کرونا در اروپا، از خطر ورشکستگی صنعت توریسم تا عبور آمار مبتلایان روزانه در فرانسه از مرز 6 هزار نفر

به گزارش سفر به کیش، جدیدترین اخبار کرونایی نشان می دهد که نفس صنعت توریسم بسیاری کشورهای اروپایی در دوران کرونا به شماره افتاده و آمار مبتلایان روزانه در فرانسه هم از مرز 6 هزار نفر عبور نموده است.

کرونا در اروپا، از خطر ورشکستگی صنعت توریسم تا عبور آمار مبتلایان روزانه در فرانسه از مرز 6 هزار نفر

با ما همراه باشید و با تور ارزان فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، کرونا اخیرا در اروپا با شدت بیشتری جولان می دهد و آمار روزانه مبتلایان در بسیاری کشورهای اروپایی مجددا سرعت زیادی به خود گرفته و مقامات اروپایی را به شدت نگران رده است.

جدیدترین اخبار کرونایی از اتحادیه اروپا حاکی از آن است که آنگلا مرکل، صدر اعظم آلمان در سخنانی از شهفرایندان خود بابت رعایت محدودیت ها در دوران کرونا تشکر نموده و گفت آلمان تا به حال از تجربیات بد مانند آنچه بعضی کشورها به آن دچار شده اند مصون مانده است. وی این شرایط را حاصل همچنین سیستم بهداشت و سلامت خوب در کشورش دانست.

مرکل همچنین بر لزوم توجه به اقشار به شدت آسیب دیده از بحران کرونا تاکید نموده و هدف سیاست خود در بحران کرونا را بخصوص حفظ انسجام اجتماعی عنوان نمود.

تاکید مرکل بر لزوم باز نگه داشته شدن مدارس در پاییز و زمستان

وی همچنین اهداف کرونایی دولت در پاییز و زمستان پیش رو را اعلام نموده و گفت: در کنار حفظ انسجام اجتماعی این مسئله مهم است که مدارس و مهد کودک ها در این دوران باز نگه داشته شوند.

وی اضافه نمود: ما باید هم اقدامات لازم را انجام دهیم تا بچه ها ما بازنده این بحران نباشند. وی همچنین بر لزوم حفظ فرایند بهبود مالی در این دوران تاکید نمود.

مرکل: همچنان تا مدتها باید با کرونا زندگی کنیم

مرکل همچنین خاتمه به زودی این بحران را پیش بینی ننموده و گفت: ما همچنان تا مدتها باید با این ویروس زندگی کنیم.

مرکل که در کنفرانس تابستانی خود سخن می گفت درباره افزایش جدید آمار مبتلایان به کرونا ابراز نگرانی نموده و اوضاع را جدی دانست.

وی تاکید نمود که می خواهد اتحادیه اروپا در دوران ریاست دوره ای آلمان به خوبی و قدرتمندانه از این بحران خارج گردد. وی ابراز امیدواری کرد که صندوق نجات اتحادیه اروپا برای مبارزه با عواقب مالی بحران کرونا موثر باشد.

بر اساس اطلاعات انستیتو رابرت کخ آلمان آمار جدید مبتلایان به کرونا در عرض 24 ساعت در این کشور 1571 مورد بوده است .

ابراز امیدواری آلمان درباره دستیابی قریب الوقوع به واکسن کرونا

انستیتو رابرت کخ آلمان درباره دستیابی به چندین واکسن تایید شده تا اوایل امسال میلادی ابراز امیدواری نموده و در عین حال تزریق واکسن برای همه در ابتدای کار را را ممکن ندانست

انستیتو مهم رابرت کخ آلمان در جدیدترین اظهار نظر خود اعلام نموده که بر اساس اطلاعات موجود ودانش فعلی پیش بینی می گردد تا ابتدای سال آینده یک یا چند واکسن در اتحادیه اروپا تایید شده و اولین توزیع آن شروع گردد.

این نهاد بهداشتی در آلمان همچنین این را قابل انتظار دانست که از ابتدا واکسن کافی برای اینکه در اختیار همه اقشار همچنین در آلمان قرار گیرد وجود نداشته باشد.

دولت و ایالات آلمان هم درباره اقدامات و محدودیت های شدیدتر برای مقابله با بحران کرونا توافق کردند.

نتایج یک نظر سنجی هم نشن می دهد که بیشتر شهفرایندان آلمانی از رویکرد دولت آلمان در برخورد با ویروس کرونا راضی هستند.

نارضایتی شهفرایندان انگلیسی از نحوه برخورد دولت با بحران کرونا

نتایج این نظر سنجی که از طرف موسسه پیو صورت گرفته است نشان می دهد که همچنین در کشورهای هلند، کره جنوبی، ایتالیا، سوئد ، بلژیک ، فرانسه، ژاپن و اسپانیا هم بیشتر شهفرایندان برخورد با بحران کرونا را مثبت ارزیابی می نمایند.

تنها در انگلیس و آمریکا نظر بیشتر شهفرایندان درباره نحوه برخورد با ویروس کرونا منفی بوده است.

اوضاع وخیم صنعت توریسم فرانسه

صنعت توریسم فرانسه هم به دلیل بحران کرونا با کاهش درآمد و ضرهای میلیاردی روبرو شده است. بر اساس اطلاعات مقامات مربوطه در نیمه ابتدایی امسال میلادی حدود 14.3 میلیون گردشگر کم تری نسبت به این دوره زمانی در سال قبل از آن به پاریس آمدند. در حالی که در سال 2019 در این دوره زمانی حدود 23.7 میلیون نفر به پاریس آمدند اما در سال 2020 تنها 9.4 میلیون نفر به این شهر فرانسه سفر کردند. این موجب کاهش درآمد حدود 6.4 میلیارد یورویی نسبت به سال گذشته شده است.

انتقاد شرکت لوفت هانزای آلمان از تغییر رویکرد برلین در مهار کرونا

شرکت هواپیمایی لوفت هانزای آلمان هم درباره عواقب حذف قانون تست های اجباری برای مسافران و جایگزین کردن طرح قرنطینه اجباری هشدار داده است.

وزیر بهداشت آلمان اخیرا به دلیل محدودیت ظرفیت تست گیری ها قانون تست گیری مجانی برای مسافران از مناطق بحرانی را لغو نموده و به جای آن طرح قرنطینه اجباری مسافران را در دستور کار قرار داده است.

خطر ورشکستگی در انتظار صنعت توریسم آلمان

بحران کرونا همچنین موجودیت بسیاری از شرکت ها که در زمینه توریسم آلمان فعال هستند را در معرض خطر قرار داده است. بر اساس نظر سنجی انجمن مسافرتی (DRV) آلمان از تقریبا 650 شرکتی که در یک نظرسنجی شرکت نموده اند تقریبا بیش از 60 درصد خود را در معرض تهدید مستقیم به ورشکستگی می بینند.

رکورد جدید آمار مبتلایان روزانه در جزایر قناری اسپانیا

در جزایر قناری اسپانیا هم آمار جدید ابتلا به کرونا رکورد جدیدی به دست آورده است. نهادهای بهداشتی این منطقه شب گذشته از ابتلای 338 مورد جدید به کرونا در این منطقه در 24 ساعت گذشته خبر دادند که بالاترین آمار از زمان شیوع کرونا در ماه مارس در این منطقه بوده است. مقامات این منطقه حالا به شدت نگرانند که در لیست مناطق خطر کرونایی قرار گرفته و آسیب های جدی بببیند.

طرح استفاده اجباری از ماسک در فضاهای باز پاریس

استفاده اجباری از ماسک در تمام مناطق شهری پاریس اعمال می گردد و از صبح آدینه همه شهفرایندان این شهر ملزم به رعایت این محدودیت ها هستند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده نقض نمایندگان این قانون باید تا 135 یورو جریمه بپردازند. این خبر را نخست وزیر فرانسه شب گذشته اظهار داشت. دولت فرانسه با این تصمیم به افزایش آمار مبتلایان جدید در کشور واکنش نشان داده است. اخیرا بیش از 6 هزار نفر در فرانسه در عرض 24 ساعت به کرونا مبتلا شده اند که بیشترین میزان آمار مبتلایان روزانه از اواسط ماه می بوده است.

در بسیاری از شهرهای عظیم فرانسه استفاده اجباری از ماسک مقرر شده است.

حدود 21 منطقه از 100 منطقه اداری فرانسه تا به حال در لیست مناطق قرمز کرونایی قرار گرفته اند.

جدیدترین آمار مبتلایان به کرونا در اروپا

بر اساس جدیدترین آمارهای منتشر شده تا به حال در اسپانیا حدود 451792 نفر به کرونا مبتلا شده و 28996 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در انگلیس هم تا به حال 330368 نفر به کرونا مبتلا شده و 41477 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خو را از دست داده اند.

بر اساس جدیدترین آمارها در ایتالیا هم تا به حال 263949 نفر به کرونا مبتلا شده و 35463 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

در فرانسه هم تا به حال 259698 نفر به کرونا مبتلا شده و 30576 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

آلمان هم به شدت تحت تاثیر این بیماری قرار گرفته و تا به حال 240565 نفر به این بیماری مبتلا شده و 9359 نفر هم در اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست دادهاند.

انای پیغام،

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 4 مهر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1139

به "کرونا در اروپا، از خطر ورشکستگی صنعت توریسم تا عبور آمار مبتلایان روزانه در فرانسه از مرز 6 هزار نفر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کرونا در اروپا، از خطر ورشکستگی صنعت توریسم تا عبور آمار مبتلایان روزانه در فرانسه از مرز 6 هزار نفر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید