ارتش چین کشتی جنگی مزاحم آمریکایی را از قلمروی آبی خود بیرون کرد

به گزارش سفر به کیش، یگان های دریایی و هوایی ارتش چین یک فروند ناوچه موشک انداز آمریکایی را از قلمروی آبی خود در دریای چین جنوبی بیرون کردند.

ارتش چین کشتی جنگی مزاحم آمریکایی را از قلمروی آبی خود بیرون کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، ارتش چین از بیرون کردن یک کشتی جنگی آمریکایی که به داخل قلمروی دریایی این کشور در جزایر ژیشا در دریای چین جنوبی وارد شده بود، اطلاع داد.

به نوشته وبگاه گلوبال تایمز یک فروند ناوچه موشک انداز مک کمپل آمریکا روز سه شنبه وارد قلمروی دریایی چین شد و متعاقب آن یگانهای دریای و هوایی چین با شناسایی این کشتی و هشدار به آن، این ناو آمریکایی را مجبور به دور شدن از منطقه کردند.

آمریکا، دریای چین جنوبی را میدان نبرد علیه چین تصور می نماید و پیش بینی می گردد در آینده فعالیت های خود را در این منطقه بیشتر کند.

یک کارشناس نظامی چین نیز اقدام جدید آمریکا را نوعی کوشش برای نمایش قدرت این کشور به چین برشمرد و گفت که کشورهای واقع در دریای چین جنوبی چون فیلیپین اینک کمتر به آمریکا وابسته هستند و بنابر این ایالات متحده با فرستادن کشتی های جنگی خود در کوشش برای اعمال نفوذ در منطقه است.

مقام های پکن پیش از این بارها به آمریکایی ها درباره تحرکاتشان در دریای چین جنوبی و تنگه تایوان هشدار داده و این مناطق را بخشی از سرزمین چین خوانده اند اما تحرکات واشنگتن ادامه یافته است.(جزئیات بیشتر)

سخنگوی ارتش جمهوری خلق چین نیز در هفته های گذشته اقدام اخیر آمریکا در ورود بدون اجازه یک ناو جنگی این کشور به آب های سرزمینی چین در دریای چین جنوبی را محکوم کرد و این اقدام را تحریک آمیز خوانده است.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 10 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 866

به "ارتش چین کشتی جنگی مزاحم آمریکایی را از قلمروی آبی خود بیرون کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش چین کشتی جنگی مزاحم آمریکایی را از قلمروی آبی خود بیرون کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید