحادیه اروپا به انگلیس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دست رد اتحادیه اروپا به انگلیس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید