ساخت بیمارستان سلول درمانی متوقف شد

به گزارش سفر به کیش، رئیس جهاددانشگاهی گفت: ساخت بیمارستان سلول درمانی در حال حاضر متوقف شده است. ساخت این بیمارستان زمان بر است و نیاز به سرمایه زیاد دارد.

ساخت بیمارستان سلول درمانی متوقف شد

حمیدرضا طیبی روز سه شنبه در حاشیه نشست خبری انعقاد تفاهم نامه بهزیستی با جهاد دانشگاهی در جمع خبرنگاران اضافه کرد: شهردار وقت هنگام کلنگ زنی این بیمارستان قول داده بودند هزینه ها را تامین کند اما با توجه به مسائل مالی کار ساخت آن متوقف شد (و در حد کلنگ زنی باقی ماند).

وی در زمینه فعالیت های پزشکی جهاددانشگاهی در زمینه اضافه کرد: فعالیت های خوبی در این زمینه در دست اجرا است اما باید مراحل آزمایشگاهی را بگذرانند. به طورمثال در حوزه های آلزایمر و پارکینسون کارهای خوبی در دست انجام است اما در فاز حیوانی است و اگر این فعالیت ها اعلان شود از فردای آن روز بیماران مراجعه می کنند درحالیکه اینها فقط آزمایشهایی در مراحل حیوانی است.

  • طرح سلول درمانی معلولیت ها در مرحله کارآزمایی بالینی است

غلامرضا جاوید اسماعیلی مدیرکل تخصصی پزشکی جهاددانشگاهی نیز در این نشست گفت: طرح سلول درمانی در حوزه معلولیت ها در حوزه کارآزمایی بالینی است و در آینده می توانیم در حوزه معلول درمانی کار کنیم البته نمی توانیم در این زمینه قول بدهیم.

وی با اشاره به فعالیت های جهاددانشگاهی در زمینه های ناباروری و سرطان پستان، اضافه کرد: در حوزه معلولیت های مادرزادی و اختلالات ژنتیکی، توانمندی خوبی در مراکز تخصصی جهاددانشگاهی وجود دارد و می توانیم در حوزه تشکیل شبکه برای تشخیص زودرس بیماری ها اقدام کنیم.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 7 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 403

به "ساخت بیمارستان سلول درمانی متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت بیمارستان سلول درمانی متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید