3 ترفند شگفت انگیز کنترل و کاهش وزن

به گزارش سفر به کیش، بسیاری از افراد خیال می نمایند راز بزرگی پشت کاهش وزن وجود دارد در حالی که فراموش می نمایند به آسانی می توانند عادت های سالم غذایی را در خود پرورش داده و به این ترتیب مشکل اضافه وزن و چاقی را تجربه ننمایند.

3 ترفند شگفت انگیز کنترل و کاهش وزن

طبق گزارش سازمان دنیای بهداشت (WHO)، چاقی در سراسر دنیا از سال 1975 تقریبا سه برابر شده است. این سازمان اشاره نمود که شیوع اضافه وزن و چاقی در میان بچه ها و نوجوانان 5 تا 19 ساله افزایش چشمگیری داشته است. وزن اضافی انباشته شده در دوران کودکی می تواند منجر به مسائل سلامتی متعددی در بزرگسالی از قبیل دیابت، فشار خون بالا و کلسترول بالا گردد. خبرنگاران به همین دلیل نکات کلی برای کنترل وزن از سنین پایین را آنالیز می نماید.

مصرف میان وعده های سالم را تمرین کنید

میان وعده سالم نقش زیادی در رشد و انرژی بدن دارد. اغلب گفته می گردد که از تنقلات ناسالم نباید بین وعده غذای اصلی استفاده کرد زیرا مصرف آن ها، اشتها را از بین می برند. مصرف منظم تنقلات سالم می تواند مواد مغذی بدن شما را تامین کند. معمولا تنقلات ناسالم شامل خوراکی هایی مثل چیپس، شکلات و سایر غذاهای آماده و در دسترس می گردد و مصرف زیاد آن ها یا خوراکی های حاوی چربی اشباع تاثیر منفی بر سلامت عمومی دارد.

هر روز حداقل 30 دقیقه تمرین ورزشی کنید

کارشناسان تاکید می نمایند، ضروری است بچه ها روزانه 45 تا 60 دقیقه وزرش نمایند تا بدن آن ها همواره فعال و متناسب بماند. در خصوص بزرگسالان جوان، می توانند به باشگاه بروند، تمرین های ساده ای را در خانه انجام دهند یا عصرها قدم بزنند و 10 هزار قدم پیاده روی نمایند.

محققان گزارش می دهند که یک ساعت فعالیت روزانه مانند انجام دادن کارهای خانه، قدم زدن، تمرین بدنی یا فعالیت های مشابه، تا 24درصد خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

از خوردن غذاهای بسته بندی شده خودداری کنید

غذاهای بسته بندی شده به احتمال زیاد حاوی درصد زیادی از مواد نگهدارنده هستند که به معنای کالری بیشتر است. چنین غذاهایی ممکن است اغلب طعم لذیذی داشته باشند و شما را به هوس خوردن بیشتر سوق دهند، اما از نظر سلامتی برترین گزینه نیستند. در عوض، این گونه غذاها را با وعده های غذایی تازه پخته شده جایگزین کنید تا از حداکثر تغذیه و پروتئین به جای طعم دهنده ها و شیرین نماینده های مصنوعی بهره ببرید.

این نکات ساده اما موثر چیزی است که هر فردی صرف نظر از سن خود باید برای داشتن یک زندگی سالم از آن پیروی کند.

پیشنهاد مطالعه: از شما دعوت می کنیم مطلب خواص شوکه نماینده ریواس برای سلامتی را بخوانید.

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 خرداد 1401 بروزرسانی: 30 خرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2064

به "3 ترفند شگفت انگیز کنترل و کاهش وزن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 ترفند شگفت انگیز کنترل و کاهش وزن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید