معرفی برترین مقاصد داخلی و خارجی برای سفرهای پاییزی

به گزارش سفر به کیش، فصل پاییز در هر جای جهان حال و هوای مختلفی با خود به همراه می آورد. در بعضی کشور ها فصل پاییز با سرما همراه خواهد بود، حال آنکه آب وهوا در این فصل در بعضی منطقه ها خنک و دلچسب است. انتخاب کشور و منطقه موردنظر برای سفر کاملا به شما و سلیقه تان بستگی دارد . در ادامه این مطلب قصد داریم تا برترین مقاصد خارجی و منطقه ها ایران برای سفر پاییزی را معرفی کنیم.

معرفی برترین مقاصد داخلی و خارجی برای سفرهای پاییزی

برترین مقاصد خارجی برای سفر در پاییز

در این بخش تعدادی از برترین مقاصد خارجی برای مسافرت پاییزی را معرفی می کنیم:

فصل پاییز و سفر به مالزی

کشور مالزی یکی از برترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی در نظر گرفته می گردد. نزدیک بودن این کشور به خط استوا باعث شده است تا آب وهوای آن گرم، مرطوب و بارانی باشد. این آب وهوا، پوشش های جنگلی بسیار زیبا و هوای خنک پاییزی را در این کشور ایجاد نموده است. از جمله جاذبه های گردشگری کشور مالزی می توان به برج های دوقلوی پتروناس، منطقه کامرون، هایلند، مسجد کریستال و معبد باتو اشاره نمود.

سفر به کشور تایلند

کشور تایلند یکی از پرطرف دارترین مقاصد در بین ایرانیان و البته یکی از برترین مقاصد خارجی برای سفر در پاییز به شمار می رود. هوای تایلند در پاییز بسیار خنک و دلچسب است. از جمله جاذبه های گردشگری کشور تایلند می توان به سواحل پاتایا، بازار شناور تایلند، آبشار آراوان و معابد زیبا و تاریخی تایلند اشاره نمود.

ترکیه از محبوب ترین مقاصد خارجی پاییزی

کشور ترکیه به علت داشتن مرز های مشترک با ایران، به یکی از برترین مقاصد سفر نزد ایرانیان تبدیل شده است. در پاییز ترکیه به مکانی بسیار مجذوب کننده برای بازدید از جاذبه های گردشگری مختلف تبدیل می گردد. از جاذبه های گردشگری ترکیه باید به موزه ها و آثار به جای مانده از تمدن آناتولی، مسجد زیبای ایاصوفیا، دیر زعفران، شهر قونیه، کوش آداسی، آنتالیا، بدروم، مارماریس، کاپادوکیا و غیره اشاره نمود.

سفر به جزایر مالدیو

یکی از رویایی ترین مقاصد خارجی برای سفر پاییزی جزایر مالدیو است. مالدیو در قاره آسیا واقع شده است و در تمام فصول سال، آب وهوای مطبوع و دل انگیزی دارد. مسافران و گردشگران قطعا در سواحل مرجانی بسیار زیبای مالدیو تجربه خاطره انگیزی را سپری خواهند کرد. جاذبه های گردشگری مالدیو شامل مرکز مالدیو، بنانا ریف، جزیره تولوسدو، هول هوماله، مافوشی و غیره هستند.

برترین منطقه ها ایران برای سفر در پاییز کدام است؟

آیا توان پرداخت هزینه های هنگفت سفر های خارجی را ندارید؟ این که مسئله ای نیست! در کشور ما ایران، صد ها جاذبه گردشگری و توریستی وجود دارد که می توانند برابر و حتی بیشتر از مقاصد خارجی مجذوب کننده باشند. در ادامه، چند مورد از برترین منطقه ها ایران برای یک سفر خیال انگیز پاییزی را معرفی می کنیم.

جاهای تماشای اصفهان در پاییز تماشایی تر هستند

یکی از برترین منطقه ها ایران برای سفر پاییزی شهر دوست داشتنی اصفهان است. این شهر با داشتن شاهکار های هنری معماری به مکانی خاطره انگیز برای دوستداران تاریخ و تمدن ایرانی تبدیل شده است. از جمله آثار تاریخی اصفهان می توان به قلعه تبرک، کهن دژ، قلعه آتشگاه، قلعه سارویه و گارد دژ اشاره نمود. از قلم نیاندازید که با سفر به اصفهان حتما از کاخ چهل ستون، مسجد شیخ لطف الله، عمارت عالی قاپو و میدان نقش دنیا هم تماشا کنید. گشت وگذار در سی و سه پل، پل خواجو و کلیسای وانک را هم از دست ندهید.

سفر پاییزی به یزد

شهر تاریخی یزد در واقع در هر فصلی، زیبا و دل انگیز است، بماند که در فصل پاییز چه آب ورنگی پیدا می نماید. جای تعجب نیست که افراد با یک بار سفر به این شهر زیبا ترجیح می دهند بار ها و بار ها به آن بازگردند؛ بنابراین اگر از خود می پرسید در پاییز به کدام منطقه ها ایران سفر کنیم ما به شما شهر یزد را پیشنهاد می کنیم. از جمله جاذبه های گردشگری یزد می توان به مجموعه امیر چخماق، آتشکده تاریخی، مسجد جامع و باغ دولت آباد اشاره نمود.

تفریحات کیش را حتی در پاییز از دست ندهید

تنوع جاذبه های گردشگری کیش آن قدر زیاد است که معرفی همه آن ها، خود به تنهایی یک مقاله جداگانه می طلبد. این جزیره یکی از برترین منطقه ها ایران برای سفر پاییزی است که سالانه گردشگران زیادی را در تمام فصول سال به سمت خود می کشاند. پاییز تا اواسط بهار برترین زمان برای سفر به این جزیره رویایی است. با سفر پاییزی به کیش شما می توانید از تفریحات دریایی و آبی استفاده و در جُنگ های مهیج شبانه شرکت کنید. البته بازدید از دو شهر تاریخی کاریز و حریره را هم نباید از دست دهید.

جمع بندی

وقتی صحبت از سفر می گردد، اغلب افراد بهار و تابستان را برترین زمان برای آن در نظر می گیرند. حال آنکه مسافرت در هر زمانی اگر به مقصد صحیح صورت بگیرد، می تواند تجربه های خاطره انگیز را رقم زند. به خصوص اگر برای سفر از تور های مختلف که در این زمینه تجربه دارند، بهره ببرید، سفر راحت تر و بهتری خواهید داشت. اما اگر می خواهید شخصی مسافرت کنید، از قلم نیاندازید که از قبل، نقشه کامل شهر یا کشور مقصدتان را تهیه نموده و جاذبه های گردشگری آن را بیابید. ما در این مقاله برترین مقاصد خارجی سفر پاییزی و بعلاوه برترین منطقه ها ایران برای سفر در پاییز را به شما معرفی کردیم. تجربه اقامت در یکی از این شهرهای زیبا در فصل پاییز را با خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل از فلای تودی برای خود لذت بخش کنید.

منبع: مجله سفر
انتشار: 9 آبان 1401 بروزرسانی: 9 آبان 1401 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2153

به "معرفی برترین مقاصد داخلی و خارجی برای سفرهای پاییزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی برترین مقاصد داخلی و خارجی برای سفرهای پاییزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید