خبرنگاران بارندگی در فریمان 21 میلیارد ریال خسارت به بارآورد

به گزارش سفر به کیش، مشهد- خبرنگاران- فرماندار فریمان گفت: بارندگی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه 21 میلیارد ریال به راه های روستایی، تاسیسات و محصولات کشاورزی این شهرستان خسارت زد.

خبرنگاران بارندگی در فریمان 21 میلیارد ریال خسارت به بارآورد

عباسعلی صفایی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران اضافه کرد: براثر بارش های یاد شده 12 میلیارد و 500 میلیون ریال به راه های 27 روستا در 2 بخش مرکزی و قلندرآباد این شهرستان خسارت وارد شد که این تاسیسات در بارش های فروردین ماه نیز آسیب دیده بود.

وی ادامه داد: راه های این روستاها نیازمند احداث پل های عظیم است تا در زمان سیلاب دچار تخریب و آبگرفتگی نگردد اما به دلیل نبود اعتبار کافی تا به امروز پل های یاد شده در این جهت احداث نشده لذا با بارش های فصلی راه های روستایی شهرستان با وجود آب نماها و پل های کوچک مسدود شده و دچار خسارت می گردد.

وی گفت: علاوه بر تخریب 2 رشته قنات در روستاهای حصار سرخ بخش مرکزی و نی زار بخش قلندرآباد، بارش تگرگ به محصولات کشاورزی شهرستان نیز آسیب رساند که در مجموع خسارت وارده شش میلیارد ریال برآورد شده است.

فرماندار فریمان اضافه کرد: تخریب دیوارهای فرسوده منازل روستایی و آب افتادگی در بعضی واحدهای مسکونی، آسیب به دیواره های ساحلی رودخانه ها و همچنین تخریب دیوار یک واحد صنعتی نیز 2 میلیارد و 500 میلیارد ریال خسارت به بار آورد.

وی ادامه داد: بارندگی در فریمان از ابتدای سال زراعی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال زراعی گذشته 70 میلیمتر و در مقایسه با دوره زمانی بلند مدت 150 میلیمتر بیشتر بوده است.

وی گفت: طی روزهای آدینه و شنبه در شهرستان فریمان نزدیک به 40 میلیمتر باران باریده است که این میزان بر اساس اعلام هواشناسی خراسان رضوی بیشترین میزان بارندگی در استان طی فعالیت سامانه بارشی بوده است.

مرکز شهرستان 104 هزار نفری فریمان متشکل از 2 بخش مرکزی و قلندرآباد در 77 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

منبع: ایرنا
انتشار: 5 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 990

به "خبرنگاران بارندگی در فریمان 21 میلیارد ریال خسارت به بارآورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بارندگی در فریمان 21 میلیارد ریال خسارت به بارآورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید