مقام مجلس اروپا: رویکردهای افراطی جانسون آینده ای ندارد

به گزارش سفر به کیش، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا رویکردهای افراط گرایانه نخست وزیر انگلیس در روند برگزیت را مورد انتقاد قرار داده تاکید کرد که این مواضع آینده ای ندارد.

مقام مجلس اروپا: رویکردهای افراطی جانسون آینده ای ندارد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از روزنامه پاسایر نویه پرسه، منفرد وبر، رئیس فراکسیون حزب مردم مجلس اروپا و از اعضای حزب سوسیال مسیحی آلمان در گفتگویی خواستار موضع قاطعانه و شفاف آلمان در برابر کشور چین شده و تاکید کرد که وقتی کسی برای آزادی، دموکراسی و حاکمیت قانون در هنگ کنگ به خیابان ها می آید باید احساس کند که اروپا در کنار او واقع شده است.

وبر همچنین با توجه به مناقشات تجاری بین چین و آمریکا یکی از وظایف مهم اتحادیه اروپا در سال های آینده را تقویت تجارت جهانی دانسته و گفت: اروپا باید به لنگر پایداری اقتصاد جهانی تبدیل شود و شکاف هایی را که آمریکا در این عرصه ایجاد کرده است پر کند.

این مقام مجلس اروپا همچنین با توجه به تهدید اخیر رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه علیه اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه اگر بروکسل به حمایت های مالی خود از آنکارا برای تامین نیازهای پناهندگان در کشورش پایبند نباشد مرزهای خود برای هجوم پناهندگان به اروپا را باز می کند گفت: ما اروپاییان حامی این مشارکت هستیم. وی به ترکیه یادآوری کرد که هر دو طرف از توافق پناهندگان سود می برند.

به گفته وبر مسائل تنها با همکاری و در کنار هم بودن حل می شود. حالا این مسئله مطرح است که ما به صورت سازنده برای تمدید توافق پناهندگان مذاکره کنیم. امیدوارم که آنکارا هم این مسئله را درک کند.

وبر در بخش دیگری از این مصاحبه به مسئله برگزیت پرداخته و امتیاز دهی بیشتر به انگلیس در جریان مذاکرات برگزیت را رد کرده و گفت: برخی مسائل اساسی وجود دارند که به سادگی قابل مذاکره نیست. وقتی یک عضوی یک جامعه را ترک می کند در واقع امتیازات آن جامعه را از دست می دهد.

وی مسبب و عامل این گونه آسیب ها را انگلیس ارزیابی کرده و با اشاره به تصمیم اخیر دولت انگلیس برای معلق کردن مجلس به منظور پیشبرد اهداف خود در برگزیت گفت: این ها تحولات عجیب و غریب و غیر قابل درکی است. انگلیسی ها باید مسائل خود را از داخل حل کنند. دست اروپا همچنان به سمت انگلیس دراز است. اما 27 عضو اتحادیه اروپا اکنون نباید توسط انگلیس متوقف شوند.

وبر با وجود پیشنهاد آمریکا به انگلیس برای انعقاد توافق تجاری اما اتحادیه اروپا را در این شرایط تحت فشار ارزیابی نکرده و گفت: یک توافق تجاری با اتحادیه اروپا برای انگلیس بسیار مهم تر از توافق با آمریکا است. بروکسل در صورت همکاری های سازنده برای یک توافق تجارت آزاد با انگلیس آماده است. در عرض چند ماه ما می توانیم چنین توافقی را منعقد کنیم.

این مقام مجلس اروپا همچنین به رویکرد بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس انتقاد وارد کرده و گفت: چنین رویکردهای افراط گرایانه ای موفقیتی در پی نخواهد داشت و هیچ آینده ای ندارد. وقتی جانسون اعلام می کند که کننده مردم و صدای مردم است اشتباه می کند. مجلس انگلیس کننده مردم است. 51 درصد در یک تصمیم انتخاباتی تمام ملت نیستند.

وی هر گونه مذاکرات مجدد درباره توافق برگزیت را رد کرده و گفت: ما تنها در صورت پایبندی به توافق برگزیت حقوق و منافع شهروندان اروپایی را تضمین می کنیم. بخصوص باید از این مسئله اطمینان حاصل شود که انگلیس بدهی های پرداخت نشده خود به اروپا را پرداخت خواهد کرد. طرح مربوط به مرزهای ایرلند در توافق برگزیت موسوم به Backstop نمی تواند لغو شود چرا که در این صورت صلح بین ایرلند و ایرلند شمالی به خطر می افتد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 13 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 312

به "مقام مجلس اروپا: رویکردهای افراطی جانسون آینده ای ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقام مجلس اروپا: رویکردهای افراطی جانسون آینده ای ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید