خروج کارگران خارجی از عربستان به علت افزایش مالیات ها

به گزارش سفر به کیش، یک روزنامه سعودی از افزایش خروج کارگران خارجی از عربستان به علت افزایش مالیات ها در این کشور اطلاع داد.

خروج کارگران خارجی از عربستان به علت افزایش مالیات ها

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، یک روزنامه سعودی فاش کرد که حدود 1.05 میلیون کارگر خارجی مرد و زن به علت اعمال مالیات بر نیروی کار، بازار کار عربستان را ترک نموده اند.

روزنامه سعودی عکاظ نوشت که گزارش های دولتی حاکی از آن است که 10.12 درصد از کل کارگران از سال 2018 تا سه ماهه سوم سال 2021 عربستان را ترک نموده اند.

بر اساس گزارش ها، عربستان مالیات کارگران را در سال 2019 از 400 ریال (106.6 دلار) به 600 ریال (160 دلار) و در سال 2020 به 800 ریال (213 دلار) افزایش داد.

این روزنامه سعودی در ادامه نوشت: تعداد کارگران غیر سعودی در سرانجام سه ماهه سوم سال 2020 به حدود 9 میلیون و 360 هزار نفر می رسید در حالی که تعداد آنها در سرانجام سال 2017 قبل از اجرای این تصمیم حدود 10 میلیون و 420 هزار نفر بود.

مقامات آل سعود طی ماه های گذشته عامدانه مجموعه ای از محدودیت های سیستماتیک در حق کارگران خارج از کشور برای کار در عربستان سعودی را اعمال کردند .

کارگران مهاجر در عربستان سعودی با چالش های بسیاری روبرو هستند. گستره دنیای ویروسی به نام کرونا، کاهش قیمت نفت و برنامه های ریاضت مالی دولت عربستان سعودی از فاکتورهای بحران شرایط کارگران در این کشور هستند .

کارگران مهاجر در عربستان سعودی شرایط نامناسبی دارند و از حقوق اصلی خود برخوردار نیستند. کارگرانی که در کشورهای حوزه خلیج فارس مشغول به کار هستند، بیشتر از نواحی جنوب شرق آسیا هستند که با هدف کسب عایدی بیشتر به کشورهای عربی مهاجرت می نمایند. بر اساس شاخص پایداری مهاجران، عربستان سعودی در رتبه 49 دنیا واقع شده است.

اگرچه از سال 1964 به طور رسمی برده داری در عربستان ممنوع شده اما بسیاری از کارگران خارجی در این کشور در حال حاضر در شرایطی مشابه برده ها زندگی می نمایند و به طور معمول گزارش های مستندی منتشر می گردد که نشان می دهد کارگران خارجی در این کشور با مشکلاتی مانند کار بیش از حد، خستگی، شکنجه و حتی محرومیت آب و غذا روبرو هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 9 اسفند 1400 بروزرسانی: 9 اسفند 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1968

به "خروج کارگران خارجی از عربستان به علت افزایش مالیات ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خروج کارگران خارجی از عربستان به علت افزایش مالیات ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید