پست الکترونیک احراز هویت شده بومی رونمایی شد

به گزارش سفر به کیش، پست الکترونیک احراز هویت شده بومی به صورت رایگان و برای برقراری ارتباط بین شهروندان و دولت توسط سازمان فناوری اطلاعات رونمایی شد.

پست الکترونیک احراز هویت شده بومی رونمایی شد

پست الکترونیک (ایمیل) احراز هویت شده بومی در یک مراسم مجازی توسط معاون وزیر ارتباطات رونمایی شد.

معاون دولت الکترونیک درباره ضرورت ایجاد این ایمیل گفت: یکی از کانال هایی که باید برای ارتباط بین شهروندان و دولت ایجاد می شد، ایمیل بومی و تایید شده بود. برای این کار ایمیلی از قدیم در وزارت ارتباطات وجود داشت که افراد می توانستند روی آن برای خودشان یک ایمیل اختصاصی ایجاد نمایند.

بهنام ولی زاده اضافه نمود: اکنون در سازمان فناوری اطلاعات ایمیل IRAN.IR را به یک ایمیل احراز هویت شده تبدیل نموده ایم تا به شهروندان بتوانند به صورت رایگان به وسیله آن با دولت ارتباط برقرار نمایند.

ولی زاده تاکید نمود: فرآیند کار به این صورت است که پس از ثبت نام کاربران در سامانه ایمیل ایران، کدملی، تلفن همراه و اطلاعات ثبت احوال به صورت آنلاین چک و احراز هویت می شوند.

پس از گذر از این مراحل، ایمیلی ساخته گردد که صاحب آن معین است و اگر آن را به دستگاه دولتی ارائه دهند دستگاه او را به عنوان فرد احراز هویت شده قبول می نماید. پشت این ایمیل، سرویس کدملی و ثبت احوال واقع شده است و از این جهت حائز اهمیت است.

وی تاکید نمود: این ایمیل به سامانه پیغام ایران (کارپوشه ملی ایرانیان که در آن هر فرد ایرانی (اشخاص حقیقی ، حقوقی) پس از احراز هویت، کارپوشه ای اختصاصی، یکتا، ایمن و قابل استناد دریافت می نماید) نیز متصل است و می توان از آن طریق نیز یک ایمیل رسمی احراز هویت شده ساخت. این ایمیل علاوه بر افراد حقیقی برای اشخاص حقوقی هم قابل استفاده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1400 بروزرسانی: 18 خرداد 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1633

به "پست الکترونیک احراز هویت شده بومی رونمایی شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پست الکترونیک احراز هویت شده بومی رونمایی شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید