از پاریس تا سئول: 9 شهر برای عاشقان کتاب

به گزارش سفر به کیش، سفر کردن به زادگاه بزرگ ترین نویسندگان و مشهورترین کتاب های جهان برای هر خوره کتابی آرزو است. اگر شیفته کتاب هستید، این 9 شهر جهان را از دست ندهید.

از پاریس تا سئول: 9 شهر برای عاشقان کتاب

شهرهای جهان جاذبه های گردشگری متفاوتی را نسبت به سلایق مسافران ارائه می دهند. گروهی از گردشگران مخاطبان و طرفداران خاص ادبیات هستند که ممکن است در پی مکان هایی ویژه برای لمس جهانی ادبیات باشند. اگر شما عاشق خواندن کتاب های مختلف هستید و با غرق شدن در کتاب های خود ماجراجویی های بسیاری را زندگی کرده اید و کتاب خواندن بخشی از عادت روزانه شما است و در هر مکان و زمانی کتابی به دست دارید، احتمالا باید به این نه شهر جهان سفر کنید.

1. پاریس

نام نویسندگان داستان های عاشقانه بسیاری در تاریخ با پاریس گره خورده و تا امروز معروفیت بسیاری برای این شهر به ارمغان آورده است. آلبرکامو، ویکتور هوگو و سیمون دوبووار از نویسندگان پر آوازه فرانسوی هستند که خواندن کتاب های آن ها در کافه ها یا پارک های شهر پاریس خالی از لطف نخواهد بود. در این شهر می توانید به بازدید از موزه مونتمارت که سابقا منزل نویسنده بزرگ فرانسوی جورج سند بوده است، بروید یا از آرامگاه اسکار وایلد و گرترود استاین دیدن کنید و در کافه های دفلور و لس دوکس ماگوت که از سال 1299 هجری شمسی (1920 میلادی) میزبان هنرمندان برجسته ای بوده اند، قهوه بنوشید.

2. مکزیک

در گذشته مکزیک مرکز ادبیات آمریکای لاتین بوده است. روبرتو بولانو و گابریل گارسیا مارکز هر دو در این شهر ساکن بودند و لئون تروسکی نیز هنگامی که از روسیه تبعید شد، به این شهر نقل مکان کرد. کافه دل کازادور در گذشته محل تجمع هنرمندان در این شهر بوده است. در این شهر می توانید در کافه های محلی به گردش بپردازید تا با فرهنگ و ادبیات کهن این منطقه آشنا شوید. کتابفروشی ال پندولو در این شهر از جاذبه های مجذوب کننده برای عاشقان کتاب است که می توانید در آن با خواندن اشعار اکتاویو پاز به تقویت زبان اسپانیایی خود مشغول شوید.

3. لس آنجلس

شاید خیلی ها نیویورک را مرکز فرهنگ آمریکا معرفی کنند، اما لس آنجلس شهری ملموس تر برای معرفی فرهنگ و ادبیات این کشور است. نویسندگان معاصر بزرگی چون ایمی بندر، میراندا ژوئیه و فرانچسکا لیابلاک نمایی شگفت انگیز برای لس آنجلس پدید آوردند. در سالن پولو در هتل بورلی هیلز می توانید آثاری از برت ایستون الیس نویسنده آمریکایی روبرو شوید. همچنین این شهر زادگاه برخی از مهم ترین کتابفروشی ها است. کتابفروشی بوک سوپ در غرب هالیوود، کتابفروشی ایلیاد در شمال هالیوود و کتابفروشی لست بوک استور در مرکز شهر واقع شده اند. بهترین روش برای بازدید و گردش در شهر، رانندگی است؛ پس بهترین زمان است که در لس آنجلس در ماشین به کتاب های صوتی ژوان دیدون و جیمز الوری گوش فرا دهید.

4. سئول

موج کره ای یا کی پاپ منجر شده است تا مردم جهان از این کشور تنها با سرگرمی های شاد و مفرح یاد کنند؛ اما این کشور برای ادبیات نیز ارزش ویژه ای قائل است. کیوبو از کتابفروشی های برجسته سئول است که در آن هرچیزی که مرتبط با کتاب ها باشد، یافت می شود. در سئول می توانید دانش آموزانی را ببینید که در پایان ترم های درسی خود هم زمان با خوردن یک کاسه سوپ جینسینگ و مرغ به خواندن کتاب نیز مشغول هستند و معتقدند این کار آن ها را باهوش تر می کند. عاشقان کتاب در این شهر نباید بازدید از موزه و خانه ادبی یون دونگ جو و کتابخانه سئول را فراموش کنند.

5. دوبلین

تاریخ ایرلند با نام نویسندگان مشهوری گره خورده است. موزه نویسندگان در شهر دوبلین واقع شده است. هرساله در تاریخ 16 ژوئن عاشقان کتاب از سراسر جهان در دوبلین گردهم می آیند تا بزرگ ترین رمان انگلیسی قرن بیستم، اولیس نوشته جیمز جویس را بخوانند. شما می توانید در شهر از زادگاه و آرامگاه های نویسندگان بزرگ ایرلندی چون اسکار وایلد و جاناتان سوییفت دیدن کنید و به بازدید از اولین کتاب چاپ شده جهان، کتاب کیلز در دانشگاه ترینیتی بروید.

6. لاگوس

لاگوس یکی از مهم ترین مرکزهای ادبی در آفریقا است که انجمن نویسندگان نیجریه در این شهر گاهی در کنار هم جمع می شوند و محفل های ادبی را برپا می کنند. مرکز کریمد (CRIMMD)، کتابخانه و کتابفروشی معتبر این شهر است که آثار ادبی آفریقا در آن یافت می شود. چیماماندا نگوزی آدیچی نویسنده نیجیریه ای که جایزه ادبیات داستانی زنان را برنده شده است، درباره این شهر می گوید:

لاگوس شهر رویاها و بی اعتمادی ها است. این بی اعتمادی به افراد انگیزه می دهد. مردم این شهر رویاهای بزرگ و جاه طلبانه ای دارند. لاگوس شهر مهربانی ها است.

7. سائوپائولو

برزیل با فرهنگ ورزش خود شناخته شده و اخیرا نیز میزبان المپیک 2016 و جام جهانی فیفا 2014 بوده است. سائوپائولو زادگاه داستان مشهور کیمیاگر نوشته پائولو کوئلیو است. آثار کلاریس لیسپکتور نیز در بین مردم محلی این شهر محبوبیت بسیاری دارد. موزه زبان پرتغالی محل مناسبی برای بازدید عاشقان کتاب بود؛ هرچند از سال 1394 هجری شمسی (2015 میلادی) به دلیل وقوع یک آتش سوزی بسته شد و فعلا در حال بازسازی است. کتابفروشی لیوراریا نیز در این شهر در اینستاگرام معروفیت بسیاری دارد.

8. کاستریس

کاستریس مرکز سنت لویسا کشوری در دریای کارائیب است که به خاطر زیبایی اش به هلن منطقه هند غربی معروفیت دارد. درک والکات برنده جایزه نوبل که سال گذشته فوت شد، از اهالی این شهر است. او در خیابان های این شهر بزرگ شد و الهام گرفت. در حقیقت اطراف جزیره بهترین محل برای یادگیری و تخیل است.

9. ژوهانسبورگ

آفریقای جنوبی و ژوهانسبورگ مکانی بود که نویسندگان مبارز و بزرگ قرن بیستم آلن پیتون، نادین گوردیمر و جان ماکسول کوتسی را به جهان معرفی کرد. همراه با آثار این نویسندگان، موزه ملی آفریقای جنوبی و مرکز نلسون ماندلا مبارزات مردم این منطقه علیه تبعیض ها را نشان می دهد. کتابفروشی های بریج و سیرکل کپیتال این شهر روی آثار نویسندگان آفریقایی متمرکز هستند.

منبع: کجارو / independent.co.uk
انتشار: 1 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 1 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2013

به "از پاریس تا سئول: 9 شهر برای عاشقان کتاب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از پاریس تا سئول: 9 شهر برای عاشقان کتاب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید