مبتلایان به پرکاری تیروئید از مصرف قهوه و نان های فانتزی پرهیز نمایند

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران/خراسان شمالی عضو هیات علمی و پزشک متخصص تغذیه دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: مبتلایان به پرکاری تیروئید از مصرف نمک های یددار، قهوه و نان های فانتزی پرهیز نمایند.

مبتلایان به پرکاری تیروئید از مصرف قهوه و نان های فانتزی پرهیز نمایند

دکتر امید توپچیان در گفت و گو با خبرنگاران، اظهارکرد: پرکاری تیروئید دومین اختلال شایع غدد اندوکرینی پس از بیماری دیابت است که بیماری گریوز شایع ترین نوع آن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه این بیماری در زنان هشت برابر مردان است، اضافه کرد: حداکثر شیوع آن در دهه دوم تا چهارم زندگی است و میزان بالای هورمون این غده می تواند سوخت و ساز بدن را سرعت بخشیده و علایمی نظیر اضطراب، کاهش وزن بدون دلیل، تورم غده تیروئید و فعالیت بیش از اندازه ایجاد کند.

توپچیان توضیح داد: پرهیز از مصرف هر نوع ویتامین یا مکمل حاوی ید، غذاهای دریایی نظیر ماهی و سوشی، استفاده زیاد از تخم مرغ، میوه های خشک، کنسرو سبزیجات، بیشتر شکلات ها، محصولات سویا، نمک های دریایی و غذاهای نمک سود شده و مانده مانند ژامبون، ماهی دودی و آزاد، گوشت گاو نمک سود شده، ترشی کلم، کالباس یا گوشت های سرد در مبتلایان به پرکاری تیروئید لازم و ضروری به نظر می رسد.

وی مصرف نان های خانگی که از نمک ها و روغن های بدون ید استفاده شده را برای مبتلایان به این اختلال مفید و مناسب برشمرد و اظهار داشت: استفاده از آجیل های بی نمک، روغن های گیاهی، پاپ کرن بدون نمک، مربا، ژله، گوشت های تازه خریداری شده از قصابی، سبزی ها و میوه های تازه (اسفناج و بروکلی کم)، جو و محصولات به دست آمده از غلات و ماکارانی ها بدون مواد اضافه کردنی و حاوی ید و ... به مبتلایان به این اختلال توصیه می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 20 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 723

به "مبتلایان به پرکاری تیروئید از مصرف قهوه و نان های فانتزی پرهیز نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبتلایان به پرکاری تیروئید از مصرف قهوه و نان های فانتزی پرهیز نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید