خشم و ناراحتی پکن از بیانیه گروه 7 درباره دریاهای جنوبی و شرقی چین

به گزارش سفر به کیش، پس از آنکه وزرای خارجه گروه 7 در بیانیه پایانی نشست خود با هر گونه اقدام تحریک آمیز در دریاهای جنوبی و شرقی چین مخالفت کردند، چین خشم و ناراحتی خود را نسبت به این بیانیه اعلام نموده است.

خشم و ناراحتی پکن از بیانیه گروه 7 درباره دریاهای جنوبی و شرقی چین

با تور چین شهریور سفری خاطره انگیز را تجربه کنید و از قدیمیترین تاریخچه آسیا دیدن کنید و از دیوار چین در پکن عبور کنید و به نمایشگاه گوانجو رفته و در خیابانهای شانگهای قدم بزنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، وزارت خارجه چین در واکنش به بیانیه گروه 7 اعلام کرده است که ما از کشورهای عضو گروه 7 می خواهیم تا به تعهدات خود در مورد عدم جانبداری در مسائل مربوط به اختلافات ارضی در منطقه، پایبند باشند.

وزارت خارجه چین در ادامه اضافه نمود: گروه 7 باید بر مدیریت مالی دنیا و همکاری علیه تضعیف رشد مالی تمرکز کند، به جای آنکه به تشدید و تحریک مسائل منطقه ای بپردازد.

وزارت خارجه چین تاکید نمود: پکن حق دارد تا جزایری را در آبهای سرزمینی خود احداث کند و هیچ مسئله ای در زمینه آزادی دریانوردی و پرواز بر فراز دریاهای جنوبی و شرقی چین وجود نخواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: چین متعهد به حل و فصل مناقشات به وسیله تبادل نظر با کشورها در چارچوب قوانین بین المللی و بر اساس واقعیت های تاریخی است تا صلح و ثبات را در منطقه حفظ کند.

گروه 7 شامل کشورهای انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ژاپن، ایتالیا و آمریکا است. مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز در این نشست حضور داشته است.

وزرای خارجه گروه 7 مخالفت قاطع خود را با اقدامات تحریک آمیز در دریاهای جنوبی و شرقی چین اعلام کرده اند.

چین در سال 2013 میلادی نیز در دریای شرقی چین منطقه ممنوعه هوایی معین کرده و از کلیه هواپیماها خواسته است تا معینات کامل خود و راستا پروازی را به چین اطلاع دهند.

روابط چین و آمریکا نیز به خاطر اقدامات پکن در ساخت جزایر مصنوعی در دریای جنوبی چین به شدت تیره و تار شده است. آمریکا بارها خواهان متوقف شدن اقدامات چین در این منطقه شده است. آمریکا همچنین با اقدامات تحریک آمیزی مثل نزدیک کردن کشتی های جنگی خود به جزایر مصنوعی چین در دریای جنوبی چین، عملا قصد تحریک پکن را داشته است.

چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین را مطرح کرده و سعی کرده است تا با ساخت جزایر مصنوعی این ادعای خود را تقویت بخشد.فیلیپین، تایوان، مالزی، برونئی و ویتنام نیز ادعای مالکیت بخشی از این دریا را مطرح کرده اند.

منبع: تسنیم
انتشار: 1 اسفند 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 674

به "خشم و ناراحتی پکن از بیانیه گروه 7 درباره دریاهای جنوبی و شرقی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خشم و ناراحتی پکن از بیانیه گروه 7 درباره دریاهای جنوبی و شرقی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید