آنکارا: شرط اجرائی شدن توافق ترکیه و لیبی محقق شد، هشدار به یونان

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، مولود چاوش اوغلو وزیر خارجه ترکیه در مصاحبه با روزنامه تویما یونان در مورد روابط دو کشور در شرق مدیترانه اعلام نمود: ما آماده هستیم تا روابط در شرق مدیترانه را به وسیله مذاکره مورد ارزیابی قرار داده و حل و فصل کنیم. امیدوارم دولت جدید یونان به این موضوع پاسخ مثبت دهد.

آنکارا: شرط اجرائی شدن توافق ترکیه و لیبی محقق شد، هشدار به یونان

بهترین تجربه سفر را با تور‌ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویاییو بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیکر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

وی درادامه تاکید نمود: یونان نباید با اعتماد به اتحادیه اروپا از مذاکره با ترکیه اجتناب کند. باید هشدار دهم که این بزرگترین مانع برای حل مسائل خواهد بود.

چاوش اوغلو درباره توافقی که ترکیه با دولت وفاق ملی لیبی امضا نموده نیز گفت: لیبی در سال 2018 با ایتالیا، 2019 با آمریکا، در سال 2018-2019 با اتحادیه اروپا، سال 2019 با نیجر توافق هایی مشابه امضا کرد. پس به چه دلیل مدعی می شوند که توافق لیبی با ترکیه غیرقانونی است. برای اجرایی شدن این توافق باید در شورای ریاستی دولت وفاق ملی لیبی تصویب می شد که این اتفاق نیز افتاده است. به همین دلیل این توافق قانونی و قابل اجرا است.

وزیر خارجه ترکیه تاکید نمود: هر گونه تغییر در صحنه سیاسی لیبی تغییری در موضع ترکیه ایجاد نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 21 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 645

به "آنکارا: شرط اجرائی شدن توافق ترکیه و لیبی محقق شد، هشدار به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنکارا: شرط اجرائی شدن توافق ترکیه و لیبی محقق شد، هشدار به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید