شروع سال تحصیلی در فرانسه با اوج گیری دوباره شیوع کرونا همراه شده است

به گزارش سفر به کیش، اوج گیری دوباره موارد کووید-19 در بعضی مناطق فرانسه باعث شده است که چندین مدرسه فقط چند روز پس از آغاز سال تحصیلی دوباره بسته شوند.

شروع سال تحصیلی در فرانسه با اوج گیری دوباره شیوع کرونا همراه شده است

با ما همراه باشید و با تور فرانسه از کشور عشاق دیدن کنید و در شهرهای پاریس، مارسی بگردیم و برج ایفل ، موزه لوور و دیگر جذابیت های این شهر زیبا را ببینیم

به گزارش خبرنگاران به نقل از رویترز در برخی مناطق دیگر گرچه مدرسه ها بسته نشده اند، اما دانش آموزان کلاس هایی که موارد عفونت با ویروس کرونا در آنها کشف شده است، به خانه فرستاده شده اند و باعث نگرانی والدینی شده اند که تازه پس از سرانجام تعطیلات تابستانی بچه هایشان را به مدرسه بازگردانده بودند.

جیان کارلو آمبروسینی، که مدرسه ابتدایی پسرش در پاریس دانش آموزان دو کلاس را به خانه فرستاده است، می گوید: تازه روز سوم مدرسه است، تازه آغاز نموده اند و از همین حالا موارد عفونت با ویروس بروز نموده است.

گرچه پسر آمبروسینی به خانه فرستاده نشده است، او همسرش که بهار را در قرنطینه عمومی در ایتالیا گذرانده اند، در صورت بسته شدن کامل مدرسه باید برنامه تازه ای بریزند. او می گوید: هر دوی ما کار می کنیم، بنابراین شرایط ساده ای نیست.

ژان میشف بلانکر، وزیر آموزش فرانسه می گوید اکثریت 12 میلیون دانش آموز فرانسه بدون هیچ مسئله ای به مدرسه ها بازگشته اند.

سال تحصیلی در فرانسه از روز سه شنبه اول سپتامبر (11 شهریور) آغاز شده است.

دانش آموزان 11 ساله و بالاتر باید در همه اوقات در مدرسه ماسک بزنند. حضور دانش آموزان در مدرسه ها اجباری است، هر چند مدارس می توانند با توجه شمار عفونت های محلی شمار دانش آموزان حاضر برای چند روز یا چند هفته محدود نمایند- که باز برخی از والدین را مجبور می نماید میان کار کردن و مراقبت از بچه ها یکی را انتخاب نمایند.

برخی از اتحادیه های والدین و آموزگاران درباره شیوع ویروس کرونا به وسیله کلاس های درس ابراز نگرانی نموده اند.

ژان- آندره لاسر، رئیس اتحادیه والدین مدرسه (FCPE) در پاریس درباره شیوع ویروس در پایتخت می گوید: شرایط خیلی شبیه شرایطی است که قبل از قرنطینه تجربه کردیم.

او می گوید: چطور می توان به والدینی که به خاطر دچار شدن بچه هاشان به عفونت مجبور به ایزوله کردن خودشان شده اند، اطمینان داد که با وجود سر کار نرفتن درآمدشان را از دست نمی دهند؟

وزارت آموزش فرانسه می گوید والدین مبتلا در حال حاضر مجبورند مرخصی بگیرند وزارت کار فرانسه در حال آنالیز اقداماتی است تا بدون کسر شدن از مرخصی های سالانه مرخصی یکی از والدین امکان داشتن مرخصی با حقوق پیدا نمایند

فرانسه روز آدینه 8975 مورد جدید تایید شده عفونت با ویروس کرونا گزارش کرد که بیشترین میزان افزایش روزانه عفونت از هنگام آغاز انتشار این ویروس در سرانجام زمستان در کشور است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 مهر 1399 بروزرسانی: 9 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1149

به "شروع سال تحصیلی در فرانسه با اوج گیری دوباره شیوع کرونا همراه شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع سال تحصیلی در فرانسه با اوج گیری دوباره شیوع کرونا همراه شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید