موگرینی از پیوستن 7 کشور دیگر به اینستکس اطلاع داد

به گزارش سفر به کیش، مسئول سیاست خارجی اروپا اطلاع داد که علاوه بر سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان، 7 کشور اروپایی دیگر نیز قرار است به سازوکار اقتصادی اینستکس بپیوندند.

موگرینی از پیوستن 7 کشور دیگر به اینستکس اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز یکشنبه در وبلاگ شخصی خود با اشاره به اینکه سازوکار اینستکس عملیاتی شده است، نوشت: ما به همراه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان این سازوکار را راه اندازی کردیم و هفت کشور اروپایی دیگر نیز قرار است به آن بپیوندند. ما همچنین روز آدینه کمیسیون مشترک برجام را برگزار کردیم که همیشه برای تضمین اجرای این توافق کوشش می نماید.

پیشتر اتریش، بلژیک، فنلاند، هلند، اسلوونی، اسپانیا و سوئد اعلام کردند که با انگلیس، فرانسه و آلمان همکاری می نمایند تا کانال هایی را برای تسهیل تجارت و معاملات اقتصادی با ایران ایجاد نمایند.

کمیسیون مشترک برجام با حضور نمایندگان طرف های توافق روز آدینه در وین، پایتخت اتریش برگزار گردید و شرکت نمایندگان در بیانیه پایانی خود بار دیگر تائید کردند که برجام همچنان یک عنصر کلیدی در ساختار جهانی عدم اشاعه به شمار می آید که بر اساس قطعنامه 2231 به اتفاق آرا مورد تأیید شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است.

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 20 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 235

به "موگرینی از پیوستن 7 کشور دیگر به اینستکس اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موگرینی از پیوستن 7 کشور دیگر به اینستکس اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید