مسکو به امتناع ایران از گفتگوهای مستقیم با آمریکا احترام می گذارد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه در سخنانی اعلام نمود: به تصمیم ایران مبنی بر امتناع از گفتگوهای مستقیم با آمریکا احترام می گذاریم.

مسکو به امتناع ایران از گفتگوهای مستقیم با آمریکا احترام می گذارد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

معاون وزیر خارجه روسیه در این باره ادامه داد: روسیه از ایده سیاست خارجی اروپا برای برگزاری تماس غیررسمی میان اعضای برجام و همچنین آمریکا حمایت نموده بود؛ اما ایران تصمیم دیگری در این خصوص اتخاذ کرد. بر این اساس، روسیه به تصمیم ایران در مورد امتناع از مذاکرات مستقیم با آمریکا احترام می گذارد.

سرگئی ریابکوف در این باره اضافه نمود: ایران آماده کار روی معیارهای بازگشت به اجرای کامل برجام است. مسکو انتظار دارد پس از نشست فردا در وین رایزنی های تخصصی، در واقع گفتگوهای غیر مستقیم بین ایران و آمریکا برای احیای برجام برقرار گردد.

لازم به ذکر است که نوزدهمین نشست مشترک برجام فردا سه شنبه در وین برگزار می گردد و اعلام شده است که نماینده آمریکا نیز در وین حاضر خواهد بود؛ اما تهران پیشتر اعلام نموده است که بازگشت واشنگتن به توافق هسته ای سال 2015 نیازی به مذاکره نداشته و لذا دیداری میان نمایندگان ایران و آمریکا فردا روی نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 2 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 2 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1559

به "مسکو به امتناع ایران از گفتگوهای مستقیم با آمریکا احترام می گذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسکو به امتناع ایران از گفتگوهای مستقیم با آمریکا احترام می گذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید