آمریکا سلاح های پیشرفته در آسیا اقیانوسیه مستقر می نماید

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران: واشنگتن میخواهد با توجه به افزایش تنش ها با پکن بر سر دریای جنوبی چین، یکی از مهمترین آبراه های بین المللی، سلاح های پیشرفته ای را در منطقه آسیا اقیانوسیه مستقر کند.

آمریکا سلاح های پیشرفته در آسیا اقیانوسیه مستقر می نماید

با ما همراه باشید تا با بهترین تور ویتنام با یکی از بهشت های روی زمین اشنا شوید و زیبایی های هوشی مین و هانوی را در سفر دلپذیری تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از اسپاتنیک، ایالات متحده آمریکا بارها نگرانی خود را نسبت به افزایش اقدامات تحریک آمیز چین در دریای جنوبی چین اعلام کرده است و اکنون میخواهد تا سلاح های پیشرفته نظامی خود از جمله جدیدترین ناوشکن رادارگریز خود را در منطقه آسیا اقیانوسیه مستقر کند.

ادعاهای مطرح شده کشورهای منطقه در مورد مالکیت دریای جنوبی چین به تنش ها دامن زده است. چین بارها نسبت به دخالت آمریکا در امور داخلی آسیا اقیانوسیه هشدار داده و بر این باور است که دخالت های آمریکا به ضرر ثبات منطقه خواهد بود.

اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا بدون آنکه صحبتی در مورد تغییر مواضع واشنگتن در آسیا اقیانوسیه داشته باشد، اخیرا تاکید نموده است که واشنگتن بهترین تجهیزات و نیروهای خود را در منطقه آسیا اقیانوسیه مستقر خواهد نمود.

این بخشی از سیاست آمریکا برای برقراری توازن قدرت در منطقه به شمار می رود. آمریکا به کشورهای منطقه قول داده است تا پیشرفته ترین زیردریایی ها، هواپیماهای شناسایی و ناوشکن های رادارگریز را در منطقه مستقر کند.

وزیر دفاع آمریکا تاکید نمود که واشنگتن عمیقا نگران ابعاد ادعاهای ارضی چین و نظامی کردن بیشتر جزایر واقع در دریای جنوبی چین است. این اقدامات می تواند خطر اشتباه محاسباتی یا درگیری را افزایش دهد.

کارتر گفت: ما می دانیم که هیچ راه حل نظامی برای اختلافات دریای جنوبی چین وجود ندارد. اکنون وقت احیای دیپلماسی متمرکز بر پیدا کردن راه حلی برای حفظ حقوق همه طرف ها در منطقه است.

یک مقام رسمی آمریکایی نیز پیش از این توضیح داد که اشتون کارتر وزیر دفاع آمریکا خواهان آنالیز گزینه هایی شامل ارسال هواپیماهای نظامی و کشتی های جنگی به نزدیکی مناطق مورد اختلاف در دریای جنوبی چین شده است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد. فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 بهمن 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 631

به "آمریکا سلاح های پیشرفته در آسیا اقیانوسیه مستقر می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آمریکا سلاح های پیشرفته در آسیا اقیانوسیه مستقر می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید