اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری در انتظار بودجه 8 هزار میلیاردی

به گزارش سفر به کیش، دبیر کل خانه پرستار ان ایران گفت: برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری منابعی در حدود هشت هزار میلیارد تومان احتیاج است.

اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری در انتظار بودجه 8 هزار میلیاردی

محمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ان ایران در گفت وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی خبرنگاران، با اشاره به لزوم اجرای کامل و دقیق طرح تعرفه گذاری پرستاری در کشور اظهار کرد: امروزه با توجه به مسائل مختلف باید طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری در کشور هرچه سریع تر به طور کامل اجرا گردد. برخلاف گفته بعضی از افراد تعرفه گذاری خدمات پرستاری در سال جاری به علت اینکه هنوز بودجه ای خاص برای آن در نظر گرفته نشده به طور دقیق اجرا نشد و اجرای این طرح مستلزم تامین منابع لازم به وسیله دولت و مجلس است.

او ادامه داد: برای اجرای طرح تعرفه گذاری خدمات پرستاری منابعی در حدود هشت هزار میلیارد تومان بیشتر مورد احتیاج است که در برابر بودجه بسیاری از پروژه ها و طرح ها مبلغ کمی خواهد بود. برای تامین بودجه خاص جهت اجرای طرحی در کشور منابع لازم در شهریور ماه به سازمان برنامه و بودجه معرفی و آبان ماه در مجلس آن طرح و اختصاص منابع معین می گردد، اما در زمینه تعرفه گذاری خدمات پرستاری هیچ گونه طرح و پیشنهادی در مجلس و حتی در کمیسیون تلفیق ارائه نشده است.

شریفی مقدم گفت: بر اساس تبصره ذیل ماده 74 دولت مکلف است که قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری را اجرا کند و منابع آن از محل بودجه عمومی کشور تامین گردد و هنوز معین نیست که چطور این را طرح را اجرا خواهند کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 25 اسفند 1400 بروزرسانی: 25 اسفند 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1985

به "اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری در انتظار بودجه 8 هزار میلیاردی" امتیاز دهید

12 کاربر به "اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری در انتظار بودجه 8 هزار میلیاردی" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای طرح تعرفه گذاری پرستاری در انتظار بودجه 8 هزار میلیاردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید