مبارزه مامبا های سیاه وسط جاده!

به گزارش سفر به کیش، مشاهده نبرد مامبا های سیاه در حیات وحش و جاده ای که محل عبور خودرو های سافاری است امری نادر است، آیا تا به حال اینقدر خوش شانس بوده اید؟ این نر های درهم تنیده به وسیله یان شورینگ در نزدیکی پارک ملی کروگر دیده شدند.

مبارزه مامبا های سیاه وسط جاده!

به گزارش خبرنگاران، مامبا های سیاه یکی از خطرناک ترین مار های آفریقای جنوبی هستند، زیرا می توانند با سم قوی خود برای انسان کشنده باشند. سم نوروتوکسیک به سرعت عمل می نماید و به سیستم عصبی طعمه حمله می نماید و منجر به فلج شدن فرد شوند.

وقتی نر های مامبای سیاه پوست در نبرد برای با یکدیگر هستند، سر و تا یک سوم بدن خود را بالا می برند تا رقیب خود را پایین بیاورند و به این نبرد فیزیکی ادامه می دهند تا زمانی که رقیب تسلیم گردد.

یان شورینگ در خصوص این لحظه باورنکردنی می گوید: ما در S131 به سمت چاله آبی Ngwenyeni رفتیم و انتظار نداشتیم چیز زیادی ببینیم. یکدفعه در فاصله 50 متری وسط راه چیزی دیدیم. بلافاصله متوجه شدیم که یک مامبای سیاه است. با این حال، با آنالیز دقیق تر، متوجه شدیم که در واقع 2 مامبای سیاه در هم پیچیده است.

به طور کلی، مار ها به محض اینکه افراد یا فعالیت های دیگر را احساس نمایند ناپدید می شوند، با این حال، آن ها بیش از حد مشغول بودند که به نظر می رسید متوجه حضور ما نشدند. ما این رفتار جالب را حداقل برای 2 دقیقه کاملاً بدون مزاحمت مشاهده کردیم. همانطور که مار ها در هم پیچیده بودند، به آرامی به سمت کنار جاده حرکت کردند.

زمانی که آن ها به سمت کنار جاده حرکت کردند، این فرصت را به ما داد که کمی نزدیک تر شویم، همچنان که فاصله ایمن را حفظ کردیم و با دانستن خلق و خوی مامبای سیاه که احساس خطر می نماید. مار ها در نهایت به داخل بوته ها حرکت کردند. این برای نخستین بار بود که چنین چیزی را مشاهده کردم. من مامبا ها را به طور منظم در بوته زار ها می بینم، اما همواره در یک چشم به هم زدن ناپدید می شوند.

منبع: فرارو
انتشار: 26 تیر 1401 بروزرسانی: 26 تیر 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2087

به "مبارزه مامبا های سیاه وسط جاده!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مبارزه مامبا های سیاه وسط جاده!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید