واشنگتن دعوت اتحادیه اروپا برای مصاحبه با ایران را می پذیرد

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز، یک مقام بلندپایه در دولت آمریکا روز پنج شنبه اظهار داشت چنانچه از سوی اتحادیه اروپا دعوتی برای انجام گفتگوها با ایران صورت بگیرد، ایالات متحده آن را خواهد پذیرفت.

واشنگتن دعوت اتحادیه اروپا برای مصاحبه با ایران را می پذیرد

با ما سفر کنید و با قیمت تور اروپا تابستان 1400 از قاره سبز دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

این مقام بلندپایه که خواست نامش فاش نشود، پس از نشست وزرای خارجه ایالات متحده، انگلیس، فرانسه و آلمان به خبرگزاری رویترز گفت: ما [ایالات متحده] آماده هستیم که در صورت برگزاری یک چنین نشستی، در آن حضور پیدا کنیم.

پیش از این نیز یک مقام بلندپایه اتحادیه اروپا گفته بود که وی آماده است تا نشستی را با حضور کشورهای چین، روسیه، فرانسه، آلمان و انگلیس [بدون حضور ایران] تشکیل دهد!

لازم به ذکر است، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنج شنبه (به وقت واشنگتن) در مصاحبه با همتایان خود از سه کشور اروپایی فرانسه، آلمان و انگلیس (موسوم به تروئیکای اروپایی) با تکرار شرط نابجای واشنگتن برای بازگشت به برجام مدعی شد که واشنگتن آماده مصاحبه با ایران برای بازگشت دو کشور به توافق هسته ای 2015 است و چنانچه ایران بار دیگر پایبندی به تعهدات خود ذیل برجام را نشان دهد، واشنگتن به این توافق بازمی شود!

در بیانیه مشترک آمریکا با تروئیکای اروپایی آمده است: وزیر بلینکن توضیح داد که رئیس جمهور بایدن گفته است اگر ایران به پایبندی کامل به تعهدات خود ذیل برجام بازشود، ایالات متحده همین کار را خواهد نمود و آماده مشارکت در مصاحبهها با ایران برای [دستیابی به] این هدف است.

این در حالی است که مقامات ایران از جمله محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان بارها به روشنی توضیح دادند که این واشنگتن است که باید نخستین گام را برای بازگشت به برجام بردارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 فروردین 1400 بروزرسانی: 28 فروردین 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1551

به "واشنگتن دعوت اتحادیه اروپا برای مصاحبه با ایران را می پذیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واشنگتن دعوت اتحادیه اروپا برای مصاحبه با ایران را می پذیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید