گزارش یک مرگ غیرمنتظره دیگر در آمریکا بعد از تزریق واکسن مدرنا

به گزارش سفر به کیش، تهران (پانا) - رسانه های محلی در آمریکا از مرگ غیرمنتظره یک زن 39 ساله و جراح پلاستیک، ظرف چهار روز پس از دریافت واکسن مدرنا علیه ویروس کرونا خبر دادند.

گزارش یک مرگ غیرمنتظره دیگر در آمریکا بعد از تزریق واکسن مدرنا

به گزارش ایسنا، براساس گزارش های ثبت شده در سیستم گزارش دهی عوارض جانبی واکسن در مرکز کنترل و پیشگیری از امراض آمریکا، یکی از ساکنان ایالت یوتا چند روز پس از واکسیناسیون در برابر ویروس کرونا و به دلیل از کار افتادگی ناگهانی چند عضو حیاتی خود در بیمارستان جان باخت.

روزنامه نیویورک پست در این باره نوشت: کاسیدی کوریل زن 39 ساله ای که طبق اظهارات اعضای نزدیک خانواده اش هیچ مشکل و بیماری نداشته و کاملا سلامت بوده، در 5 فوریه - چهار روز پس از تزریق دومین دوز از واکسن مدرنا فراوری این شرکت آمریکایی جان خود را از دست داده است.

والدین کاسیدی می گویند: او تصمیم گرفت واکسن بزند زیرا در بخش جراحی پلاستیک کار می کرد و نمی خواست جان بیماران را به خطر بیندازد و همچنین بعد از تزریق دوز اول، به سایر اعضای خانواده نیز پیشنهاد داده بود که برای او هیچ مسئله ای پیش نیامده و می توانند واکسن را تزریق نمایند.

بنابر گزارش های دریافتی، این زن به غیر از درد در بازو، اولین تزریق را بدون عوارض جانبی انجام داد. با این حال پدر وی می گوید که دخترش بلافاصله پس از تزریق دومین دوز در اول فوریه، بیمار شد و از تپش قلب شدید شکایت داشت.

روز بعد شرایط او کمی بهتر شد و با خواهر عظیمترش به خرید رفتند. با این حال عصر همان روز حال کاسیدی دوباره رو به وخامت گذاشت. این زن دو روز بعد را نیز در رختخواب گذراند و به والدین خود اطمینان داد که چنین شرایطی پس از واکسیناسیون جای نگرانی ندارد. اما بالاخره در روز سوم پس از تزریق، صبح زود پدرش را از خواب بیدار کرد و از وی خواست که فورا او را به بیمارستان منتقل کند و گفت که حالش به گونه ایست که احتیاج به بستری شدن در بخش اورژانس دارد.

پس از بستری شدن در بیمارستان، پزشکان از کاسیدی آزمایش خون گرفتند و متوجه شدند که به شدت بیمار است و کبد وی از کار افتاده است. بیمار فورا به یک مرکز پزشکی عظیم منتقل شد تا آماده پیوند کبد گردد. مادر و پدر بیمار داوطلب شدند که اهداء عضو نمایند اما شرایط دخترشان به سرعت وخیم شد و در عرض چند ساعت، کلیه و قلب وی از کار افتادند.

این زن که صاحب یک فرزند نیز بوده، ظرف 30 ساعت بعد از رسیدن به بیمارستان جان باخت. هرچند به درخواست خانواده اش کالبدشکافی روی جسد او انجام شد اما یک نهاد قانونی پزشکی خاطرنشان کرد که به دلیل مقررات محرمانه نمی تواند در این مورد نظری بدهد و هنوز جزئیات بیشتری از این حادثه منتشر نشده است.

در حالی که فراورینمایندگان و مقامات بهداشتی در آمریکا و اروپا همچنان اصرار به ایمن بودن واکسن های فراوریی خود علیه ویروس کرونا دارند اما بازهم مواردی از فوت و آلرژی های شدید پس از تزریق این واکسن ها در کشورهای مختلف گزارش می گردد در حالیکه مطالعات دقیقی روی آنها صورت نگرفته است.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 13 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 13 اردیبهشت 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1577

به "گزارش یک مرگ غیرمنتظره دیگر در آمریکا بعد از تزریق واکسن مدرنا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گزارش یک مرگ غیرمنتظره دیگر در آمریکا بعد از تزریق واکسن مدرنا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید