کاهش گرفتگی عضلات در طی عادت ماهیانه

به گزارش سفر به کیش، بیش از نیمی از زنان در طی دوره قاعدگی خود درد و ناراحتی را تجربه می نمایند. این دردها می توانند برای بعضی زنان شدید و آزاردهنده باشد. این نوع دردهای قاعدگی را دیسمنوره می نامند. شما می توانید با مصرف مواد

کاهش گرفتگی عضلات در طی عادت ماهیانه

مترجم: پریسا مرتضوی

منبع:راسخون

بیش از نیمی از زنان در طی دوره قاعدگی خود درد و ناراحتی را تجربه می نمایند. این دردها می توانند برای بعضی زنان شدید و آزاردهنده باشد. این نوع دردهای قاعدگی را دیسمنوره می نامند. شما می توانید با مصرف مواد معدنی مناسب، علائم قاعدگی را کاهش دهید. قبل از مصرف هر گونه مکمل های خوراکی با دکتر خود مشورت کنید.

علل گرفتگی عضلات

دو نوع دیسمنوره وجود دارد. در دیسمنوره اولیه، علت بروز علائم، ترشح پروستاگلاندین ها در طی عادت ماهیانه است. پروستاگلاندین ها موجب انقباضات رحم و احساس گرفتگی عضلات می شوند. این نوع دردها معمولاً در دوران نوجوانی شروع می شوند و ممکن است پس از زایمان کاهش یابند. دیسمنوره ثانویه می تواند قبل یا بعد و یا در طول دوره عادت ماهیانه رخ دهد و عواملی غیر از سطح پروستاگلاندین مانند وجود فیبروئید یا اندومتریوز در ایجاد آن مؤثر هستند.

مهمیم

مهمیم باعث شل شدن عضلات رحم می گردد و علائم دیسمنوره اولیه را تسکین می دهد. اگر علائم شما خیلی شدید است با پزشک خود در خصوص مصرف مکمل مهمیم مشورت کنید. مصرف بیش از حد مهمیم می تواند باعث ایجاد اسهال گردد. در صورت بروز اسهال اندازه مصرف خود را کاهش دهید. بعلاوه مهمیم می تواند باعث افت سریع فشارخون گردد. بنابراین در صورت داشتن هرگونه مشکل قلبی و عروقی با پزشک خود مشورت کنید. لوبیا، عدس، موز، برنج قهوه ای، گندم، برگ چغندر، اسفناج، بلغور جو دوسر و لوبیای سویای از منابع غذایی مهمیم هستند.

روی (Zn)

علت اینکه روی مانع ایجاد دیسمنوره اولیه می گردد، ناشناخته است. توصیه می گردد در دوره عادت ماهیانه خود روزانه 30 میلی گرم روی مصرف کنید تا از گرفتگی عضلات جلوگیری گردد. برای اینکه مصرف مکمل روی، باعث ناراحتی معده نگردد آن را بعد از وعده غذایی مصرف کنید. انواع گوشت، شیر، تخم مرغ، حبوبات مانند لوبیا و عدس، غلات سبوس دار، قارچ و اسفناج و انواع مغزها مانند کنجد، بادام زمینی، گردو، بادام و فندق از منابع خوب روی به حساب می آیند.

پتاسیم

سطح پایین پتاسیم می تواند باعث گرفتگی و اسپاسم عضلات گردد، بنابراین مصرف مکمل پتاسیم در طول دوره قاعدگی می تواند دیسمنوره اولیه را کاهش دهد. در طول دوره قاعدگی تا 500 میلی گرم در روز پتاسیم مصرف کنید. در خصوص مصرف مکمل ها جانب احتیاط را رعایت کنید. مصرف بیش از حد پتاسیم می تواند باعث عوارض جانبی جدی، مانند آریتمی قلبی گردد. مواد غذایی غنی از پتاسیم مانند کشمش، آلو، زردآلو، خرما، توت فرنگی، موز، هندوانه، گرمک، مرکبات، چغندر، سبزیجات برگ سبز، اسفناج، گوجه فرنگی، قارچ، فرآورده های تهیه شده از سویا، نخود فرنگی، لوبیاها، گوشت بوقلمون، ماهی، گوشت گاو، ماهی سالمون را در برنامه غذایی روزانه خود بگنجانید.

کلسیم

کلسیم می تواند علائم دیسمنوره اولیه و ثانویه را تسکین دهد اما علت این تاثیر تعیین نشده است. روزانه 500 تا 1000 میلی گرم کلسیم ترجیحاً به صورت سیترات کلسیم بهتر به وسیله بدن جذب می گردد- مصرف کنید. توصیه می گردد از غذاهای غنی از کلسیم مانند شیر، لبنیات، کنسرو ماهی آزاد و ساردین و سبزیجات برگ سبز تیره مانند اسفناج و کلم پیچ، لوبیا سفید، لوبیای چشم بلبلی، بادام، کنجد، شلغم، شیرسویا، پرتغال، انجیر خشک هم بهره ببرید.منبع: راسخون
انتشار: 3 آبان 1400 بروزرسانی: 3 آبان 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1828

به "کاهش گرفتگی عضلات در طی عادت ماهیانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش گرفتگی عضلات در طی عادت ماهیانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید