مغز منجمدها گاییچ را فراری دادند، ولاسکو با ایران احیا شد

به گزارش سفر به کیش، خبرنگاران- گروه ورزش: والیبال ایران با ولاسکو بر سر زبان ها افتاد و به یکی از مدعیان بی چون و چرا قهرمانی در قاره آسیا تبدیل شد تا جاییکه هواداران و علاقه مندان به والیبال حتی به مدال نقره ملی پوشان در آسیا قانع نمی شوند. فشارها و انتظارات به حدی از والیبال بالا رفته که کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش حساب ویژه ای بر روی مدال طلا والیبال در هجدهمین دوره بازی های آسیایی باز کرد تا فدراسیون والیبال را مجاب به اعزام تیم ملی اصلی به بازی ها کند.

مغز منجمدها گاییچ را فراری دادند، ولاسکو با ایران احیا شد

اعزام تیم ملی اصلی به بازی های آسیایی به جای اعتماد به تیم ب، اعزام رئیس روابط بین الملل به جلسه لیگ ملت ها به جای رئیس فدراسیون ، وعده های ضیایی در روز انتخابات درباره بخش بانوان، تعامل با هیات های استانی، اختلافات با بهنام محمودی، قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ارتباط با رسانه ها، سامانه پیامکی و... از جمله مواردی بود که احمدی ضیایی با حضور در خبرنگاران درباره آنها صحبت کرد.

مشروح گفتگوی رئیس فدراسیون والیبال با خبرنگاران را می خوانید:

* تیم ب هم توانایی قهرمانی در بازی های آسیایی را داشت

اعزام تیم ملی به بازی های آسیایی حاصل خرد جمعی بود، می خواستیم به دنیا اثبات کنیم که بنیه والیبال ایران آنقدر قوی است که حتی تیم ب نیز می تواند در آسیا نتیجه کسب کند. همانطور که جوانان در رقابت های AVC cup در بازی فینال مقابل قطر به دلیل کم تجربگی نتیجه را واگذار کردند و اگر کمی تجربه داشتند می توانستند سه بر صفر قطر را شکست دهند و قهرمان رقابت ها شوند. در حال حاضر باور من این است که تیم ب نیز می توانست قهرمان بازی های آسیایی گردد. در بازی فینال حضرت پور، توخته، کاظمی، فائزی و معنوی نژاد بیرون از زمین بودند و در واقع یک تیم کامل از جوانان ما روی نیمکت حضور داشت که هیچ دست کمی از بزرگترها نداشتند.

*حتی فرزندانم انتقاد کردند چرا در جاکارتا به جوانان فرصت داده نشد

با اینکه طلا گرفتیم اما حتی فرزندان و اطرافیان من این نقد را بر من وارد کردند که چرا به جوانان فرصت ندادید و من این نقد را نیز به حق می پذیرم. به جرات می توانم بگویم تیم ب می توانست در اندونزی قهرمان گردد اما دوستان آنقدر به طلای والیبال احتیاج داشتند که تیم الف اعزام شد. البته با توجه به شرایط موجودف اعزام تیم اصلی بهتر بود چرا که تیم هایی که از آنها انتظار کسب مدال طلا می رفت پیروز نشدند و همه روی والیبال حساب باز نموده بودند.

* کارشناسی امین تر از داورزنی در والیبال ندارم

یاری های داورزنی در والیبال را دخالت نمی دانم. یک بار راجع به دخالت های داورزنی از من سوال کردند که اگر بخواهیم منصفانه قضاوت کنیم باید بگویم داورزنی 11 سال سابقه مدیریت در والیبال را دارد، من چه کارشناسی امین تر از داورزنی می توانم داشته باشم که حتی به خاطر خودش نیز شده به والیبال یاری می نماید؟ او حتی متهم به این است که در دوران معاونت ورزش قهرمانی نیز والیبال را رها ننموده است در حالی که علی رغم این اتهامات او می پذیرد که همچنان در کنار والیبال بایستد و نشان آن نیز همان بود که برای استقبال از تیم ملی ساعت 3.30 صبح در فرودگاه حاضر شد.

* از اعزام تیم ملی به بازی های آسیایی پشیمان نیستم

بارها شنیده ام که می گویند من در والیبال تصمیم گیرنده نیستم اما اینگونه نیست. 10 سال سابقه حضور در والیبال را دارم و ستم می دانم اگر برای انجام کاری با داورزنی مشورت نکنم، نظر او را جویا می شوم و دلیلی نمی بینم که نخواهم مشورت کنم. امروز نیز به جرات می گویم که با وزارت ورزش و جوانان، کمیته ملی المپیک، سجادی و سایر همکاران رایزنی و مشورت کردیم و تصمیم بر این شد تا تیم اصلی راهی بازی های آسیایی گردد و الان نیز از این تصمیم پشیمان نیستیم. شاید تصور بر این بود تیم ملی بازی های راحتی در جاکارتا در پیش خواهد داشت در حالی که یک محک جدی برای تیم ملی به حساب آمد به ویژه بازی مقابل تیم های چین، قطر و کره جنوبی که سه دیدار تدارکاتی بسیار جدی محسوب شد.

* تا المپیک 2020 جوانان بر تیم سوار خواهند شد

خستگی تیم پیش از حضور در رقابت های قهرمانی دنیا را قبول ندارم چرا که تجربه نشان داده هر چقدر فشار روی بازیکنان بیشتر باشد نتیجه گیری بهتر است. کولاکوویچ نیز در بازی های دنیای مجبور است از جوانان استفاده بیشتری ببرد و با این تیم تا المپیک 2020 ادامه خواهیم داد. در واقع اینگونه بگویم بازیکنان جوان تر تا 2020 به طور کامل بر تیم سوار خواهند شد. منظورم این نیست که با تجربه ها کنار می روند چرا که المپیک میدان تجربه است نه جای آزمون و خطا، به همین دلیل ما این بازیکنان را آماده می کنیم تا در المپیک شش دانگ شوند.

* پیش بینی ام قرار گیری بر سکوی قهرمانی دنیا است

تا به حال تیم را در این حد آماده ندیدم، بدون آسیب دیدگی و همه بازیکنان آماده هستند. کادر فنی نیز بسیار هماهنگ است و اگر اتفاق خاصی رخ دهد پیش بینی ام رفتن تیم بر روی سکوی قهرمانی دنیا است که اگر این اتفاق بیفتد غوغا نموده ایم. سطح رقابت های لیگ دنیای با مسابقات قهرمانی دنیا بسیار متفاوت است و اصلا قابل مقایسه نیست. قهرمانی دنیا صندلی خاص خود را دارد. اگر بتوانیم به مرحله دوم برویم بسیار عالی است، نه به خاطر اینکه من در راس فدراسیون هستم بلکه به عنوان یک هوادار، علاقه مند و ایرانی این را می گویم و آرزو دارم تیم ملی به چنین بلوغی دست یابد.

* از بینِ کشورهای صاحب نام فقط پنج رئیس فدراسیون در جلسه حضور داشتند

در زمانِ آغاز به کارم به عنوانِ رئیس فدراسیون قرار بود برای نخستین بار به همراه داورزنی به لوزان سفر کنم تا او در کمیته اقتصادی FIVB شرکت کند و من نیز در جلسه مربوط به خودم حضور یابم اما چون بین این دو جلسه یک هفته طول می کشید، تصمیم گرفتم در زمان مقرر خودم به لوزان بروم و به همراه درخشنده در لوزان حاضر شدم اما در آن جلسه دیدم که از بین تمام کشورهای صاحب نام در والیبال فقط 5 رئیس فدراسیون حضور دارند و سایر کشورها نماینده فرستاده بودند. حتی با خانمی که نماینده کشور ترکیه بود صحبتی داشتم که اعلام کرد عضو هیات رئیسه فدراسیون است و همواره او بجای رئیس فدراسیون به این جلسه می آید. حتی در جلسه آخر نیز مجددا همان خانم شرکت نموده بود و اتفاقا فضا برای بانوان در چنین جلساتی مساعدتر است.

* خروجی جلسه باید مهم باشد نه اینکه چه کسی رفته است

به دلیل اینکه درگیر حضور در بازی های آسیایی جاکارتا، اعزام تیم به رقابت های AVC CUP و همچنین حضور تیم در رقابت های قهرمانی دنیا بودم تصمیم بر این گرفتم تا فردی دیگر به جای من در لوزان حاضر گردد. حسابی رئیس روابط بین الملل، مسلط به زبان انگلیسی، فرانسه، کاربلد، بدون حاشیه و یکی از منضبط ترین کارمندان فدراسیون است به همین دلیل تصمیم گرفتم تا او برود. اگر کسی علاقه مند به والیبال باشد باید خروجی جلسه برای او مهم باشد نه اینکه چه کسی به جلسه رفته است. ممکن است دفعه بعد شخص دیگری را به این جلسه بفرستم چراکه من اشتیاقی برای سفر خارج ندارم.

* گفتند مردان عالم را چه شده که ضیایی یک خانم را به جلسه فرستاده!

ماموریتی که به حسابی واگذار نموده بودم بدون کم و کاست انجام داد اما عده ای گفتند ضیایی برای این جلسه مترجم فرستاده، عده ای گفتند کارمند فرستاده، بعضی گفتند مردان عالم را چه شده است که ضیایی خانم فرستاده است! گفتم شما این همه راجع به تساوی حقوق زن و مرد صحبت می کنید؟! اگر از این جلسه دستاوردی نداشتیم می پذیرفتم که حق با معترضین است. شاید اگر من می رفتم نمی توانستم مانند حسابی برای دریافت میزبانی سماجت کنم.

* با سماجت حسابی دو هفته میزبانی برای ایران به دست آمد

یزدانی خرم 17 سال رئیس فدراسیون والیبال بود درحالیکه حتی یک کلمه انگلیسی نمی دانست و در تمام سفرها درخشنده همراه او بود اما کسی یک کلمه راجع به این موضوع صحبتی نکرد. در دوران گذشته نیز مسئول روابط بین الملل در کانادا حضور داشت اما حقوقش را از ایران دریافت می کرد و یک نفر اعتراضی نداشت اما حال برای اعزام حسابی به لوزان اعتراض می نمایند. زمانیکه حسابی را به لوزان فرستادم به شوخی به او گفتم اگر دو هفته میزبانی را نگرفتی به ایران برنگرد و او با سماجت و جدیت پیروز شد دو هفته میزبانی لیگ دنیای را بگیرد.

* فقط پول بلیت یک و نیم میلیارد تومان شد

دو هفته میزبانی برای ایران در حالی به دست آمد که کشورهایی مانند لهستان، کانادا و روسیه نیز خواهان میزبانی بودند وحسابی در چنین شرایطی این میزبانی را کسب نموده است و برای نخستین بار است که ایران میزبان دو هفته از رقابت ها می گردد. لیگ ملت های والیبال را در حالی پشت سر گذاشتیم که فقط هزینه بلیت تیم ملی حدود یک و نیم میلیارد تومان شد کاری که اگر امروز با این نوسان قیمت دلار بخواهیم انجام دهیم حدود چهار ونیم- پنج میلیارد تومان می گردد و با توجه به قطع شدن ارز برای ورزش نمی دانم که چه می گردد.

* میزبانی به نفع ایران است

میزبانی برای ایران بسیار منفعت دارد. هزینه بالای بلیت ها، مسافرت های بین قاره ای که در دوره پیش باعث خستگی بازیکنان شد و در واقع قاره نوردی کردند. همچنین حضور سایر تیم ها در ایران باعث آوردن ارز می گردد. تمام این ها به لطف کسب میزبانی است که ثمره حضور حسابی در جلسه بود.

* میزبانی را به تهران نمی دهیم

قطعا میزبانی را به شهرستان ها می دهیم و مسابقات در تهران برگزار نخواهد شد. استان هایی مانند شیراز، اصفهان، مشهد و کرمان سالن های مناسبی ندارند. هر استانی که میزبان گردد مواهب بسیاری نصیب آن می گردد همانطور که تبریز دو سالن استاندارد با فرصت شغلی بسیار پیدا کرد و خود فدراسیون به تنهایی نیز 400 میلیون به دلیل میزبانی خوب به تبریز پرداخت کرد. دو سالنِ پور شریفی و اقدمی وضعیت مناسبی نداشتند در حالیکه حال وضعیت آنها عالی است و این برای والیبال و ورزش کشور خوب است. کوشش بر این است تا تهران میزبان نگردد مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد. برگزاری رقابت ها در شهرستان برای ما راحت تر است و مردم به مدت یک ماه شاد هستند و استان نیز رونق می گیرد. نخستین تجربه واگذاری میزبانی به شهرستان ها رقابت های AVC CUP بود که در ارومیه برگزار گردید و حتی استاندار ارومیه در سالن حضور داشت و پیگیر رقابت ها بود.

* با این نوسان قیمت دلار نگران حقوق کادر فنی هستم

در حال حاضر نیز نگران حقوق مربیان خارجی هستم چرا که قیمت دلار از زمان بستن قرار داد تا به امروز حدود پنج برابر شده است. در زمان بستن قرار داد با کولاکوویچ قیمت یور 3 هزار تومان بود اما الان حدود 16 هزار تومان شده است یعنی اگر قرار بود 260-270 میلیون تومان حقوق به کولاکوویچ بدهیم حال باید چیزی حدود یک و نیم میلیارد تومان پرداخت کنیم.

*حواشی تیم داری، تیم ها را فلج نموده است

حواشی تیم داری، تیم ها را فلج نموده است نه خود تیم داری. زمانیکه بازیکنان قرار داد دو میلیارد تومانی می بندند در واقع باعث می شوند در فصل آینده تیم هایی مانند پیکان و سایپا به سراغ آنها نرود. برای مثال با تیم بانک سرمایه 3 بار جلسه برگزار کردم اما به هیچ عنوان حاضر به تیم داری نشدند. چندین بار در مصاحبه ها اعلام کردم هزینه تیم داری را افزایش ندهید. برای مثال آقای X , Y دو قرار داد هرکدام به ارزش یک و نیم میلیارد تومان با تیم ارومیه بستند و همین باعث شد که ارومیه امروز به این وضعیت دچار گردد. زیاد خوردن باعث می گردد تا از کم خوردن نیز افتاده شوند. فدراسیون برای لیگ از جان مایه خواهد گذاشت، در لیگ تیم داری نخواهیم کرد اما یاری می کنیم تا باشگاه ها در تیم داری حضور داشته باشند و حداقل 10 تیم در لیگ حضور خواهند داشت.

* اسپانسر برای رضای خدا کار نمی نماید

در ورزش کشور باید برای اسپانسر معین تکلیف گردد، اسپانسر تعریف دارد و یک رابطه دو سویه است. ممکن است یک نفر مانند ایلخانی (در چوگان) دلی برای ورزش کار کند و خیلی ها از بزرگان در ورزش باید او را الگو قرار دهند اما همه اینگونه نیستند، اسپانسر برای رضای خدا کار نمی نماید. باید با اسپانسرها یک جاده دو طرفه ایجاد کنیم که اگر مثلا اسپانسر پنج هزار تومان هزینه کرد حداقل به همان میزان برداشت داشته باشد نه اینکه حتی به او اجازه تبلیغات نیز ندهیم. زمانیکه به اسپانسر می گوییم از تیم بانوان حمایت کند سوال این است برای چه باید حمایت کند در حالیکه پخش تلویزیونی ندارد و اجازه حضور تماشگر نیز داده نمی گردد. ادبیات اسپانسرینگ را نمی توانیم در ورزش امروز کشور اجرایی کنیم. تعداد اندک شماری که حمایت می نمایند تنها به این دلیل است که عرق ملی دارند چرا که سودی برای آنها ندارد.

* در بازی های آسیایی تفاوتی میزبانی کشور اروپایی با اندونزی تعیین بود

در بازی های آسیایی تفاوت میزبانی کشور اروپایی با اندونزی تعیین شد. نمادهای بازی به تعداد محدودی وجود داشت که هر چند وقت یک بار با فرقون آورده می شد و در عرض سه سوت تمام می شد در حالیکه هر کدام 10 دلار قیمت داشت و موقعیت بسیار مناسبی برای درآمد زایی بود. ما نیز باید اینگونه موارد را در بحث میزبانی ها در نظر بگیریم و در آمد زایی کنیم اما حتی اینها را نیز در بحث اسپانسرینگ آموزش ندیده ایم.

* ریالی کم تر از تیم مردان برای بانوان هزینه ننموده ایم

بانوان باید از خود شهامت و جسارت نشان دهند، ما حتی یک تومان کمتر از تیم مردان برای آنان هزینه نمی کنیم. هر دو تیم به اردوهای خارج از کشور اعزام می شوند، هر امتیازی که تیم مردان دریافت نموده تیم زنان نیز دریافت نموده است. حتی یک نفر نمی تواند بگوید یک ریال کمتر از مردان برای تیم زنان هزینه شده است. در بحث مربی خارجی نیز باید آوازه ای داشته باشیم، زمانی که می بینند یک تیم در آسیا حرفی برای گفتن ندارد مربی حرفه ای تمایلی برای حضور در آن تیم ندارد چرا که ممکن است اسم و رسم آن نیز به خطر بیفتد. مربی کاربلد تمایلی برای حضور ندارد و اگر بخواهیم یک مربی بیاوریم یکی می گردد مانند مایدا چیچیچ. به دنبال مربی خارجی خوب برای بانوان هستیم و اگر بتوانیم هزینه خوبی در این بخش صرف کنیم در ورزش بانوان توانایی کسب نتیجه را داریم.

* تیم های آسیایی در بخش بانوان حرف نخست را در دنیا می زنند

در بخش بانوان بدشانسی که وجود دارد این است که تیم های حاضر در آسیا حرف نخست در دنیا را می زنند و تمام قهرمانان از این قاره هستند. اگر بازیکنان ما در اروپا حضور داشتند خودباوری پیدا می کردند اما اینجا با تیم هایی قدرتمندی مانند چین، کره جنوبی و ژاپن رو در رو می شوند.

* ولاسکو با ایران احیا شد

مربیان بسیار قوی تر از ولاسکو مانند زوران گاییچ در ایران حضور داشتند که متهجرین و مغز منجمدها او را از ایران فراری دادند. زوران گاییچ از ایران در رفت و الا کلاس کاری او از ولاسکو بالاتر بود. سایر مربیان نیز که به ایران آمده اند مانند کواچ یک سلسله روابط ناصحیح باعث رفتن آنها از ایران شد وگرنه کواچ نیز آدم بدی نبود. در واقع اینگونه بگویم که ولاسکو با ایران احیا شد. ولاسکو بیشتر از آنکه مربی باشد یک روانشناس خوب بود و توانست به بازیکنان ما حس خود باوری را القا کند و فدراسیون والیبال نیز برای او سنگ تمام گذاشت.

* ارتباط خوبی با هیات های استانی داریم

ارتباط بسیار خوب و تنگاتنگی با هیات های استانی داریم و تا به امروز چنین هماهنگی را در هیات های استانی ندیده ایم. چند کار ناقص داریم که یکی از آنها مربوط به کمیته امور استان ها است که در کوشش هستیم مکان مناسبی برای آن پیدا کنیم. اگر بتوانیم یک تغییراتی در فیزیک ساختمان والیبال ایجاد کنیم یکسری از دفاتر آنها را برپا خواهیم کرد.

* بهنام محمودی واقعیت را نگفت

ادعاهای محمودی درباره یاری های همیشگی اش به هیات های استانی واقعی نیست. محمودی در تمام طول عمرش تنها دو بار چنین کار غیرحرفه ای را انجام داده است، یکی در حین انتخابات ریاست فدراسیون و بار دوم زمانی که صحبت های قانون منع به کارگیری بازنشستگان مطرح شد. در زمان نخست هیات های استانی حتی این هدایا را از او نپذیرفتند اما در مرتبه دوم با من تماس دریافتد که چه کنیم بپذیرم یا خیر؟ که گفتم هدایا را قبول کنید اما کار خود را انجام دهید.

* همان شبی که بسته های محمودی به هیات ها ارسال شد در جریان قرار گرفتم

هیات های استانی ارتباط بسیار خوبی با من دارند که حتی اگر پرنده پر بزند من متوجه می شوم. همان شبی که بسته های بهنام محمودی به هیات های استانی می رسید من متوجه شدم. درباره این انتخابات نیز باید بگویم به بهنام محمودی صلاحیت داده نشد نه اینکه او تصمیم به کناری گیری گرفته باشد. درخواست وزارت ورزش نیز مبنی بر کناری گیری او هم صحت ندارد، مگر چنین چیزی می گردد؟ این نیز یکی دیگر از حرف های غیرحرفه ای محمودی است مانند سایر حرف هایش که سر و ته ندارد.

* ادعایی درباره تزریق 100 میلیارد تومان نداشتم

من فدراسیون را متعلق به هیات های استانی می دانم و به آنها دروغ نمی گویم. درباره آن 100 میلیارد تومان نیز باید بگویم که آن را فروزان وعده داده بود و گفته بود چنین کاری را می تواند انجام دهم و محمودی می گوید چون ضیایی دوست فروزان است چرا این 100 میلیارد تومان را برای فدراسیون والیبال نمی آورد. من هرگز چنین ادعایی نداشتم و از اولین روزی نیز که در فدراسیون والیبال حضور داشتم در تامین منابع اقتصادی شرکت کردم.

* طبق قانون فدراسیون دنیای کسی نمی تواند در عزل و نصب رئیس دخالت کند

قانون منع به کار گیری بازنشستگان در ورزش چند نقیصه دارد، ابتدا اینکه زمانی که یک قانون تصویب می گردد نمی توان آن را تغییر داد، فدراسیون دنیای یک قانون دارد و اصلا به شخص خاصی کاری ندارد و چون ریاست فدراسیون والیبال را یک شغل دولتی نمی داند چنین مواردی را نمی پذیرد و کسی نمی تواند در عزل و نصب رئیس فدراسیون دخالت کند.

* نباید چنین ریسک بزرگی کرد و فدراسیون ها را با خطر تعلیق روبرو کنیم

یک بار در فدراسیون فوتبال و قایقرانی به همین دلیل تعلیق شدیم در حال حاضر نیز این را می گویم که چنین ریسکی را نباید انجام دهیم چرا که اکثر فدراسیون ها دچار تعلیق خواهند شد. از طرف دیگر نیز ریاست فدراسیون را شغل نمی دانم و دولت نیز آن را تصویب نموده است، در کمیسیون فرعی نیز به تصویب رسیده و تنها مانده که در کمیسیون اصلی تصویب و به مجلس برود، واقعیت این است که اگر کسی به خاطر حقوق رئیس فدراسیون گردد هم به خود و هم به رشته ورزشی مربوط ظلم نموده است. با تمام این صحبت ها اگر قانون منع به کار گیری بازنشستگان تصویب گردد هیچ ابایی برای خداحافظی ندارم و ریاست را ترک می کنم اما در کنار والیبال خواهم ماند و یاری خواهم کرد.

* عدم تمایل من برای ارتباط با رسانه یک دروغ بزرگ است

اینکه می گویند ضیایی با رسانه ارتباط خوبی ندارد یک دروغ بزرگ است و حرف درستی نیست. گاهی می بینید کار از حوزه رسانه و اطلاع رسانی خارج شده است و تنها درصدد خراب کردن فرد و ریختن آبروی او هستند. در چنین شرایطی آیا کسی تمایل دارد یک رابطه محبت آمیز و انسانی برقرار کند؟ از روز اول حضورم با رسانه ها صحبت کردم و اعلام کردم با رسانه هیچ موضوع محرمانه ای به جز زندگی شخصی افراد ندارم چرا که نه قصد دزدی دارم و نه اهل دودوزه بازی هستم. هر سوالی را که از من می خواهند بپرسند و سند و مدارک آن را نیز ارائه دهند تا نیز شفاف سازی کنم. یک خبرنگار بسیار می تواند تاثیرگذار باشد و ظلم ستیزی انجام دهد.

* از انتشار لیست حقوق بگیران سامانه 3060 منصرف شدیم

سامانه 3060 برای نخستین بار در فدراسیون والیبال به کار گرفته شد وبسیاری به آن اعتراض جدی و سوال دارند. قرار داد چهار فصل اعم از همراه اول، فدراسیون والیبال، یک شخص واسط و مجموعه تامین محتوا داشت که مجموعه تامین محتوا در اختیار فردی بود که هم خودش از این طریق امرار معاش خوبی داشت و هم تعدادی دیگر حقوق دریافت می کردند. یک بار تصمیم به انتشار لیست اسامی حقوق بگیران با هدف شفاف سازی گرفتیم اما منصرف شدیم.

* حتی یک تومان به وسیله مدرک دکتری دریافت ننموده ام

مدرک کارشناسی ارشدم را 25 سال پیش از دانشگاه تهران و مدرک دکتری را از سال 2007 تا به امروز به صورت مکاتبه ای دریافت کردم. هرجا که رزومه ای ارائه کردم با دست خط خودم بر روی مدرک دکتری ذکر نموده ام که لازم به تذکر است که این مدرک هنوز به تایید وزارت علوم جمهوری اسلامی ایران نرسیده است. هرگز حتی یک تومان به وسیله مدرک دکتری خود دریافت ننموده ام. حتی از این مدرک در دولت نیز استفاده نکردم و با مدرک کارشناسی ارشد دانشگاه تهران بازنشست شدم. من قبل از انقلاب در کنکور شرکت نموده ام و با آن شرایط سخت کنکور در دانشگاه پذیرفته شدم و در طول دوران تحصیل نیز ممتاز بوده ام.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: kishnet65.ir شناسه مطلب: 505

به "مغز منجمدها گاییچ را فراری دادند، ولاسکو با ایران احیا شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مغز منجمدها گاییچ را فراری دادند، ولاسکو با ایران احیا شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید