فواید روغن زیتون برای مو

به گزارش سفر به کیش، هر چه از فواید بی شمار روغن زیتون برای مو بگوییم، کم گفته ایم. این روغن بی نظیر به طرز عجیبی می تواند برای موهای شما معجزه کند. البته به شرطی که از روغن خالص و باکیفیت بهره ببرید و نحوه استفاده درست از آن را هم بدانید.

فواید روغن زیتون برای مو

کافیست یک جستجوی کوچک در اینترنت داشته باشید تا با انبوهی از دستورالعمل های مختلف تقویت مو با روغن زیتون روبرو شوید. اما همین حالا دست نگه دارید، زیرا تمام چیزی که در پی آن هستید در همین مطلب وجود دارد. کافیست نیم نگاهی به نتایج تحقیقات تخصصی ما در ادامه داشته باشید، تا دفعه بعد با خیال راحت از این روغن فوق العاده بهره ببرید.

فواید روغن زیتون برای مو

روغن زیتون، یکی از برترین درمان های طبیعی طیف گسترده ای از بیماری های مربوط به پوست و موی سر است. برای داشتن موهایی سالم، براق، نرم و بدون آسیب دیدگی، لازم نیست پول زیادی خرج کنید و در پی مارک های معتبر لوازم آرایشی، بهداشتی بازار باشید. کافیست تا همواره یک شیشه روغن زیتون ناب در خانه داشته باشید و به طور مرتب طبق دستورالعمل ها از آن بهره ببرید تا به نتیجه خارق العاده ای دست پیدا کنید. این ماده در برطرف اکثریت مسائل مو که در ادامه بیان می کنیم، بسیار مؤثر عمل می نماید.

روغن زیتون و درمان شوره سر

یکی از برترین خواص روغن زیتون برای مو، درمان شوره سر است. در بسیاری از موارد، خشکی کف سر و بروز مشکل در پوست سر مثل وجود قارچ ها می تواند منجر به بروز عارضۀ شوره سر گردد. شوره سر می تواند کاهش اعتماد بنفس افراد را در پی داشته باشد که حتی در بعضی از موارد هم به درمان های شیمیایی مقاوم است.

اما یک راه چاره طبیعی وجود دارد و آن هم تقویت فولیکول مو با ماساژ روغن زیتون کف سر است. در بعضی از مواقع هم روغن زیتون گرم شده می تواند در برطرف این مشکل پیروز عمل کند. برای این کار کافیست زمانی که موهای شما مرطوب است، از روغن زیتون بهره ببرید.

برطرف موخوره با روغن زیتون

از دیگر عارضه های شایع مو، موخوره است. موخوره در اغلب موهای بلند، خشک و آسیب دیده خصوصاً به علت استفاده از رنگ به شکل مداوم ایجاد می گردد. موخوره در موارد شدید به قدری ظاهر زیبای مو را تحت تاثیر قرار می دهد که افراد چاره ای جز کوتاه کردن موها ندارند. استفاده از روغن زیتون برای مو، در برطرف موخوره هم موثر است. این ماده با حفظ رطوبت موها، باعث کاهش آسیب دیدگی و دو شاخه شدن مو می گردد. از طرفی این ماده به علت خاصیت ضدالتهابی خود می تواند در مواردی مانع ریزش مو گردد.

نرمی مو با روغن زیتون

یکی از مسائل عمده در رابطه با سلامت مو، خشکی مداوم آن ها است. این مشکل برای بانوان، افراد با پوست خشک، افرادی که به شکل مداوم حمام می نمایند، کسانی که موهای بلندی دارند و خصوصاً در فصل زمستان بیشتر شایع است.

خشکی مو می تواند عامل بسیاری از مسائل ثانویه مو باشد. اما عناصر شیمیایی اولیۀ روغن زیتون که شامل اسید اولئیک، اسید پالمیتیک و اسکوالن هستند، همگی خاصیت نرم نمایندگی دارند. در واقع بسیاری از شامپوها، نرم نماینده ها و پمادها حاوی نسخه های آزمایشگاهی نرم نماینده از ترکیبات این ماده تشکیل شده اند. بنابراین با استفاده از این ماده در یک دوره زمانی معین، به راحتی می توانید باعث نرمی موهای خود شوید. کافیست هفته ای دوبار کمی از این روغن را کف دست مالیده و به موهای خود آغشته کنید. یا اینکه از روغن زیتون در ترکیب ماسک های خانگی تقویت نماینده مو بهره ببرید.

برطرف شپش سر با روغن زیتون برای مو

شاید تعجب کنید اما روغن زیتون حتی برای از بین بردن شپش های سر هم موثر است. این شیوه می تواند بهتر از هر راهکار دیگری باشد، به شرطی که دقیقاً مثل دستورالعمل گفته شده پیش بروید. این نکته را در نظر داشته باشید که شپش ها می توانند تا حدود 2 ساعت در هرگونه روغن یا مایعاتی زنده بمانند.

پس برای موثر بودن حتما بین 3 تا 8 ساعت از ترکیب غلیظ روغن زیتون در سر بهره ببرید و آن را با حوله حمام بپوشانید. هرچه زمان استفاده بیشتر باشد، نتیجه گیری هم بهتر خواهد بود. از آنجایی که طول زندگی هر شپش 12 روز است، این کار را هر دو سه روز یکبار و به مدت چند هفته تکرار کنید. برای پاکسازی سر از روغن زیتون و شپش های مرده، آن را در آب داغ و صابون قرار دهید.

افزایش ضخامت مو و رشد آن با روغن زیتون

اگرچه تحقیقات در این زمینه خیلی گسترده نیست، اما شاید از اطرافیان شنیده باشید که روغن زیتون باعث رشد سریع تر موها می گردد. بعضی از مطالعات نشان می دهند که یک مادۀ خاص در روغن زیتون وجود دارد که اولئوروپین نام دارد. این ماده در روغن زیتون برای مو و رشد آن خیلی مفید است.

اگرچه مطالعات صورت گرفته بر روی موش ها بوده است، اما از این ماده به عنوان ترکیب رشد یاد می گردد. بنابراین شاید بتوان از آن برای رشد مو هم استفاده کرد. اما جدا از رشد مو، این ماده به علت وجود آنتی اکسیدان های موجود در خود می تواند باعث تقویت موها و افزایش ضخامت آن ها گردد. مسئله ای که در بسیاری از افراد وجود دارد، نازک بودن بیش از حد مو است که ریزش مو، وزی و بسیاری دیگر از مسائل را در پی دارد. با یاری به ضخامت مو با مصرف روغن زیتون، به تدریج این مسائل هم از بین می رود.

لینک های مرتبط؛ خرید زیتون

براق کردن و حالت دهی به مو

روغن زیتون می تواند با نفوذ به ساقه مو و حفظ رطوبت، نرمی و لطافت مو را تقویت کند. درخششی که گفته می گردد از روغن زیتون به دست می آید ممکن است به علت روغن صاف نماینده کوتیکول خارجی مو باشد. بنابراین به جای استفاده از مواد شیمایی می توانید از ترکیب روغن زیتون برای مو به خصوص حالت دهی و براق کردن آن بهره ببرید.

روغن زیتون برای موهای آسیب دیده

موهایی که به طور مداوم سشوار می شوند و یا از ترکیبات اکسیدان و رنگ بر روی آن ها استفاده می شوند، به طور مداوم در معرض آسیب دیدگی قرار دارند. موهای آسیب دیده اغلب خشک، وز وزی و شنماینده هستند که در موهای بلند حتی با مشکل شانه کردن و گره خوردن مو در شانه روبرو هستیم. خوشبختانه خواص روغن زیتون برای مو در این زمینه هم کارساز است.

این ماده با دارا بودن انواع ویتامین ها، اسیدهای چرب ضروری و آنتی اکسیدان ها در بازگرداندن سلامت مو و ایجاد رطوبت در آن یاری زیادی می نماید. اگر از روغن زیتون برای برطرف مسائل موهای آسیب دیده استفاده می کنید، باید کمی شکیبا باشید و در بکارگیری این ماده مداومت به خرج دهید تا به نتایج دلخواه دست پیدا کنید.

ماسک روغن زیتون برای مو

مردم هزاران سال است که از روغن زیتون برای مراقبت از مو استفاده می نمایند و ادعا می نمایند که این روغن به درخشندگی مو، نرمی و انعطاف پذیری آن یاری می نماید. اما مهم تر از فایدۀ این ماده، طرز استفاده از آن است.

در گذشته شاید تنها راه چاره استفاده از این ماده، استفاده آن به صورت مستقیم بود. اما در حال حاضر می توان از ترکیب این روغن با انواع مواد، ماسک های متنوعی را برای حفظ سلامت، زیبایی و درخشندگی موها تهیه کرد. از جمله این ماسک ها و مواد تشکیل دهنده آن ها می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

  • ماسک برای تقویت مو: 3 قاشق روغن زیتون، نصف قاشق روغن ویتامین ای، 2 قاشق عسل
  • ماسک روغن زیتون برای مو و جلوگیری از ریزش آن: 2 قاشق روغن زیتون، 2 قاشق آبلیمو، دو قاشق آب
  • ماسک مو برای ایجاد لطافت و نرمی: 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 3 قاشق غذاخوری روغن نارگیل، 1 قاشق عسل
  • ماسک برای موهای آسیب دیده: 3 قاشق غذاخوری روغن زیتون، 1 قاشق عسل، 1 عدد تخم مرغ، 1 عدد موز رسیده
  • ماسک مو برای درمان خشکی: 2 قاشق روغن زیتون، 1 عدد موز رسیده، 1 قاشق غذاخوری آبلیموی تازه

نکات مهم در استفاده از روغن زیتون برای مو

  • مصرف روغن زیتون در بعضی از افراد ممکن است با حساسیت پوستی و آلرژی همراه باشد. به همین علت قبل از استفاده آن را تست کنید.
  • از روغن زیتون های حاوی افزودنی و نمونه های صنعتی استفاده نکنید.
  • کسانی که موهای چرب دارند، بهتر است از این روغن استفاده ننمایند، زیرا ممکن است با عوارضی مثل راش پوستی روبرو شوند.
  • اینکه چه میزان روغن زیتون باید بهره ببرید، به این بستگی دارد که می خواهید از آن در چه ناحیه ای بهره ببرید. برای مثال انتهای موها بیش از یک قاشق غذاخوری احتیاج ندارد. این در حالی است که درمان کل سر برای موهای پرپشت و ضخیم به حدود 4/1 فنجان روغن زیتون لازم دارد.
  • اگر موهای نازکی دارید، توصیه می گردد از روغن زیتون زیاد استفاده نکنید.
  • روغن را به مدت چند دقیقه عمیقاً روی موهای خود ماساژ دهید. در صورتی که پوست سرتان خشک است، می توانید آن را روی پوست سر خود ماساژ دهید. برای حالت دهی مؤثر هنگام استفاده از روغن زیتون برای مو، از کلاه حمام بهره ببرید و اجازه دهید روغن به مدت 15 دقیقه یا بیشتر خیس بخورد.
  • قبل از اینکه روغن را با شامپو بشویید، موهای خود را با یک شانه دندانه پهن شانه کنید. این کار باعث می گردد بعد از آن شانه زدن و حالت دادن به مو راحت تر گردد.
  • به جز در مواردی که قرار است بلافاصله پس از استعمال روغن زیتون دوش بگیرید، بیش از یک بار در هفته از این ماده استفاده نکنید. یک روز یا شبی که احتیاجی به رفتن به جایی ندارید را برای این کار در نظر بگیرید. باید اجازه دهید روغن زیتون روی موهایتان بماند تا اثر کامل را داشته باشد و حتی بعد از اینکه روغن را آبکشی کردید موهایتان تا حدودی چرب بماند.
  • از روغن زیتون می توانید برای تقویت مژه و ابرو هم یاری بگیرید.

سخن پایانی

فواید روغن زیتون برای مو آنقدر زیاد و گسترده است که هر کسی مجاب می گردد حتی برای یکبار هم که شده از این معجزه طبیعت استفاده کند. البته در بعضی از موارد هم ممکن است با مصرف زیاد این ماده و یا به علت حساسیت به ترکیبات آن دچار آلرژی شوید، پس حتماً در استفاده از آن دقت لازم را داشته باشید.

منبع: اسنپ مارکت
انتشار: 24 خرداد 1401 بروزرسانی: 24 خرداد 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2058

به "فواید روغن زیتون برای مو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید روغن زیتون برای مو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید