خاطرات بازیکن تیم ملی ازکودکی و جام جهانی، فریاد زدن مقابل رونالدو

به گزارش سفر به کیش، به گزارش خبرنگاران، رامین رضاییان یکی از بازیکنانی است که سابقه حضور در جام جهانی روسیه با تیم ملی ایران را دارد اما بعد از آن کمتر فرصت حضور در تیم ملی را پیدا کرد. با این حال او امیدوار است برای جام جهانی بعدی که به میزبانی قطر برگزار می گردد جزو بازیکنان تیم ملی ایران باشد.

خاطرات بازیکن تیم ملی ازکودکی و جام جهانی، فریاد زدن مقابل رونالدو

رضاییان که بیش از سه سال است در فوتبال قطر بازی می نماید به تازگی در گفتگویی مشترک با رسانه فوتبال قطر و برنامه تلویزیون فیفا شرکت نموده و از خاطرات دوران کودکی و حضورش در جام جهانی گفته است. او در ابتدای گفتگویش گفت: رامین رضاییان هستم، فرزند ایران، بازیکن فوتبال.

رضاییان سپس گریزی به خاطرات کودکی اش از برگزاری جام جهانی زد: وقتی بچه بودم، یادم است زمانی که جام جهانی برگزار گردید و برزیل به قهرمانی رسید، رونالدو با گل هایی که می زد و مدل مویی که داشت، برای من خیلی جالب بود. آن روزها تصویری به یاد ماندنی برای من بود. رونالدو و ریوالدو تاثیر گذارترین بازیکنان در جام جهانی بودند و در نهایت هم برزیل به قهرمانی رسید.

او ادامه می دهد: آن موقع دوران کودکی را سپری می کردم و چون برزیل را خیلی دوست داشتم، فقط به راضیی کردن فکر می کردم. خیلی دوست داشتم که بتوانم مارادونا را در جام جهانی ببینم، اما آن دوران به سن من نمی خورد.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی 2018 روسیه در شرح بیشتر از خاطرات کودکی اش می گوید: اولین خاطره من از جام جهانی، جام جهانی 2002 کره جنوبی-ژاپن بود که در فینال برزیل با دو گل رونالدو آلمان را شکست داد و فکر کنم یکی از گل های او روی یک ریباند بود. صحنه قهرمانی برزیل و رونالدو برزیلی با آن بازی های زیبا و فوق العاده اش را به یاد دارم و این به یاد ماندنی ترین لحظه زندگی کودکی من از جام جهانی است.

او درباره تجربه اش از بازی در جام جهانی 2018 و تقابل با پرتغال و ستاره ای چون کریستیانو رونالدو می گوید: در کل این بازی ها فراموش نشدنی است. وقتی وارد ورزشگاه می شوید، آن جو و هیجان آنقدر زیباست که توصیف کردنش خیلی سخت است. به خصوص بازی روبه روی بازیکنی که به همراه لیونل مسی از برترین بازیکنان دنیاست و او روبه روی من بازی می کرد. آن لحظه فکر می کردم که چه افتخار عظیمی نصیب من شده روبه روی چنین بازیکنی بازی کردم و توانستم رونالدو را کنترل کنم و این از لحظات به یاد ماندنی زندگی من بود.

رضاییان خاطره اش درباره مهار رونالدو در جام جهانی 2018 را اینگونه بازگو می نماید: زمانی که با پرتغال بازی داشتیم در تونل ورزشگاه بودیم و من همواره می خواهم هیجانی بدهم و به بازیکنان می گویم فریادی بزنید که استرس از بدن تان خارج گردد. آن لحظه همه یک مدلی همدیگر را تشویق می کردیم یا با داد زدن همدیگر را صدا می زدیم که پرتغالی ها ترسیده بودند. البته ترس نبود، شاید تعجب بود. ما همین فرایند را در زمین هم داشتیم و با یک نگاه محبت آمیز و برادرانه کار را ادامه دادیم. مثلاً خود من مامور مهار رونالدو بودم و به خوبی آن کار را کردم و نتوانست کاری کند و حتی پنالتی هم از دست داد.

اما حسرت عظیم بازیکن تیم ملی فوتبال ایران چیست؟ او ادامه می دهد: در بازی با پرتغال سزاوار برد بودیم و یکی از برترین بازی های ایران را در جام جهانی دیدیم. شاید اگر در جام جهانی کمی شانس ما را همراهی می کرد، البته غیر از بازی با مراکش که شانس خیلی یاری مان کرد، اگر بازی با اسپانیا و پرتغال شانس همراه ما بود، مطمئنا می توانستیم به اسم تیم اول صعود کنیم.

او بازی در جام جهانی را اینگونه توصیف می نماید: وقتی برای کشورم بازی می کردم، حاضر بودم آن لحظه جانم را هم بدهم. حاضر بودم، سر و بدنم را روبه روی توپ قرار دهم تا عبور نکند و به سمت دروازه ما برود که گل گردد. جز اینکه به موفقیت تیم ملی ایران، کشورم فکر کنم، چیزی نبود. اینکه بتوانیم مردم کشورم را راضی کنیم و بالاتر از این ارزشی برای ما نیست که بتوانیم مردم کشور را راضی کنیم و ما با تمام وجود این کار را کردیم.

رضاییان درباره اینکه قطر، کشوری که در آن فعالیت می نماید میزبان جام جهانی 2022 است و تصورش از این میزبانی چیست، می گوید: برگزاری جام جهانی در قطر، خیلی قشنگ و زیباست. مثل دیگر جام جهانی هاست که البته هر جام جهانی زیبایی های خودش را دارد و این جام هم یک زیبایی هایی دارد که می تواند به یاد ماندنی گردد.

اما بازیکن باشگاه السیلیه می گوید: سه سال و نیم است که در قطر بازی می کنم و همه چیز اینجا بی نظیر است. امکانات، زمین های تمرین و همه چیز عالی است. از نظر کیفیت سال به سال پیشرفت را می بینیم و خود من در این سه سال و نیم این پیشرفت را دیدم. این فرایند حتی به بهتر شدن قطر یاری می نماید تا در جام جهانی عملکرد خوبی داشته باشد. چون فکر می کنم هر چقدر لیگ خوبی داشته باشید، تیم ملی قوی تری دارید. حتی از بازیکنان بومی قطری به خوبی استفاده می گردد و فکر می کنم این فرایند، موفقیت را برای تیم ملی و فوتبال قطر در پی دارد و من هم برای آنها آرزوی موفقیت دارم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 شهریور 1400 بروزرسانی: 24 شهریور 1400 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 1783

به "خاطرات بازیکن تیم ملی ازکودکی و جام جهانی، فریاد زدن مقابل رونالدو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خاطرات بازیکن تیم ملی ازکودکی و جام جهانی، فریاد زدن مقابل رونالدو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید