آلمان محدودیتهای کرونایی را تشدید می نماید

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران به نقل از دویچه وله، با افزایش بی سابقه شمار مبتلایان به کرونا در آلمان- حدود پنج هزار مورد ابتلاء در روز- مقامات این کشور تدابیر سختگیرانه ای را در مورد استفاده از ماسک و تعداد مجاز افراد برای گردهمایی وضع کردند.

آلمان محدودیتهای کرونایی را تشدید می نماید

در واقع با ورود آلمان به مرحله ای معین نماینده در عرصه مقابله با شیوع کرونا در این کشور، مقامات دولتهای فدرال و ایالتی آلمان با اعمال محدودیت های قابل توجه بر ارتباط میان شهروندان موافقت کردند.

به همین دلیل، در نشستی 8 ساعته که با حضور آنگلا مرکل صدراعظم آلمان و مقامات دولتهای فدرال و ایالتی این کشور برگزار گردید، تدابیر سختگیرانه ای شامل محدودیت ها بر شمار افراد شرکت نماینده در جمع های خصوصی و مقررات منع آمد و شد در کافه ها و رستوران های مناطقی که به عنوان کانون این بیماری شناخته می شوند، وضع شد.

مرکل در این باره گفت: من متقاعد شدم که آنچه ما اکنون انجام می دهیم، برای پشت سر گذاردن این پاندمی معین نماینده خواهد بود. وی در ادامه اضافه کرد: ما در حال حاضر در مرحله افزایش تصاعدی هستیم؛ و شمار روزانه مبتلایان این را نشان می دهد.

صدراعظم آلمان همچنین از شهروندان جوان این کشور خواست تا از شرکت در مهمانی ها پرهیز نمایند.

لازم به ذکر است که نشست روز چهارشنبه مقامات آلمان با صدراعظم این کشور در پی افزایش شمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به 5،000 نفر در روز برگزار گردید؛ رقمی که از زمان اعمال سیاستهای فاصله گذاری اجتماعی در این کشور اروپایی تا به امروز بی سابقه بوده است.

بعضی از این تدابیر عبارتند از: - در شهرها و مناطقی که خطر کرونا بالاست، تمام کافه ها و رستوران ها از ساعت 23 تعطیل می شوند.

- مناطقی که طی یک هفته از جمعیت بالای 100 هزار نفر بیش از 50 نفر ابتلای جدید وجود داشته باشد، مناطق پرخطر ارزیابی می شوند.

- در شهرهایی که طی هفته از هر 100 هزار نفر بیش از 35 نفر به ویروس کرونا دچار شوند، در تمام اماکن عمومی ماسک اجباری می گردد.

- در مناطق پرخطر، یعنی بیش از 50 ابتلای تازه در جمعیت 100 هزار نفری، حداکثر ده نفر می توانند در فضای بسته جمع شوند. چنانچه به رغم این مقررات، میزان ابتلاء همچنان بالا رود، آنگاه رقم افراد مجاز به پنج نفر محدود می گردد.

- در مهمانی های خانوادگی در مناطق پرخطر حداکثر ده نفر از دو خانوار اجازه جمع شدن دارند.

- بعضی از مقام های ایالت ها خواهان مقرراتی ساده گیرانه تر هستند، اما آنگلا مرکل بر مقررات معین و همگانی تأکید کرد.

مرکل همچنین تصریح نموده است که با تعطیلی کامل زندگی روزمره، مشابه آنچه در بهار پیش آمد، مخالف است. او خواهان ادامه فعالیت اقتصاد و مدرسه ها و کودکستان ها شد.

مؤسسه علمی روبرت کخ روز چهارشنبه (14 اکتبر) از 5132 مورد تازه ابتلاء به ویروس کرونا طی 24 ساعت گزارش داد؛ این رقم تنها یک روز قبل 4122 نفر بود.

کشورهای بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و هلند نیز از بالا رفتن میزان شیوع ویروس خبر داده و بر همین میزان مقررات مرتبط با پاندمی را شدت بخشیده اند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 24 آبان 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1245

به "آلمان محدودیتهای کرونایی را تشدید می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آلمان محدودیتهای کرونایی را تشدید می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید