نظارت بر عملکرد معلمان از صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس است

به گزارش خبرنگاران، نشست علمی- تخصصی صلاحیت مدیران مدارس گرگان طی یک کارگاه دو روزه در 17 و 18 شهریور در کانون فرهنگی آموزشی طه گرگان برگزار گردید.

نظارت بر عملکرد معلمان از صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس است

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان، در حاشیه این نشست در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: این نشست در آستانه سال تحصیلی به مدت دو روز برگزار گردید.

بهجت تربتی نژاد اضافه نمود: در این کارگاه علمی تخصصی دو تن از مدرسان کشوری دکتر عظیم محبی از سازمان برنامه ریزی و دکتر حسین صادقی از وزارت آموزش و پرورش تدریس کردند.

وی توضیح داد: آنالیز و ارتقاء صلاحیت و شایستگی حرفه ای مدیران و ارتقاء کیفی آموزشی فعالیت های مدیران در مدارس با توجه به سیاست وزارت آموزش و پرورش از اهداف این نشست است.

500 مدیر مدرسه آموزش دیدند

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گرگان بیان نمود: همه مدیران مدارس گرگان که شامل 500 نفر هستند به فراگیری مهارت پرداختند تا دانش آموزان سال تحصیلی موفقی را در مدارس پیش رو داشته باشند.

تربتی نژاد بیان نمود: مدیران مدارس در این نشست با بسته های فرهنگی و کتاب مدیریت فرآیند مدار در مدرسه آشنا شدند و در طول سال تحصیلی هم آزمونی از کتاب گرفته می گردد.

در ادامه عظیم محبی، مشاور و دبیر شورای هماهنگی علمی سازمان برنامه ریزی آموزش و پرورش به خبرنگاران گفت: دو محور شاخص های صلاحیت های حرفه ای و کیفیت آموزش در این جلسه مطرح شد و یکی از صلاحیت های حرفه ای مدیران نظارت بر عملکرد معلمان است.

مدیر توانایی وسیع در زمینه آموزش داشته باشد

وی اضافه نمود: برای این که نظارت دقیق توسط مدیر مدرسه اتفاق بیفتد باید بدانند که ویژگی های یک تدریس فعال و ویژگی های یک ارزشیابی خوب چیست و نسبت به تدریس شناخت داشته باشند.

محبی اضافه نمود: مدیر باید توانایی وسیعی در زمینه آموزش داشته باشد تا بتواند معلمان را هدایت کند.

وی با بیان این که این فعالیت در ادبیات امروز تحت عنوان نظارت بر مبانی بالینی ارزشیابی می گردد، توضیح داد: این امر در محور هفتم از برنامه تعالی مدرسه وجود دارد و چهار سال است این پروژه آغاز گردیده و توانستیم همه مدیران مدارس کشور را نسبت به برنامه تعالی آموزش دهیم.

محبی گفت: سال جاری همه مدارس متوسطه طبق این چارچوب که اعلام گردیده در جهت تقویت این برنامه کلان که یکی از محورهایی مهم آن محور یاددهی-یادگیری برنامه ریزی می نمایند.

وی گفت: غنی سازی دانش مدیران و معلمان نسبت به فرآیند تدریس و ارزشیابی جزو سیاست های وزارت خانه است.

بهسازی منابع انسانی هدف آموزش و پرورش است

همچنین معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش در مصاحبه با خبرنگاران اظهار کرد: ارتقاء مهارت ها و صلاحیت های حرفه ای مدیران از دغدغه های مدیران مدارس است.

حسین صادقی اضافه نمود: صاحبنظرانی که در این زمینه برنامه هایی داشتند در نشست برنامه های خود را ارائه دادند، امیدواریم به واسطه این مقدمات، ارتقاء حرفه ای منابع انسانی خود را فراهم نمایند.

وی ادامه داد: مباحث آموزشی برای دبیران دوره های مختلف تحصیلی، ابتدایی، متوسطه اول و دوم برگزار گردید و با بازخوردهایی که از مدیران گرفتیم دریافتیم که به اهداف مد نظر، نزدیک گردیده ایم.

صادقی بیان نمود: صلاحیت های حرفه ای و مسیر ارتقاء شغلی و اهداف کلی و جزئی برای مدیران ترسیم شد.

معاون دفتر آموزش متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش گفت: بهسازی منابع انسانی سیاستی است که همه دستگاه ها آن را دنبال می نمایند و همه این نشست ها و برنامه ها از گام های تحولی در آموزش و پرورش است که می تواند به بهسازی منابع انسانی یاری کند. قطعاً با یک جلسه این امر اتفاق نخواهد افتاد ولی گام مؤثری برای بهبود وضعیت موجود منابع انسانی است.

لازم به ذکر است در انتها مراسم از مدیران بازنشسته تجلیل شد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "نظارت بر عملکرد معلمان از صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نظارت بر عملکرد معلمان از صلاحیت های حرفه ای مدیران مدارس است"

نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید