طراحی محوطه ویلا: لاله باغی؛ پایلوت ایجاد پارک های کشاورزی در تبریز

به گزارش سفر به کیش، خبرگزاری خبرنگاران-شهردار تبریز از تبدیل پارک لاله باغی به عنوان پایلوت و نمونه ای برای ایجاد آگری کالچر پارک یا پارک های کشاورزی درون شهری اطلاع داد.

طراحی محوطه ویلا: لاله باغی؛ پایلوت ایجاد پارک های کشاورزی در تبریز

جهت دریافت خدمات طراحی محوطه ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های ساختمانی ویلا و باغ کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

به گزارش خبرنگار ما در تبریز؛ عباس رنجبر در آیین بهره برداری از پارک لاله باغی با اعلام این خبر اظهار کرد: این منطقه به سبب دارا بودن خاک حاصلخیز و مناسب و اتصال به باغات لاله، از برترین نقاط تبریز برای کشاورزی محسوب می گردد که در راستای فرهنگ سازی و تبیین برنامه های ارائه شده در مورد ایجاد پارک های کشاورزی پایلوت راه اندازی این ایده معین شده است.

رنجبر این اقدام را رویکردی تازه در تبریز عنوان نمود و اضافه کرد: پارک های کشاورزی پیش از این در کشورهای مختلف ایجاد شده و این نخستین تجربه تبریز در این زمینه است و امیدوارم روزی فرا رسد که در پارک بزرگ تبریز باغ های کشاوزی 400 هکتاری ایجاد گردد.

او با بیان اینکه امیدوارم این نمونه به ما اجازه دهد باغات لاله را به طور شایسته ای حفظ کنیم، گفت: شهرداری تبریز در اینجا 65 هزار متر مربع زمین دارد که به علت منفک بودن و پراکندگی به این پارک الحاق نشد. امیدوارم در آینده شاهد تبدیل آن 65 هزار متر مربع نیز به باغات کشاورزی درون شهری باشیم.

شهردار تبریز ادامه داد: در کوشش هستیم یک نمونه خاص در اینجا ایجاد گردد به صورتی که دو دیدگاه مد نظر قرار گرفته تا هم درختان میوه باشد و هم کشت سبزی و گیاهانی که وقتی پیش از این نام باغات لاله شنیده می شد، تداعی گر آن محصولات بود. به طوری که درختان میوه کاشته شده و زمین های بین آن برای کاشت سبزیجات مورد استفاده قرار گیرد.

رنجبر با دعوت از شهروندان برای اجاره این زمین های کشاورزی گفت: از مردم عزیز منطقه دعوت می کنم کسانی که علاقمند این موضوع هستند به شهرداری منطقه 7 مراجعه نموده و مساحتی از این باغ را اجاره نموده و محصولات مورد نظر خود را کاشت نمایند.

او با اشاره به تامین آب برای کشاورزی در این پارک به وسیله شهرداری، اظهار داشت: بدین صورت هم برای شهروندان علاقمند کار مالی ایجاد می گردد و هم فضای سبز این نقطه را تقدیم اهالی منطقه و شهروندانی ساکن در منطقه 7 می کنیم.

شهردار تبریز با قدردانی از شهردار منطقه 7 و کسانی که در این پروژه مشارکت داشته اند، گفت: این پارک می تواند در کنار کارکرد تامین اکسیژن و نقطه ای تفریحی برای اهالی منطقه، نقش مالی نیز داشته باشد.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 24 اسفند 1400 بروزرسانی: 24 اسفند 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1983

به "طراحی محوطه ویلا: لاله باغی؛ پایلوت ایجاد پارک های کشاورزی در تبریز" امتیاز دهید

23 کاربر به "طراحی محوطه ویلا: لاله باغی؛ پایلوت ایجاد پارک های کشاورزی در تبریز" امتیاز داده اند | 1 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی محوطه ویلا: لاله باغی؛ پایلوت ایجاد پارک های کشاورزی در تبریز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید