مضرات مصرف روزانه قهوه

به گزارش سفر به کیش، تحقیقات نشان می دهد که نوشیدن بیش از یک فنجان قهوه در روز مضراتی را برای بدن ایجاد می کند.

مضرات مصرف روزانه قهوه

به گزارش خبرنگاران به نقل از عاجل، مطالعه تازهی که از طریق دانشمندان دانشکده بهداشت عمومی جانز هاپکینز بلومبرگ انجام شد، نشان داد که نوشیدن دو فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به بیماری مزمن کلیوی را افزایش دهد.

در این مطالعه 372 متابولیت در خون 3811 فرد مختلف مورد بررسی قرار گرفت. متابولیت ها مولکول های کوچکی هستند که زمانی که بدن غذا، دارو یا مواد شیمیایی را تجزیه می کند تولید می شوند. نتایج نشان داد که 56 درصد از افراد مورد بررسی روزانه قهوه می نوشند و 32 درصد بیش از دو فنجان در روز می نوشند.

در طی آزمایش های خود، محققان یک متابولیت مرتبط با قهوه را کشف کردند که می تواند به سالم تر شدن کلیه ها کمک کند، با این حال، نگران کننده است که آن ها دو متابولیت دیگر را نیز پیدا کردند که با بیماری مزمن کلیوی مرتبط هستند.

یافته های تازه محققان جانز هاپکینز را شگفت زده کرد، زیرا گزارشی که 6 ماه پیش منتشر شد به این نتیجه رسید که اثر مفید قهوه بر عملکرد کلیه ها وجود دارد.

دکتر کیسی ریبهولتز، یکی از نویسندگان مطالعه تازه، به ایندیپندنت گفت: یکی از متابولیت های مرتبط با قهوه، که با بیماری کلیوی نیز مرتبط است، حاوی ترکیباتی است که با سیگار کشیدن مرتبط است و توضیح داد که تحقیقات بیشتری مورد نیاز است تا عاشقان قهوه وحشت نکنید.

تعداد زیادی از مطالعات دیگر ثابت کرده اند که قهوه می تواند برای سلامت کلی فرد مفید باشد. در ماه ژوئن، یافته های منتشر شده در مجله پزشکی BMC Public Health نشان داد که نوشیدن سه تا چهار فنجان قهوه در روز ممکن است خطر ابتلا به سرطان کبد و سایر بیماری های کبدی مرتبط با الکل را کاهش دهد.

مطالعه ای که در سپتامبر گذشته منتشر شد همچنین نشان داد که نوشیدن حداکثر سه فنجان قهوه در روز می تواند از قلب محافظت کند.

این مطالعه نشان داد که در بین افرادی که تشخیص بیماری قلبی ندارند، نوشیدن نصف تا 3 فنجان قهوه در روز با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی، سکته مغزی و مرگ زودرس به هر دلیلی در مقایسه با نوشیدن سایر نوشیدنی ها مرتبط است.

بیشتر بخوانید

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 26 آذر 1400 بروزرسانی: 26 آذر 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1886

به "مضرات مصرف روزانه قهوه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مضرات مصرف روزانه قهوه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید