خبرنگاران ظرفیت فراوری 10 هزار ماسک صنعتی در کرمان وجود دارد

به گزارش سفر به کیش، کرمان - خبرنگاران - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: استان ظرفیت فراوری 10 هزار ماسک صنعتی دارد که باید تایید نهایی برای استفاده در حوزه پزشکی دریافت کند.

خبرنگاران ظرفیت فراوری 10 هزار ماسک صنعتی در کرمان وجود دارد

به گزارش خبرنگاران، مهدی حسینی نژاد روز شنبه در سی و پنجمین نشست کارگروه تنظیم بازار استان کرمان اضافه کرد: کمبود ماسک، دستکش و الکل به مشکل کشوری تبدیل شده که برای مدیریت آن در سایت وزارت بهداشت توزیع می گردد و اتحادیه ساخت تجهیزات پزشکی امکان تامین بعضی از این اقلام و توزیع را دارد.

وی گفت: ستاد کرونا مصوب کرد که موجودی اصناف و فراوریکنندگان بر اساس کارگروه تنظیم بازار و مجوز شورای تامین توزیع گردد که اصناف و اتحادیه ها لیستی برای ماسک و ژل ضدعفونی کننده و انواع دستکش ارائه کردند و در خصوص نحوه توزیع با هماهنگی با دانشگاه علوم پزشکی اولویتی برای آنان و دستگاه های دولتی در نظر گرفته می گردد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: 50 درصد از اقلام بهداشتی تامین شده می تواند در اختیار دانشگاه، 30 درصد دستگاه های دولتی و 20 درصد برای واحدهای فراوری کننده و مردم عادی قرار گیرد و بخشی از الکل در اختیار واحدهای فراوری کننده قرار گیرد زیرا این امر مسائل را کاهش می دهد.

وی بیان داشت: 40 هزار ماسک، پنج هزار ژل ضدعفونی کننده 100 سی سی و 50 هزار جفت دستکش توسط اتحادیه ساخت تجهیزات پزشکی تامین می گردد که 18 هزار ماسک و 216 عدد محلول ضدعفونی کننده 300 سیسی اکنون در انبارها موجود است.

حسینی نژاد اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه بندی کالاها به وسیله وزارت بهداشت به استانها توزیع می گردد، دانشگاه علوم پزشکی کرمان به علت سهمیه کمتر، در مضیقه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه تیمی متشکل از دانشگاه علوم پزشکی، اتحادیه و سازمان صمت در توزیع وارد شوند که این امر مصوبه ستاد کرونا شد، گفت: معین قیمت منطقی با مصوبه شورای تامین مشکل قانونی ندارد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان ادامه داد: قیمت ماسک 430 تومان با توجه به کمبود بازار امکان تامین ندارد و قیمت ماسک با مبالغ واریز شده واحدهای صنفی رصد می گردد و ماسک موجود در انبارها با قیمت 900 تومان و ژل ضدعفونی 100 سیسی 12 هزار تومان پیشنهاد شده است.

565 تن از میوه شب عید کرمان تامین شد

وی توضیح داد: 565 تن پرتقال میوه شب عید از جنوب کرمان به مرکز استان کرمان وارد شد و در سردخانه ها ذخیره شده است و 140 تن میوه پرتقال هم در مرحله بازرسی قرار گرفته است که به زودی به کرمان منتقل می گردد.

حسینی نژاد اضافه کرد: در مجموع باید یکهزار و 400 تن پرتقال و 615 تن سیب درختی برای کرمان تامین گردد که تا 22 اسفند اجرایی گردد.

وی عنوان نمود: بعضی پرتقال های پیشنهاد شده برای شب عید کم کیفیت هستند که باید بر اساس قرارداد پرتقال با کیفیت به استان تامین گردد.

وی اضافه کرد: قیمت گوشت مرغ باید به سرعت با همکاری جهاد کشاورزی به سرعت برطرف گردد که استان دچار چالش نگردد.

30 نقطه برای توزیع میوه شب عید کرمان معین شد

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان هم گفت: تغییر قیمت میوه شب عید پرتقال در جنوب کرمان به دلایل مختلف ازجمله شیوع ویروس کرونا و افزایش تقاضا بوده و کارگروه تنظیم بازار استان زیر بار این افزایش قیمت نرفت.

سینا خسروی ادامه داد: ضمن اینکه این درخواست افزایش قیمت به صورت کتبی به تهران ارسال شده و وزارت خانه هم آن را رد و بیان کرد که در صورت داشتن مشکل تامین در جنوب کرمان، سهمیه این استان از شمال کشور تامین گردد.

وی توضیح داد: مباشر تامین و توزیع در منطقه مستقر شده اند و بخش حمل بار میوه شب عید را با تمامی توان با توجه به شرایط منطقه انجام می دهند.

معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان گفت: ذخیره پرتقال در سردخانه های سیرجان و کرمان 565 تن است که تا یکهزار و 400 تن پرتقال مورد احتیاج استان فاصله دارد البته باید به شرایط بازار توجه داشت که مسئله ای برای غرفه های عرضه پیش نیاید.

وی عنوان نمود: 30 نقطه در شهر کرمان و نقاطی در شهرستان ها برای عرضه سیب درختی و پرتقال عید نوروز معین شده لذا در صورتی که ایردای به این اماکن وارد نگردد در شرایط کنونی میوه استان را تامین می کنیم.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 855

به "خبرنگاران ظرفیت فراوری 10 هزار ماسک صنعتی در کرمان وجود دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظرفیت فراوری 10 هزار ماسک صنعتی در کرمان وجود دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید