هنرمندان می توانند بار و تجمع سفر را از استان های پر مسافر بردارند

به گزارش سفر به کیش، ایسنا/ براساس سخنان معاون گردشگری کشور، هنرمندان می توانند بار و تجمع سفر را از استان های پر مسافر بردارند.

هنرمندان می توانند بار و تجمع سفر را از استان های پر مسافر بردارند

علی اصغر شالبافیان در دیدار با کیانوش گرامی، نایب رئیس انجمن بازیگران سینمای ایران و دیگر اعضای هیأت مدیره این تشکل، از اشتیاق و انگیزه پیشکسوتان این حوزه برای همکاری با گردشگری قدردانی کرد و افزود: پیوند تولیدات سینما و تلویزیون با صنعت گردشگری در قالب فیلم، سریال و مستند به منظور معرفی ظرفیت های گردشگری کشور زمینه ساز ورود به عرصه گردشگری فیلم است و بسیاری از کشورهای دنیا از این ابزار در راستای تبلیغات و اطلاع رسانی منتفع می شوند.

او با بیان اینکه انجمن بازیگران سینمای ایران ظرفیت قابل توجهی برای وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بشمار می آید، اظهار کرد: اینکه معرفی مکان های شناخته شده یا ناشناخته از طریق هنرمندان این عرصه انجام گیرد، در جذب مخاطبان تاثیرگذاری بیشتری نسبت به سایر روشهای اطلاع رسانی و تبلیغات دارد.

شالبافیان با اشاره به اینکه توزیع سفر همواره یکی از دغدغه های حوزه گردشگری بشمار می آید، یادآور شد: هنرمندان عرصه سینما و تلویزیون با معرفی مقاصد نو نقش مؤثری در هدایت مردم در قالب گردشگران به سوی مقاصد کمتر شناخته شده دارند و سبب می شوند تا بار و تجمع سفرها از سوی استان های پرمسافر برداشته شود.

معاون گردشگری با بیان اینکه گردشگری می تواند در شهرها و روستاهای مختلف کشور نشاط و رونق اقتصادی ایجاد کند، اظهار کرد: وقتی معرفی جاذبه های گردشگری روستاها و شهرهای کشور به همراه انعکاس آیین، رسوم، سنت و فرهنگ بومی آن منطقه از زبان هنرمندان و بازیگران مطرح انجام می شود، تاثیرات گسترده ای در اذهان مخاطبان و در ابعاد مختلف ایجاد می شود که حرکت چرخ اقتصادی و نیز تحقق مهاجرت معکوس در برخی روستاها نمونه ای از آن است.

شالبافیان تأمین محتوای گردشگری را یکی دیگر از زمینه های همکاری با عرصه هنر دانست و تاکید کرد: معرفی لوکیشن فیلم ها به عنوان جاذبه گردشگری، انعکاس سکانس فیلم ها در اقلام تبلیغاتی با هدف معرفی جاذبه ها و همچنین بهره بردن از ظرفیت تصویربرداری تولیدات فرهنگی به منظور محتواسازی بخش تبلیغات و بازاریابی گردشگری بخش دیگری از ابعاد همکاری در این زمینه بشمار می آید.

منبع: همگردی
انتشار: 29 آذر 1400 بروزرسانی: 29 آذر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1889

به "هنرمندان می توانند بار و تجمع سفر را از استان های پر مسافر بردارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هنرمندان می توانند بار و تجمع سفر را از استان های پر مسافر بردارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید