روایت عطایی از اختلاف عبادی پور با موسوی

به گزارش سفر به کیش، سرمربی تیم ملی والیبال ایران در نشست خبری امروز به اختلافات میلاد عبادی پور با سید محمد موسوی واکنش نشان داد.

روایت عطایی از اختلاف عبادی پور با موسوی

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران،

بهروز عطایی در نشست خبری امروز درمورد اینکه آیا کمیته ملی المپیک فشاری گذاشته تا تیم ملی والیبال با ترکیب اصلی وارد بازی های آسیایی گردد، گفت: همانگونه که می دانید بازی های آسیایی برای کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و معدود رشته هایی مثل والیبال هستند که در مسابقات آسیایی رنکینگ شان افزایش یا کاهش پیدا نمی نماید و رتبه ما در این این بازی ها، خیلی یاریی به جایگاه مان در مسابقات زیرنظر فدراسیون دنیای نمی نماید. روی همین اصل طبیعی بود بخواهند با تمام قوا وارد این مسابقات شویم و برای کسب بالاترین مقام کوشش کنیم.

وی اضافه نمود: طبیعی بود با توجه به فشردگی مسابقات، از درون خواستار این نباشیم با تمام قوا به مسابقات برویم و به نوعی با ترکیب دوم یا ترکیبی از تلفیق اول و دوم وارد مسابقات شویم. خواسته درونی ما این بود، اما از یک فرایندی طبعیت می کنیم که وزارت ورزش، فدراسیون والیبال و کمیته به ما اعلام می نمایند. برهمین اساس تصمیم گرفتیم و امیدوارم این مسابقات با حداقل مسائل به خاتمه برسد و با برترین شرایط راهی انتخابی المپیک شویم . فدراسیون والیبال و کمیته نیز تمهیداتی در نظر گرفته اند تا با آسایش بیشتری به بازی های آسیایی برویم.

سرمربی تیم ملی والیبال درخصوص اینکه هر زمان میلاد عبادی پور در ترکیب نبود گفته شد تیم ما با تمام قدرت وارد مسابقات نشده و در دریافت ها مشکل داشتیم و با این شرایط علت خط خوردن او برای بازی های آسیایی چیست، زیرا شنیده می گردد اختلافی بین این بازیکن با سید محمد موسوی وجود دارد، شرح داد: مجاری این اطلاعات را به من بگویید تا بدانم از کجا می آید. خوشبختانه هیچ اختلافی بین بازیکنان نیست. برای عبادی پور در لیگ سال گذشته ایتالیا یک مصدومیت سنگین حادث شد و همین امر مانع حضورش در لیگ ملت ها شد. ضمن اینکه تولد فرزندش نیز سبب شد برای این مسابقات در اختیار تیم ملی والیبال قرار نگیرد. این مصدومیت تا 40 روز قبل از شروع مسابقات قهرمانی آسیا نیز همراه میلاد بود. هرچند طبق هماهنگی با ما تمریناتش را انجام می داد، اما به شرایط ایده آل نرسیده بود.

عطایی اضافه نمود: 12-10 روز قبل از شروع مسابقات آسیایی نیز با ما تمرین می کرد و کارهایش را انجام می داد اما توقع ما، خودش و جامعه والیبال یک میلاد عبادی پور کاملا آماده و 100درصد ایده ال بود که این اتفاق نیفتاد و همین ناآمادگی سبب شد در این مرحله همراه تیم نباشد. هیج بازیکنی را خط نزدیم و از چرخه تیم ملی خارج نشد ، اما ترکیب 30 نفره ای داریم که در مقاطع مختلف از آنها استفاده خواهیم کرد. نظر شخصی من این است باید همزمان 2 تیم آماده داشته باشیم. محدودیت هایی هم جامعه والیبال دارد و برای خیلی از مسابقات نمی پذیرند با ترکیب دوم برویم. به همین علت قهرمانی آسیا را از دست می دهیم. این موضوع تاثیر می گذارد. در نهایت میلاد به عنوان یکی از بزرگان والیبال در کنار ما هست. رابطه من با او مثل یک پدر و پسر است و مانند یک مربی و بازیکن نیست. او قطعاً در آینده کنار ما خواهد بود و شرایط مناسبی به دست خواهد آورد. برای انتخابی المپیک بعید می دانم باشد، اما اگر به آمادگی کامل برسد، ممکن است باشد اما اسمش در فهرست ما است. همه کارهایش نیز برای اعزام مهیا است.

وی درپاسخ به این سوال که می گوید عبادی پور از آمادگی کامل برخوردار نبود اما چگونه تا بازی فینال قهرمانی آسیا متوجه این موضوع نشدند، گفت: گفتم میلاد آمادگی کامل نداشت. نگفتم آماده نبود !

سرمربی تیم ملی والیبال در واکنش به این موضوع که اینگونه برداشت شد که نبود عبادی پور در لیگ ملت ها به تیم ضربه زد، گفت: این برداشت شما است. والیبال یک ورزش گروهی است و نبود هر بازیکن می تواند روی عملکرد هر تیمی اثر منفی بگذارد. نبود میلاد، محمد موسوی یا هر بازیکن دیگری قطعاً اثر خاص خودش را دارد، اما اصولاً والیبال یک ورزش گروهی است. کیفیت کار گروهی را بازیکنان بزرگ بالاتر می برند. در لیگ ملت ها عملکرد ما در دریافت خوب نبود و چالش بزرگی داشتیم، اما پس از دریافت فرایند دیگری در حمله اتفاق می افتد. این اتفاق درمسابقات آسیایی رقم نخورد. ترجیح می دهم بازیکن بزرگی مثل میلاد، موسوی یا ستارگان بزرگ والیبال در برترین شرایط در اختیار تیم ملی باشند.

عطایی درپاسخ به این سوال که آیا ژاپن با تیم اصلی اش در بازی های آسیایی حاضر می شود، گفت: محتمل است اما ژاپن در والیبال فقط از ایران جلوتر نیست. اینگونه نیست که ما دهم باشیم و ژاپن نهم دنیا باشد. این تیم الان پنجم دنیا است و از برزیل، فرانسه، آرژانتین، اسلوونی عبور نموده و تیمی در حد کلاس دنیای است. با یک برنامه ریزی 9-8 ساله از سال 2011 تا 2019 به ما باخت اما از آن تاریخ تا به امروز در هفت بازی پنج بار ما را شکست داده و 2 بار باخته است. از 2019 این اتفاقات افتاد و این تیم فقط برای سال جاری نیست . این روند به ژاپن یاری کرد الان جزء تیم های درجه یک دنیا باشد . در سال المپیک 2 بار با این تیم بازی کردیم و باختیم. سال قبلش نیز 2 بار بازی کردیم و یک بار باختیم. این تیم روندش را مدت ها است شروع نموده است. با حوصله، صبر، شکیبایی، سرمایه گذاری و برنامه درست به ژاپن فعلی رسیده است.

وی درخصوص رابطه مطلوب کادرفنی و بازیکنان تیم، تاکید نمود: وقتی شکست حاصل می گردد، اتفاقات زیادی به چشم می آید اما وقتی موفقیت به دست می آید، این رفتارهای ناخوشایند دیده نمی گردد. تیمی هماهنگ و منسجم داریم که مدتی است خوب بازی نمی نماید. تمام تمرکز و توجه ما از خود فدراسیون، بازیکنان و کادرفنی روی این است که شرایط مهیا باشد. در تورنمنتی که از دوازده ملاقات، 10 بازی را می بازید، جمع و جور کردن تیم خیلی سخت است . الان در این موقعیت قرار داریم و باید خیلی خوب مدیریت کنیم. قطعاً مقصر اصلی من هستم و سعی و کوشش من و گروهم این است فرآیند به برترین شکل رقم بخورد. باید به سمتی برویم که تیم به برد عادت کند و نباید نگران باختن و شکست خوردن باشیم. الان در تیم ما این نگرانی وجود دارد و بچه ها از همان ابتدا، نگران خاتمه کار هستند که اگر ببازیم چه می گردد؟

سرمربی تیم ملی والیبال گفت: بحث ما مسائل تاکتیکی و فنی نیست. بیشتر صرف این می گردد بچه ها به خودباوری برسند تا این اتفاقات رقم بخورد. شاید در بازی های آسیایی تیم های خیلی قدرتمندی مقابل ما قرار نگیرند و امیدوارم شرایط به سمت بهتر شدن و بهبودی برود تا برای بازی های انتخابی المپیک در چین شرایط ایده آل و نرمالی به دست بیاوریم.

عطایی درمورد رقیبان تیم ملی در بازی های آسیایی، عنوان نمود: به همه حریفان احترام می گذاریم. قطعاً تیم دوم ژاپن هم خوب خواهد بود، اما جدی ترین برداشت من این است که چین، ژاپن، قطر و کره جنوبی جدی ترین حریفان ما هستند. همه تیم ها خطرناک هستند و اگر درست عمل نکنیم، آسیب خواهیم دید. اطلاعات کافی نیز از این تیم ها داریم. وقتی صحبت از سرمایه گذاری می گردد، همین تیم دوم ژاپن نیز 10 بازی تدارکاتی در اروپا انجام داده و تیمی نیست که بخواهیم به راحتی از آن عبور کنیم. سعی داریم مدافع عنوان قهرمانی باشیم.

انتهای پیغام/

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 14 شهریور 1402 بروزرسانی: 14 شهریور 1402 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 2281

به "روایت عطایی از اختلاف عبادی پور با موسوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روایت عطایی از اختلاف عبادی پور با موسوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید