اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصد ایران نگران کننده است

به گزارش سفر به کیش، سخنگوی اتحادیه اروپا مدعی شد که شروع غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تأسیسات هسته ای ایران یک تحول بسیار نگران کننده است.

اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصد ایران نگران کننده است

به گزارش تسنیم به نقل از آسوشیتد پرس، پیتر استانو سخنگوی اتحادیه اروپا روز آدینه در یک نشست خبری از شروع غنی سازی 60 درصدی در تأسیسات هسته ای ایران به عنوان تحولی بسیار نگران کننده یاد کرد.

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه مدعی شد که هیچ گونه توجیه غیرنظامی برای غنی سازی 60 درصدی در ایران وجود ندارد.

وی اضافه نمود: هدف تبادل نظر های وین این است که ما اطمینان حاصل کنیم که ایران از چنین گام هایی که این کشور را از اجرای تعهدات و مسئولیت هایش دور می نماید، به عقب بازگردانیم.

روز سه شنبه سید عباس عراقچی معاون وزیر امور خارجه و مذاکره کننده ارشد کشورمان در مذاکرات پیرامون احیای برجام، خاطرنشان کرد که ایران میخواهد غنی سازی اورانیوم تا سطح 60 درصد را در تأسیسات هسته ای خود شروع کند و این تصمیم را به اطلاع آژانس بین المللی انرژی اتمی رسانده است.

متعاقباً بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی با اشاره به نامه ایران به آژانس برای شروع غنی سازی 60 درصد در راستای دستور رئیس جمهور خاطرنشان کرد که مقدمات اجرایی این کار از سه شنبه شب (24 فروردین) در مجتمع غنی سازی شهید احمدی روشن نطنز شروع می گردد.

روز آدینه 27 فروردین علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی کشورمان در مورد فرایند غنی سازی 60 درصدی اورانیوم در تأسیسات نطنز گفت: آخر وقت پنجشنبه محصول 60 درصد را گرفتیم. الان 9 گرم در ساعت محصول می گیریم. چیدمان زنجیره های سانتریفیوژ را در حال کار هستیم. همزمان در حال فراوری 60 درصد و 20 درصد هستیم.

منبع: فرارو
انتشار: 21 خرداد 1400 بروزرسانی: 21 خرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1636

به "اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصد ایران نگران کننده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتحادیه اروپا: غنی سازی 60 درصد ایران نگران کننده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید